„Wraz z akceptacj膮 przez Rad臋 Nadzorcz膮 koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przysz艂o艣ci mobilno艣ci. Autonomiczna, elektryczna jazda b臋dzie mia艂a istotny wk艂ad w mobilno艣膰 miejsk膮 i w bezpiecze艅stwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne s膮 pierwszymi, w których mo偶na zastosowa膰 takie systemy” - wyja艣nia Carsten Intra, Prezes Zarz膮du Volkswagen Samochody Dostawcze.
Volkswagen Samochody Dostawcze prowadzi intensywne przygotowania do wprowadzenia do u偶ytku w roku 2025 systemów autonomicznych w ruchu drogowym. Christian Senger, szef dzia艂u jazdy autonomicznej mówi: „W tym roku po raz pierwszy przeprowadzimy próby terenowe, w których system autonomicznej jazdy firmy Argo AI zostanie umieszczony w nowym modelu ID.BUZZ, który ju偶 wkrótce znajdzie si臋 w sprzeda偶y. Celem testów jest opracowanie koncepcji wykonywania us艂ugi transportowej i zatrzymywania si臋 w wybranym miejscu, podobnej do tej, któr膮 dzi艣 oferuje MOIA. W po艂owie tej dekady nasi klienci w wybranych miastach otrzymaj膮 mo偶liwo艣膰 dowozu do wybranego celu autonomicznymi pojazdami.”
Równoprawnymi inwestorami w Argo AI, firmie specjalizuj膮cej si臋 w tworzeniu platform oprogramowania dla jazdy autonomicznej s膮 Ford Motor Company i Volkswagen Samochody Dostawcze. Cel prac: konsekwentny i szybki rozwój oraz pó藕niejsze wykorzystanie systemów autonomicznych. Oprócz pocz膮tkowej inwestycji w wysoko艣ci 1 miliarda dolarów, Volkswagen wniós艂 do Argo AI swoj膮 spó艂k臋-córk臋 AID (Autonomous Intelligent Driving). Z bud偶etem na dalszy rozwój autonomicznej jazdy potwierdzonym w ostatnich dniach przez Rad臋 Nadzorcz膮, marka robi kolejny znacz膮cy krok w kierunku przysz艂o艣ci autonomicznej mobilno艣ci.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pe艂ni autonomicznych systemów i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. B臋dzie rozwija膰
i budowa膰 pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki.
Oprócz Argo AI, Grupa inwestuje równie偶 znaczne 艣rodki finansowe w projekt Car.Software Organisation, w ramach którego równolegle i niezale偶nie od Argo AI, opracowuje si臋 funkcje jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej do poziomu 4 dla sektora mobilno艣ci prywatnej wszystkich marek Grupy Volkswagen.
Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany b臋dzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazuj膮 na
w pe艂ni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który b臋dzie mia艂 swoj膮 艣wiatow膮 premier臋 w przysz艂ym roku.