Volkswagen T-Roc będzie niewiele tracił na wartości podczas eksploatacji, ponadto po kilku latach bardzo szybko znajdzie nowego właściciela. Ze statystyk serwisu ogłoszeniowego Otomoto wynika, że Volkswagen od lat jest numerem 1, jeśli chodzi o liczbę wyszukań aut z drugiej ręki. Tylko w ubiegłym roku Polacy obejrzeli ponad 200 mln razy ogłoszenia z używanymi Volkswagenami.
Ceny najnowszego SUV-a Volkswagena zaczynajÄ… siÄ™ od 78.390 zÅ‚. Tyle trzeba zapÅ‚acić za auto w bazowej wersji wyposażenia T-Roc z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM. W przypadku, gdy jego nabywca zdecyduje siÄ™ na nowoczesne finansowanie, może liczyć na wyjÄ…tkowo korzystne warunki – miesiÄ™czna rata to zaledwie 579 zÅ‚. T-Roc 1.0 TSI może także pochwalić siÄ™ obiecujÄ…cymi prognozami, jeÅ›li chodzi o wartość rezydualnÄ…. Po czterech latach (przy przebiegu 15 tys. km rocznie) samochód bÄ™dzie wart 62,2% ceny nowego egzemplarza. W tabeli poniżej zamieszczamy porównanie prognoz wartoÅ›ci rezydualnych bazowego T-Roca i kilku konkurentów z segmentu, przygotowane przez firmÄ™ Eurotax.
Model, Wartość rezydualna po 4 latach/60 tys. km*
-
Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 KM, 62,2%
-
Kia Stonic L 1.0 T-GDI 120 KM, 61,6%
-
Toyota C-HR Active 1.2 T 116 KM, 59,0%
-
Hyundai Kona Premiere Comfort 1.0 T-GDI 120 KM, 58,4%
-
Opel Mokka X Essentia S&S 1.6 115 KM, 56,3%
* Dane Eurotax pochodzą z bazy Forecast (dane 05/2018). Raport z narzędzia Forecast WEB został sporządzony w dniu 7 maja 2018 r.
„Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena T-Roca wynika z wielu elementów” – mówi PaweÅ‚ Grabarczyk, dyrektor handlowy firmy Eurotax. „TworzÄ…c prognozy opieramy siÄ™ m.in. na ocenie pozycji marki w Polsce, parametrach użytkowych, bierzemy pod uwagÄ™ także plany sprzedażowe czy wielkość i dostÄ™pność sieci serwisowej” – dodaje.
„Volkswagen prowadzi stabilnÄ… i konsekwentnÄ… politykÄ™ modelowÄ… bez gwaÅ‚townych zwrotów. KupujÄ…cy ceniÄ… tÄ™ stabilność, co możemy zaobserwować monitorujÄ…c rynek i zachodzÄ…ce na nim transakcje. T-Roc jako reprezentant wciąż rosnÄ…cego segmentu SUV-ów idealnie wpisuje siÄ™ w ten schemat, co pozwala nam prognozować wartoÅ›ci rezydualne na poziomie przewyższajÄ…cym Å›redniÄ… dla segmentu” – podsumowuje PaweÅ‚ Grabarczyk.
InnÄ…, nie mniej istotnÄ… zaletÄ… T-Roca sÄ… niskie koszty eksploatacji. To m.in. zasÅ‚uga oszczÄ™dnych silników – jednostka 1.0 TSI o mocy 115 KM zużywa Å›rednio zaledwie 5,1 l benzyny na 100 km. Obniżyć koszty użytkowania można decydujÄ…c siÄ™ przy zakupie samochodu na wybór jednego z pakietów przeglÄ…dów. Za wizyty w ASO przez cztery lata zapÅ‚acimy wówczas 1.490 zÅ‚ (przy przebiegu 60.000 km) lub 2.450 zÅ‚ (120 tys. km).
Wszystkie odmiany T-Roca, także bazowa, sÄ… wyposażone w systemy zwiÄ™kszajÄ…ce bezpieczeÅ„stwo pasażerów. Bez dopÅ‚aty sÄ… takie udogodnienia, jak Front Assist, czyli system obserwacji przestrzeni przed autem z funkcjÄ… awaryjnego hamowania w mieÅ›cie i wykrywania pieszych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent ruszania pod górÄ™ czy system monitorowania ciÅ›nienia powietrza w oponach. W wersjach Advance i Premium seryjny jest aktywny tempomat (ACC), który kontroluje odlegÅ‚ość do poprzedzajÄ…cego samochodu i samoczynnie dostosowuje prÄ™dkość do sytuacji na drodze i znaków drogowych.
MiÄ™dzy innymi bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeÅ„stwa daÅ‚o T-Rocowi tytuÅ‚ „Best in Class”, przyznawany co roku przez organizacjÄ™ Euro NCAP, która przeprowadza testy zderzeniowe nowych samochodów. MaÅ‚y SUV VW zdobyÅ‚ maksymalnÄ… notÄ™ piÄ™ciu gwiazdek i okazaÅ‚ siÄ™ lepszy od rywali z segmentu, doÅ‚Ä…czajÄ…c do Polo i Arteona, które również w 2017 roku otrzymaÅ‚y tytuÅ‚y najlepszych w swoich klasach.