Utrzymuje siÄ™ wysoki popyt na modele z gamy Recharge, w szczególnoÅ›ci na hybrydy Å‚adowane z gniazdka. Ich udziaÅ‚ w naszej sprzedaży po oÅ›miu bieżącego roku wzrósÅ‚ dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku. Jest to niezwykle korzystny trend, zważywszy na nowe limity CO2 obejmujÄ…ce wszystkie auta osobowe sprzedawane na terenie UE.
Europa wraca do gry
W sierpniu sprzedaż Volvo Cars w Europie osiÄ…gnęła poziom 17 458 samochodów, co oznacza wzrost o 4,9 % w porównaniu do sierpnia ubiegÅ‚ego roku. Po pierwszych oÅ›miu miesiÄ…cach 2020 roku sprzedaż naszych aut na Starym Kontynencie jest mniejsza o 21,9 %. Jeszcze dwa miesiÄ…ce temu ten spadek wynosiÅ‚ niemal 30%. Marka sukcesywnie odrabia straty na rynkach, które najmocniej odczuÅ‚y skutki pandemii.
Chiny znowu na plusie
Covidowa stagnacja w Chinach już dawno przeszÅ‚a do historii. W PaÅ„stwie Åšrodka w sierpniu sprzedaliÅ›my 15 835 aut, czyli o 11,4 % niż w sierpniu 2019. Po oÅ›miu miesiÄ…cach bieżącego roku Volvo Cars może pochwalić siÄ™ 1,5% wzrostem w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. Rynek chiÅ„ski odbudowuje siÄ™ w bÅ‚yskawicznym tempie.
Amerykanie wracajÄ… do salonów
Klienci ruszyli do salonów także za Oceanem. W sierpniu z amerykaÅ„skich salonów wyjechaÅ‚o 10 378 nowych Volvo, czyli o 12,9 % niż w sierpniu rok temu. Do koÅ„ca sierpnia sprzedaż w Volvo w USA wynosi już 63 330 aut, czyli zaledwie 7% mniej niż po oÅ›miu miesiÄ…cach 2019 roku, przy czym od wrostowy trend sprzedaży Volvo Cars US utrzymuje siÄ™ od poczÄ…tku czerwca.
Polska – rekordowy udziaÅ‚ w rynku
W sierpniu zarejestrowano nad Wisłą 583 nowe samochody osobowe Volvo (-8,76%). Od początku roku, mimo kilkumiesięcznej blokady gospodarki, spadek sprzedaży naszej marki w Polsce wynosi jedynie -3,06% i jest dziesięciokrotnie mniejszy niż średnia dla branży motoryzacyjnej w naszym kraju w tym okresie (-30,81%). Po ośmiu miesiącach udział rynkowy Volvo w Polsce wynosi 2,83% (rok temu w tym okresie udział wynosił 2%).
Volvo XC40 tuż za XC60
Bestsellerem Volvo w ujÄ™ciu globalnym pozostaje model XC60. I to od ponad 11 lat. Ten trend dotyczy zarówno pierwszej jak i drugiej generacji tego modelu. Po oÅ›miu miesiÄ…cach sprzedaż tego SUV-a osiÄ…gnęła poziom 112 560 sztuk. Tuż za nim znalazÅ‚ siÄ™ model XC40 z wynikiem 100 913 sprzedanych egzemplarzy. Od dawna żaden model nie zbliżyÅ‚ siÄ™ tak blisko do wyniku naszego lidera. Podium zamyka XC90. Wydano klientom 53 635 tych aut.
W sierpniu SUV-y stanowiÅ‚y 70,7% caÅ‚kowitej sprzedaży firmy, w porównaniu z 63,6% w tym samym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku.
Volvo bÅ‚yskawicznie odrabia globalny spadek sprzedaży, jaki raportowaÅ‚a zamykajÄ…c pierwsze póÅ‚rocze. WynosiÅ‚ on -20,8%. Po kolejnych dwóch miesiÄ…cach wynosi on już tylko -13,5% YTD. SzczegóÅ‚owy podziaÅ‚ sprzedaży regionalnej można zobaczyć tutaj.