W fabryce w Wolfsburgu powstaje dzisiaj każdego dnia ponad 2.000 samochodów z rodziny Golfa. Również w przyszÅ‚oÅ›ci pozostanie ona gÅ‚ównym miejscem produkcji tego kompaktowego modelu. Za 75 tygodni w zakÅ‚adzie w Wolfsburgu, najwiÄ™kszej fabryce samochodów w Europie, z taÅ›my zjedzie Golf ósmej generacji. Model ten jest dzisiaj sprzedawany w 108 krajach i od 1974 roku znalazÅ‚ już uznanie 34 milionów nabywców. CaÅ‚kowite inwestycje Volkswagena w nowy model wynoszÄ… 1,8 miliarda euro.
• 180 menedżerów firm dostarczajÄ…cych podzespoÅ‚y na potrzeby przemysÅ‚u samochodowego uczestniczyÅ‚o w spotkaniu poÅ›wiÄ™conym Golfowi nowej generacji
• fabryka w Wolfsburgu pozostanie gÅ‚ównym zakÅ‚adem produkujÄ…cym bestsellerowy model Volkswagena
• w modele z rodziny Golfa marka zainwestuje 1,8 mld euro
W obecnoÅ›ci 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujÄ…cych na potrzeby motoryzacji Brandstätter stwierdziÅ‚: „Wprowadzenie na rynek Golfa nowej generacji, obok aut z rodziny I.D., ma dla marki najwiÄ™ksze znaczenie strategiczne”. Po wybraniu firm dostawczych teraz rozpocznie siÄ™ kolejna faza wspóÅ‚pracy, majÄ…ca na celu zapewnienie niezakÅ‚óconego wprowadzenia samochodu na rynek. „Znajdujemy siÄ™ w drugiej, decydujÄ…cej poÅ‚owie prac nad projektem” – powiedziaÅ‚ Brandstätter. W ramach „Value Sourcing” Volkswagen aktywnie wÅ‚Ä…cza dostawców podzespoÅ‚ów w proces powstawania produktu już na wczesnym etapie prac. RywalizujÄ…c miÄ™dzy sobÄ… firmy wnoszÄ… do projektu nowego auta swoje pomysÅ‚y dotyczÄ…ce rozwiÄ…zaÅ„ technicznych.
Zarówno dla Volkswagena, jak i jego partnerów duże znaczenie ma fakt, że 80 procent firm dostarczajÄ…cych podzespoÅ‚y wspóÅ‚pracuje już w ramach umów przy produkcji aktualnego Golfa. Ralf Brandstätter stwierdziÅ‚: „Jest to dowód dużej wzajemnej lojalnoÅ›ci, fakt ten buduje miÄ™dzy nami zaufanie i pozwala bezpiecznie planować realizacjÄ™ projektu”.
NajważniejszÄ… rolÄ™ w pracach nad nowym Golfem peÅ‚ni Karlheinz Hell, szef najwiÄ™kszego dziaÅ‚u – modeli o kompaktowych rozmiarach, których w 2017 roku wyprodukowano 3,4 miliona. Hell, w wypadku nowego Golfa, odpowiada za jak najlepszÄ… wspóÅ‚pracÄ™ wszystkich dziaÅ‚ów oraz za koÅ„cowy efekt.
Nowy Golf, tak jak jego poprzednie generacje, bÄ™dzie speÅ‚niaÅ‚ wymagania klientów w zakresie stylistyki, oszczÄ™dnoÅ›ci silników, emisji CO2, komfortu i niezawodnoÅ›ci. Karlheinz Hell powiedziaÅ‚: „NastÄ™pny Golf wprowadzi Volkswagena w erÄ™ pojazdów w peÅ‚ni wspóÅ‚pracujÄ…cych ze sobÄ… nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokÅ‚adzie znajdzie siÄ™ wiÄ™cej oprogramowania niż kiedykolwiek wczeÅ›niej. Nowy Golf ma staÅ‚y kontakt z Internetem, a dziÄ™ki swojemu cyfrowemu wnÄ™trzu i systemom asystujÄ…cym bÄ™dzie wyznaczaÅ‚ standardy w dziedzinie Å‚Ä…cznoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa”.