DziÄ™ki dodatkowemu silnikowi przy przedniej osi nowa, mocniejsza odmiana Volkswagena ID.4 Pro przekazuje moment obrotowy na cztery koÅ‚a. „WprowadziliÅ›my ID.4 Pro 4MOTION w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Jest on pozycjonowany miÄ™dzy bazowymi wersjami, a topowÄ…, ID.4 GTX 4MOTION” – wyjaÅ›nia Silke Bagschik, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing rodziny ID.
NapÄ™d na cztery koÅ‚a w ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcjÄ™, a także osiÄ…gi. Nowy model z dwoma silnikami i napÄ™dem 4x4 Å›wietnie sprawdzi siÄ™ np. przy holowaniu przyczepy towarowej lub do przewozu Å‚odzi. Maksymalna masa przyczepy ID.4 Pro 4MOTION wzrosÅ‚a w porównaniu z wersjÄ… Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).
UkÅ‚ad napÄ™dowy Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION. Dwa elektryczne silniki dostarczajÄ… Å‚Ä…cznie 265 KM, co pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,9 s. GÅ‚ównym źródÅ‚em napÄ™du jest wzbudzony na staÅ‚e silnik synchroniczny z przetwornicÄ… impulsowÄ…, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, jest ona przenoszona na koÅ‚a za poÅ›rednictwem jednobiegowej przekÅ‚adni. Zaletami silnika synchronicznego sÄ… duża gÄ™stość mocy, wysoka sprawność i staÅ‚a moc wyjÅ›ciowa w szerokim zakresie obrotów. OÅ› przednia jest napÄ™dzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicÄ™ impulsowÄ…. Moc silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalajÄ… na krótkotrwaÅ‚e przeciążenia i majÄ… niskie straty, dlatego idealnie nadajÄ… siÄ™ do roli jednostki wspomagajÄ…cej, która może być uruchamiana tymczasowo.
ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemnoÅ›ci netto 77 kWh, co zapewnia zasiÄ™g do 517 km (wg WLTP). PrÄ™dkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4MOTION. Maksymalna moc Å‚adowania jest identyczna jak w pozostaÅ‚ych modelach ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy doÅ‚adowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiÄ™kszy zasiÄ™g o 337 km (wg WLTP).
MierzÄ…ce 4,58 m dÅ‚ugoÅ›ci auto zostaÅ‚o zbudowane na platformie MEB. DziÄ™ki temu przestrzeÅ„ dla pasażerów jest imponujÄ…ca, ilość miejsca jest podobna jak w konwencjonalnych SUV-ach wiÄ™kszych o segment. Zależnie od poÅ‚ożenia oparć tylnej kanapy auto może pomieÅ›cić od 543 do 1575 l bagażu. Na liÅ›cie opcji jest bardzo dużo najnowszej generacji systemów wspomagajÄ…cych kierowcÄ™.
Strategia Way to Zero. Po wprowadzeniu na rynek wiosnÄ… 2021 roku ID.4 bardzo szybko staÅ‚ siÄ™ przebojem. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczyÅ‚ ponad 30 000 egzemplarzy, co oznacza, że co drugi elektryczny Volkswagen to wÅ‚aÅ›nie ID.4. W 2021 roku do klientów trafiÅ‚o 163 000 egzemplarzy ID.4, co uczyniÅ‚o ten model najchÄ™tniej kupowanym elektrycznym autem Volkswagena i Grupy Volkswagen.
Samochody elektryczne z zakÅ‚adów w Zwickau i Emden (Niemcy) powstajÄ… w sposób neutralny pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla w caÅ‚ym Å‚aÅ„cuchu dostaw i produkcji. W procesie produkcji emisja CO2 jest ograniczana w maksymalnym stopniu, a emisje, których nie da siÄ™ uniknąć sÄ… kompensowane przez projekty offsetowe. A jeÅ›li modele ID. sÄ… Å‚adowane przy użyciu energii elektrycznej ze źródeÅ‚ odnawialnych, pozostajÄ… neutralne dla klimatu także podczas jazdy.