WirelessCar z siedzibÄ… w Göteborgu zostaÅ‚a zaÅ‚ożona w 1999 roku i od 2007 roku należaÅ‚a wyÅ‚Ä…cznie do Volvo. Ta szwedzka firma zatrudnia na caÅ‚ym Å›wiecie 370 specjalistów branży IT i jest jednym z wiodÄ…cych przedsiÄ™biorstw specjalizujÄ…cych siÄ™ w dziedzinie komunikacji samochodowej. WirelessCar oferuje wÅ‚asnÄ… platformÄ™ technicznÄ… i opracowuje rozwiÄ…zania z dziedziny usÅ‚ug cyfrowych. Należą do nich np. usÅ‚ugi concierge, pÅ‚atnicze (np. za przejazd drogami), a także usÅ‚ugi z zakresu bezpieczeÅ„stwa i opieki serwisowej (np. diagnoza awarii na odlegÅ‚ość, pomoc serwisowa). Z platformÄ… tÄ… jest dzisiaj poÅ‚Ä…czonych na caÅ‚ym Å›wiecie 3,5 miliona samochodów różnych producentów.
KorzystajÄ…c z technologii firmy WirelessCar koncern Volkswagen zamierza kontynuować budowÄ™ cyfrowego ekosystemu, jaki pod przewodnictwem marki Volkswagen jest rozwijany w ramach koncernu wspólnie z partnerami technologicznymi. Chodzi o opracowanie systemów komunikacji z otoczeniem, w jakie bÄ™dÄ… wyposażane samochody nowych generacji oraz o opracowanie usÅ‚ug cyfrowych, z których klienci bÄ™dÄ… mogli skorzystać poprzez Volkswagen Automotive Cloud. Celem jest stworzenie najwiÄ™kszego na Å›wiecie samochodowego ekosystemu. WirelessCar to obok Microsoftu oraz Diconium trzeci duży partner technologiczny Volkswagena zaangażowany w to przedsiÄ™wziÄ™cie.
Z firmÄ… Microsoft Volkswagen opracowuje platformÄ™ bazujÄ…cÄ… na chmurze danych, z Diconium natomiast – spersonalizowanÄ… platformÄ™ sprzedażowÄ… (Service Platform) na potrzeby wszystkich usÅ‚ug cyfrowych. Technologie WirelessCar przyczyniajÄ… siÄ™ przede wszystkim do bezpiecznej i stabilnej wymiany informacji miÄ™dzy systemem operacyjnym zainstalowanym w samochodzie a platformÄ… w chmurze i tworzÄ… podstawÄ™ do budowy przyszÅ‚ego oprogramowania w samochodzie (Device Platform).
„Chcemy, żeby Volkswagen staÅ‚ siÄ™ dostawcÄ… wszelkich usÅ‚ug z zakresu mobilnoÅ›ci, dysponujÄ…cym flotÄ… samochodów komunikujÄ…cych siÄ™ ze sobÄ… i z otoczeniem” – powiedziaÅ‚ Christoph Hartung, szef Digital & New Business/Mobility Services marki Volkswagen. „Nasi klienci bÄ™dÄ… mogli powszechnie korzystać z usÅ‚ug cyfrowych w samochodach lub w urzÄ…dzeniach przenoÅ›nych. ZwiÄ™kszamy tempo prac w tym zakresie, a w postaci WirelessCar pozyskujemy w tym dziele trzeciego dużego partnera. Rozpoczynamy prace skupiajÄ…c siÄ™ na integracji rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych”.
Martin Rosell, CEO firmy WirelessCar, stwierdziÅ‚: „Volkswagen to idealny partner na kolejnym szczeblu naszego rozwoju. Także w dziedzinie komunikacji Volkswagen ma najambitniejszÄ…, ukierunkowanÄ… na przyszÅ‚ość strategiÄ™ w branży samochodowej. Doskonale przystaje ona do naszej wizji, jakÄ… jest towarzyszenie przemysÅ‚owi motoryzacyjnemu w epoce cyfryzacji. Mamy wielkÄ… motywacjÄ™, by stworzyć coÅ› wspaniaÅ‚ego i wyjÄ…tkowego”.