Marka Volkswagen jest obecna na ponad 150 rynkach na Å›wiecie, oferuje w sumie blisko 80 modeli aut. W 2016 roku Volkswagen sprzedaÅ‚ na Å›wiecie niemal 6 mln. samochodów, o prawie 3 procent wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej. Wzrost liczby rejestracji w Polsce byÅ‚ jeszcze wiÄ™kszy i wyniósÅ‚ ponad 20 procent. W sumie w naszym kraju zarejestrowano 42.830 nowych osobowych Volkswagenów. O sile marki Volkswagen Å›wiadczÄ… niezawodność i niskie koszty eksploatacji aut oraz bezpieczeÅ„stwo i innowacyjność samochodów. Tylko w ubiegÅ‚ym roku najnowszy SUV Volkswagena – Tiguan drugiej generacji – otrzymaÅ‚ ponad 60 nagród i wyróżnieÅ„ za, miÄ™dzy innymi, najwyższy w klasie poziom bezpieczeÅ„stwa, innowacyjne systemy asystujÄ…ce oraz stylistykÄ™.
Oprócz bardzo szerokiej gamy modeli napÄ™dzanych silnikami spalinowymi (benzynowymi i diesla) Volkswagen oferuje dwa samochody hybrydowe typu plug-in (Golfa GTE i Passata GTE) oraz dwa modele elektryczne (e-up! i e-Golf). Volkswagen już teraz pokazuje jak bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚a motoryzacja w bliższej i dalszej przyszÅ‚oÅ›ci oraz jakie sÄ… możliwoÅ›ci samochodów elektrycznych nowej generacji.
W ciÄ…gu ostatniego póÅ‚rocza marka zaprezentowaÅ‚a trzy elektryczne modele, których wprowadzenie na rynek planuje już w 2020 roku. Samochody te należą do trzech różnych, bardzo popularnych segmentów na europejskim rynku. KlasÄ™ kompaktów reprezentuje model I.D., crossovery i SUV-y – I.D. Crozz, a vany – I.D. Buzz. Pojawienie siÄ™ kompaktowego I.D. bÄ™dzie tak rewolucyjnÄ… zmianÄ… w motoryzacji, jak swego czasu byÅ‚ Golf , który zastÄ…piÅ‚ Garbusa. I.D. bÄ™dzie pozbawiony wszystkich ograniczeÅ„, które obecnie zniechÄ™cajÄ… nabywców do zakupu aut elektrycznych. ZasiÄ™g I.D. zdecydowanie wzroÅ›nie i bÄ™dzie wynosiÅ‚ aż 600 km, Å‚adowanie litowo-jonowych baterii do 80 procent pojemnoÅ›ci na stacji szybkiego Å‚adowania skróci siÄ™ do okoÅ‚o 30 minut. Ponadto, cena I.D. bÄ™dzie porównywalna z cenÄ… Golfa z silnikiem wysokoprężnym.
Nie tylko na Å›wiecie, ale również w Polsce Volkswagen bardzo mocno angażuje siÄ™ także spoÅ‚ecznie. We wspóÅ‚pracy z FundacjÄ… WOÅšP Volkswagen stworzyÅ‚ program „Mali Ratownicy”, którego zadaniem jest nauczenie zasad udzielania pierwszej pomocy jak najwiÄ™kszej liczby dzieci.
Badanie konsumenckie na potrzeby najnowszej edycji „Superbrands” odbyÅ‚o siÄ™ we wrzeÅ›niu 2016 roku. Wzięło w nim udziaÅ‚ ponad 15.000 respondentów, którzy byli ankietowani przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. PoczÄ…tkowa lista marek w poszczególnych kategoriach branżowych zostaÅ‚a stworzona przez ekspertów i dziennikarzy z danej branży. W trakcie badania respondenci majÄ… możliwość dodawania wÅ‚asnych marek.