-
Romain Dumas – rekordzista wyÅ›cigu na Pikes Peak –ponownie zasiÄ…dzie za sterami zmodernizowanego ID. R
-
Wyczynowy samochód elektryczny ambasadorem Volkswagena, który już wkrótce wprowadzi na rynek rodzinÄ™ modeli ID. – aut elektrycznych nowej generacji
-
"Zielone piekÅ‚o" jest uważane za jeden z najbardziej wymagajÄ…cych torów wyÅ›cigowych na Å›wiecie
ID. R to sportowy ambasador caÅ‚ej gamy pojazdów elektrycznych, które Volkswagen zamierza wprowadzać na rynek od 2020 roku. Dotychczasowe osiÄ…gniÄ™cia tego samochodu i zespoÅ‚u Volkswagen Motorsport Å›wiadczÄ… o ogromnym potencjale, jaki napÄ™d elektryczny może zagwarantować w przyszÅ‚oÅ›ci także użytkownikom zwykÅ‚ych aut elektrycznych. "Po rekordowym przejeździe na Pikes Peak nadszedÅ‚ czas na próbÄ™ pobicia rekordu dla samochodu elektrycznego na póÅ‚nocnej pÄ™tli toru Nürburgring. To kolejne duże wyzwanie dla ID. R" – mówi Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. "Rekord okrążenia na Nordschleife to wielkie wyróżnienie dla każdego pojazdu – czy to samochodu wyÅ›cigowego, czy produkcyjnego".
Ostatnie ulepszenia ID. R, aby przygotować go do niezwykle trudnej i unikalnej charakterystyki Nordschleife
ID. R, który jest w trakcie przygotowaÅ„ do rekordowej próby na torze Nürburgring, napÄ™dzajÄ… dwa silniki elektryczne o Å‚Ä…cznej mocy 500 kW (680 KM). Wraz z kierowcÄ… samochód waży mniej niż 1100 kilogramów. „Przede wszystkim zmienimy aerodynamikÄ™ ID. R, aby poradzić sobie ze specyficznymi warunkami na Nordschleife, które różniÄ… siÄ™ znacznie od tych na Pikes Peak” – mówi François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. W przeciwieÅ„stwie do amerykaÅ„skiego klasyka na Pikes Peak, który rozpoczynaÅ‚ siÄ™ na wysokoÅ›ci 2.862 metry i koÅ„czyÅ‚ na 4.302 metrach nad poziomem morza, Nordschleife wije siÄ™ przez region Eifel na wysokoÅ›ci od 320 do 617 metrów nad poziomem morza. Niemiecki tor jest wyjÄ…tkowy nie tylko dziÄ™ki swojej malowniczej trasie, ale także dziÄ™ki – miÄ™dzy innymi – dÅ‚ugiej prostej Döttinger Höhe. „W ramach przygotowaÅ„ do próby bicia rekordu, wiosnÄ… poddamy ID. R programowi rozwoju i intensywnym testom na różnych torach wyÅ›cigowych” – dodaje Demaison. Próba pobicia rekordu jest planowana na lato tego roku.
Ekspert od Nordschleife – Romain Dumas ponownie za kierownicÄ… ID. R podczas próby bicia rekordu
Utalentowany Romain Dumas ponownie zasiÄ…dzie za kierownicÄ… ID. R podczas próby bicia rekordu. Francuz wygraÅ‚ wyÅ›cig Pikes Peak International Hill Climb w elektrycznym Volkswagenie w czerwcu 2018 r. Z czasem 7 minut i 57.148 sekundy, staÅ‚ siÄ™ pierwszym kierowcÄ… w ponad 100-letniej historii tego kultowego wyÅ›cigu, który pokonaÅ‚ trasÄ™ w czasie poniżej oÅ›miu minut. Francuz ma na swoim koncie także cztery zwyciÄ™stwa w 24-godzinnym wyÅ›cigu wÅ‚aÅ›nie na torze Nürburgring.
"Sama myÅ›l o jeździe ID. R na Nordschleife wystarcza, by wywoÅ‚ać u mnie gÄ™siÄ… skórkÄ™. Znam ten tor bardzo dobrze, ale przejazd ID. R bÄ™dzie zupeÅ‚nie innym wyzwaniem, chociażby dziÄ™ki ekstremalnym przyspieszeniom i możliwoÅ›ci bardzo szybkiego pokonywania zakrÄ™tów" – mówi Dumas. "Nie mogÄ™ doczekać siÄ™ pierwszych testów. Pobicie aktualnego rekordu na pewno nie bÄ™dzie "spacerkiem po parku". Obecny rekord dla samochodów elektrycznych wynosi 6 minut i 45.90 sekund i zostaÅ‚ ustanowiony podczas przejazdu, którego Å›rednia prÄ™dkość wyniosÅ‚a prawie 185 km/h. Od 2017 roku należy on do Brytyjczyka – Petera Dumbreck’a, który zasiadaÅ‚ za kierownicÄ… prototypu NIO EP9.
ByÅ‚y mistrz Å›wiata F1 – Jackie Stewart – autorem nazwy "Zielone piekÅ‚o"
Nordschleife – stosunkowo wÄ…ska trasa o dÅ‚ugoÅ›ci 20.832 km z 75 zakrÄ™tami, a także licznymi wzniesieniami i zjazdami przez lasy Eifel – zostaÅ‚a otwarta w 1927 roku. Tor ten jest jedyny w swoim rodzaju i do dziÅ› sÅ‚uży jako doskonaÅ‚e „laboratorium” testowe dla przemysÅ‚u samochodowego. ByÅ‚y mistrz Å›wiata FormuÅ‚y 1 – Jackie Stewart – po jednym z wyÅ›cigów z okreÅ›liÅ‚ tÄ™ trasÄ™ "Zielonym PiekÅ‚em". Kultowy tor wielokrotnie byÅ‚ poddawany modyfikacjom, ale od 1978 roku nie jest już gospodarzem wyÅ›cigów FormuÅ‚y 1. Obecnie póÅ‚nocna pÄ™tla – Nordschleife – wraz z nowoczesnym torem Grand Prix jest znana przede wszystkim jako miejsce sÅ‚ynnego 24-godzinnego wyÅ›cigu. Zawody na torze w górach Eifel ma również seria FIA World Touring Car Cup (WTCR). W obydwu tych zawodach Volkswagena reprezentuje Golf GTI TCR.