-
decyzję o produkcji seryjnej nowego modelu ogłoszono przed Konkursem Elegancji w Pebble Beach w Kalifornii
-
produkcja nowego elektrycznego vana oznacza nowy rozdziaÅ‚ w peÅ‚nej sukcesów 70-letniej historii VW Microbusa
-
prezes zarzÄ…du Volkswagena, dr Herbert Diess – „Ten pojazd Å‚Ä…czy przeszÅ‚ość i przyszÅ‚ość, a także Pebble Beach i DolinÄ™ KrzemowÄ…”
W ramach dalszych dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z rozwojem gamy samochodów elektrycznych, Volkswagen okreÅ›liÅ‚ również datÄ™ premiery I.D. BUZZ, który w salonach pojawi siÄ™ w 2022 roku po premierze kompaktowego, czterodrzwiowego modelu I.D. W wypadku I.D. BUZZ oraz caÅ‚ej rodziny modeli I.D. Volkswagen koncentruje siÄ™ przede wszystkim na rynkach Ameryki PóÅ‚nocnej oraz na Europie i Chinach.
„Po prezentacjach na salonach samochodowych w Detroit i w Genewie, otrzymaliÅ›my ogromnÄ… liczbÄ™ listów i e-maili od klientów, którzy wyrazili siÄ™ bardzo jasno: „proszÄ™, skonstruujcie ten samochód” – powiedziaÅ‚ w Pebble Beach Prezes ZarzÄ…du Volkswagena, dr Herbert Diess. Pebble Beach, jako miejsce ogÅ‚oszenia decyzji, wybrano nie przez przypadek – dr Diess wyjaÅ›niÅ‚: „Microbus, bo tak nazywany jest Bulli w Ameryce, zawsze byÅ‚ częściÄ… kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go z powrotem i bÄ™dziemy oferować ten kultowy model jako e-Microbusa, czyli Bulliego z napÄ™dem elektrycznym”.
Podobnie jak w przypadku „Show Car of the Year” zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również bÄ™dzie miaÅ‚ akumulatory umieszczone w podÅ‚odze. Ponieważ napÄ™d elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oÅ› mogÄ… być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje siÄ™ samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dziÄ™ki czemu wiÄ™cej miejsca jest do dyspozycji we wnÄ™trzu. „Z zewnÄ…trz auto wyglÄ…da wiÄ™c jak maÅ‚y van, ale wnÄ™trze ma przestronne jak duże vany” – wyjaÅ›niÅ‚ dr Diess. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie majÄ… dużo miejsca na bardzo wygodnÄ… podróż.
Osoby, które bÄ™dÄ… chciaÅ‚y wykorzystywać auto do przewozu Å‚adunków także otrzymajÄ… to, czego potrzebujÄ…: „Oprócz wersji osobowej zaproponujemy również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujÄ…cy wysokie możliwoÅ›ci jazdy automatycznej” – powiedziaÅ‚ dr Eckhard Scholz, Prezes ZarzÄ…du Volkswagen Samochody Użytkowe. „To idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie potrzebna i przydatna w centrach dużych miast”.
Ben Pon, którego rodzina od lat odnosi sukcesy w sprzedaży samochodów maki Volkswagen w Holandii, również byÅ‚ obecny w Kalifornii i wyraziÅ‚ duże zainteresowanie I.D. BUZZ. To jego ojciec zainspirowaÅ‚ rozwój pierwszego VW Bulli (T1) ze szkicu, który wykonaÅ‚ ponad 70 lat temu.
Gdy nowy model pojawi się w sprzedaży, najstarszą i najnowszą wersję znakomicie pomyślanego i zaprojektowanego vana Volkswagena będzie dzieliło aż siedem dekad. Mimo to I.D. BUZZ ma geny oryginału, bo zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy wielkości auta osobowego średniej klasy.
Przy dÅ‚ugoÅ›ci 4.942 mm, szerokoÅ›ci 1.976 mm i wysokoÅ›ci 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeÅ„ w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej zaprojektowanej wyÅ‚Ä…cznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysÅ‚ów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej bÄ™dzie oferowaÅ‚o zmienny ukÅ‚ad foteli, Å‚Ä…czność ze Å›wiatem zewnÄ™trznym i bÄ™dzie mogÅ‚o poruszać siÄ™ w trybie automatycznym.
Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częściÄ… Strategii 2025 Volkswagena, która zakÅ‚ada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.
1) I.D. BUZZ – pojazd nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży dlatego nie podlega przepisom Dyrektywy 1999/94 EC.
O marce Volkswagen: „PrzyszÅ‚ość bliżej Ciebie”
Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na caÅ‚ym Å›wiecie, produkujÄ…c samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2016 roku Volkswagen wyprodukowaÅ‚ 5,99 miliona samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Passat czy Jetta. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 218.000 pracowników na caÅ‚ym Å›wiecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napÄ™dza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to gÅ‚ówne punkty strategii marki na przyszÅ‚ość.