ID.4 to najpopularniejsze auto elektryczne Grupy Volkswagen – od debiutu w 2021 roku do klientów na caÅ‚ym Å›wiecie dostarczono już ponad 190 tysiÄ™cy egzemplarzy. W tym roku z taÅ›my w fabryce w Chattanooga ma zjeżdżać do 7000 aut miesiÄ™cznie, a w przyszÅ‚ym roku moce produkcyjne bÄ™dÄ… zwiÄ™kszone. Pierwsze wyprodukowane w USA egzemplarze ID.4 trafiÄ… do klientów na poczÄ…tku października. PoczÄ…tkowo w Chattanooga bÄ™dzie produkowana wersja z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ› lub 4x4 z akumulatorem o pojemnoÅ›ci netto 77 kWh. Jeszcze w tym roku doÅ‚Ä…czy do niej odmiana z mniejszym akumulatorem – o pojemnoÅ›ci 58 kWh. OczywiÅ›cie bÄ™dzie ona nieco taÅ„sza.
„WÅ‚aÅ›nie zaczÄ™liÅ›my pisać nowy rozdziaÅ‚ w historii Volkswagena w Ameryce i ta historia jest bardzo amerykaÅ„ska” – powiedziaÅ‚ Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen. „Gdy obiecaliÅ›my, że elektryczne Volkswageny bÄ™dÄ… dostÄ™pne dla milionów, braliÅ›my pod uwagÄ™ także klientów w USA. JesteÅ›my dumni widzÄ…c, że ta wizja zostaÅ‚a wÅ‚aÅ›nie zrealizowana, gdy nasz bestsellerowy model ID.4 zjeżdża z linii produkcyjnej. Jest to kolejny krok w ambitnej strategii elektryfikacji Volkswagena na rynku amerykaÅ„skim i globalnym” – dodaÅ‚ Schäfer.
PoczÄ…tek produkcji modelu ID.4 w USA byÅ‚ możliwy dziÄ™ki inwestycjom, siÄ™gajÄ…cym 800 mln dolarów. DziÄ™ki nim można byÅ‚o przeprowadzić elektryfikacjÄ™ zakÅ‚adu w Chattanooga. W ten sposób liczba fabryk, w których produkowane sÄ… elektryczne Volkswageny zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ do szeÅ›ciu na Å›wiecie.
Produkowany w Chattanooga ID.4 bÄ™dzie skÅ‚adaÅ‚ siÄ™ gÅ‚ównie z części od lokalnych dostawców, gÅ‚ównie z USA. Na przykÅ‚ad stal bÄ™dzie pochodzić z hut w Alabamie i Ohio, elementy wnÄ™trza z Indiany i PoÅ‚udniowej Karoliny, komponenty elektroniczne z Kentucky i PóÅ‚nocnej Karoliny. Akumulatory dostarczy firma SK z Georgii. W ramach przygotowaÅ„ do uruchomienia produkcji podzespoÅ‚ów do ID.4 kooperanci z Ameryki PóÅ‚nocnej zainwestowali 2,7 mld dolarów. Przy tej okazji powstaÅ‚o ponad 3000 nowych miejsc pracy.
„DziÄ™ki wysiÅ‚kowi tysiÄ™cy pracowników Volkswagena w Chattanooga udaÅ‚o siÄ™ przekuć marzenia w rzeczywistość” – powiedziaÅ‚ Chris Glover, prezes fabryki Volkswagena w Chattanooga. „ChciaÅ‚bym podziÄ™kować wszystkim zaangażowanym, a także mieszkaÅ„com Chattanooga za wsparcie, jakiego nam udzielili. DziÄ™ki nim dziÅ› rozpoczynamy produkcjÄ™ modelu ID.4 na rynek amerykaÅ„ski” – dodaÅ‚ Glover.
Volkswagen Chattanooga zatrudnia ponad 4000 pracowników, a rekrutacja kolejnego 1000 trwa. ZwiÄ™kszenie zatrudnienia pozwoli zaspokoić popyt na ID.4 i modele z rodziny Atlas. By przestawić siÄ™ na produkcjÄ™ aut elektrycznych w fabryce przeprowadzono szkolenia, które trwaÅ‚y Å‚Ä…cznie ponad 75 000 godzin.
Volkswagen zainwestuje w ciÄ…gu najbliższych piÄ™ciu lat 7,1 mld dolarów w zakÅ‚ady w Ameryce PóÅ‚nocnej. Te nakÅ‚ady pozwolÄ… poszerzyć portfolio produktów, rozwinąć badania i rozwój, a także zwiÄ™kszyć moce produkcyjne. Marka poszerzy gamÄ™ oferowanych na tamtejszym roku aut elektrycznych do 2030 roku o limuzynÄ™, mikrobus ID. Buzz, a także SUVy (od 2026 roku). Volkswagen chce, by do 2030 roku samochody z napÄ™dem elektrycznym stanowiÅ‚y 55 procent ogólnej sprzedaży w USA. ID.4 to najpopularniejsze auto elektryczne Grupy Volkswagen – od debiutu w 2021 roku do klientów na caÅ‚ym Å›wiecie dostarczono już ponad 190 tysiÄ™cy egzemplarzy. W tym roku z taÅ›my w fabryce w Chattanooga ma zjeżdżać do 7000 aut miesiÄ™cznie, a w przyszÅ‚ym roku moce produkcyjne bÄ™dÄ… zwiÄ™kszone. Pierwsze wyprodukowane w USA egzemplarze ID.4 trafiÄ… do klientów na poczÄ…tku października. PoczÄ…tkowo w Chattanooga bÄ™dzie produkowana wersja z napÄ™dem na tylnÄ… oÅ› lub 4x4 z akumulatorem o pojemnoÅ›ci netto 77 kWh. Jeszcze w tym roku doÅ‚Ä…czy do niej odmiana z mniejszym akumulatorem – o pojemnoÅ›ci 58 kWh. OczywiÅ›cie bÄ™dzie ona nieco taÅ„sza.
„WÅ‚aÅ›nie zaczÄ™liÅ›my pisać nowy rozdziaÅ‚ w historii Volkswagena w Ameryce i ta historia jest bardzo amerykaÅ„ska” – powiedziaÅ‚ Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen. „Gdy obiecaliÅ›my, że elektryczne Volkswageny bÄ™dÄ… dostÄ™pne dla milionów, braliÅ›my pod uwagÄ™ także klientów w USA. JesteÅ›my dumni widzÄ…c, że ta wizja zostaÅ‚a wÅ‚aÅ›nie zrealizowana, gdy nasz bestsellerowy model ID.4 zjeżdża z linii produkcyjnej. Jest to kolejny krok w ambitnej strategii elektryfikacji Volkswagena na rynku amerykaÅ„skim i globalnym” – dodaÅ‚ Schäfer.
PoczÄ…tek produkcji modelu ID.4 w USA byÅ‚ możliwy dziÄ™ki inwestycjom, siÄ™gajÄ…cym 800 mln dolarów. DziÄ™ki nim można byÅ‚o przeprowadzić elektryfikacjÄ™ zakÅ‚adu w Chattanooga. W ten sposób liczba fabryk, w których produkowane sÄ… elektryczne Volkswageny zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ do szeÅ›ciu na Å›wiecie.
Produkowany w Chattanooga ID.4 bÄ™dzie skÅ‚adaÅ‚ siÄ™ gÅ‚ównie z części od lokalnych dostawców, gÅ‚ównie z USA. Na przykÅ‚ad stal bÄ™dzie pochodzić z hut w Alabamie i Ohio, elementy wnÄ™trza z Indiany i PoÅ‚udniowej Karoliny, komponenty elektroniczne z Kentucky i PóÅ‚nocnej Karoliny. Akumulatory dostarczy firma SK z Georgii. W ramach przygotowaÅ„ do uruchomienia produkcji podzespoÅ‚ów do ID.4 kooperanci z Ameryki PóÅ‚nocnej zainwestowali 2,7 mld dolarów. Przy tej okazji powstaÅ‚o ponad 3000 nowych miejsc pracy.
„DziÄ™ki wysiÅ‚kowi tysiÄ™cy pracowników Volkswagena w Chattanooga udaÅ‚o siÄ™ przekuć marzenia w rzeczywistość” – powiedziaÅ‚ Chris Glover, prezes fabryki Volkswagena w Chattanooga. „ChciaÅ‚bym podziÄ™kować wszystkim zaangażowanym, a także mieszkaÅ„com Chattanooga za wsparcie, jakiego nam udzielili. DziÄ™ki nim dziÅ› rozpoczynamy produkcjÄ™ modelu ID.4 na rynek amerykaÅ„ski” – dodaÅ‚ Glover.
Volkswagen Chattanooga zatrudnia ponad 4000 pracowników, a rekrutacja kolejnego 1000 trwa. ZwiÄ™kszenie zatrudnienia pozwoli zaspokoić popyt na ID.4 i modele z rodziny Atlas. By przestawić siÄ™ na produkcjÄ™ aut elektrycznych w fabryce przeprowadzono szkolenia, które trwaÅ‚y Å‚Ä…cznie ponad 75 000 godzin.
Volkswagen zainwestuje w ciÄ…gu najbliższych piÄ™ciu lat 7,1 mld dolarów w zakÅ‚ady w Ameryce PóÅ‚nocnej. Te nakÅ‚ady pozwolÄ… poszerzyć portfolio produktów, rozwinąć badania i rozwój, a także zwiÄ™kszyć moce produkcyjne. Marka poszerzy gamÄ™ oferowanych na tamtejszym roku aut elektrycznych do 2030 roku o limuzynÄ™, mikrobus ID. Buzz, a także SUVy (od 2026 roku). Volkswagen chce, by do 2030 roku samochody z napÄ™dem elektrycznym stanowiÅ‚y 55 procent ogólnej sprzedaży w USA.