Dr Herbert Diess – Prezes ZarzÄ…du Marki Volkswagen – stwierdziÅ‚: „DziÄ™ki uchwalonemu wÅ‚aÅ›nie pakietowi inwestycyjnemu zdecydowanie przyspieszmy najwiÄ™kszÄ… w naszej historii ofensywÄ™ w dziedzinie nowych produktów i technologii. Celem jest zajÄ™cie przez Volkswagena na trwaÅ‚e pozycji wiodÄ…cego producenta w najpopularniejszych segmentach rynku oraz w segmencie samochodów elektrycznych”.
14 miliardów euro Volkswagen przeznaczy na rozwój swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci na terenie Niemiec. GÅ‚ównym zadaniem jest takie rozbudowanie fabryki w Zwickau, by staÅ‚a siÄ™ zakÅ‚adam produkujÄ…cym wyÅ‚Ä…cznie pojazdy elektryczne; w tym celu Volkswagen zainwestuje tam miliard euro. W Zwickau Volkswagen bÄ™dzie prowadziÅ‚ w pierwszej fazie seryjnÄ… produkcjÄ™ przyszÅ‚ych aut elektrycznych skonstruowanych na bazie nowej platformy moduÅ‚owej (MEB). W 2020 roku na rynku pojawi siÄ™ Volkswagen I.D. – pierwszy z serii elektrycznych samochodów nowej generacji.
MEB to technologia stworzona do produkcji bezemisyjnych pojazdów przyszÅ‚oÅ›ci. DziÄ™ki niej Volkswagen bÄ™dzie mógÅ‚ zaoferować klientom samochody elektryczne o zasiÄ™gu 400-600 km, których akumulatory bÄ™dzie można Å‚adować w bardzo krótkim czasie, dobrze wyposażone i dostÄ™pne w cenie porównywalnych aut osobowych z silnikiem Diesla. MEB jest także istotnym narzÄ™dziem umożliwiajÄ…cym sprostanie ambitnym wyzwaniom w dziedzinie Å›redniej emisji caÅ‚ej gamy aut producenta. PoczÄ…tkowo cele stawiane w tej dziedzinie bÄ™dzie można osiÄ…gnąć w Europie i w Chinach, a potem także w USA. W sumie nowy moduÅ‚owy zestaw do konstrukcji aut z napÄ™dem elektrycznym pozwoli na produkcjÄ™ samochodów od kompaktowych modeli po 7-miejscowe vany i SUVy. Pod wzglÄ™dem technicznym elektryczne pojazdy nowej generacji Volkswagena zostanÄ… wyposażone w innowacyjne urzÄ…dzenia dostÄ™pne dotÄ…d w samochodach klasy premium.
Nowa generacja pojazdów pojawi siÄ™ prawie jednoczeÅ›nie w Europie, Chinach i w USA. W 2020 roku, wraz z rozpoczÄ™ciem sprzedaży Volkswagena I.D., produkcja wyniesie 100.000 samochodów, w 2025 roku marka planuje produkować co najmniej milion elektrycznych aut.
Produkcja Volkswagenów – Golfa i Passata – zostanie w przyszÅ‚oÅ›ci przeniesiona z Zwickau do fabryk w Wolfsburgu i w Emden. Volkswagen zainwestuje w zakÅ‚ad w Wolfsburgu 2,9 miliarda euro, żeby rozpocząć tam miÄ™dzy innymi produkcjÄ™ Golfów nowej generacji. Inwestycje w Emden wyniosÄ… 1,1 miliarda euro – od koÅ„ca 2018 roku rozpocznie siÄ™ tam produkcja aut z rodziny Passata.
ZakÅ‚ady samochodowe w Pamplonie w Hiszpanii, w Palmeli w Portugalii oraz w BratysÅ‚awie na SÅ‚owacji przygotowujÄ… siÄ™ do podjÄ™cia produkcji innych aut skonstruowanych w oparciu o moduÅ‚owÄ… platformÄ™ MQB. W fabrykach w Meksyku, USA, w Ameryce PoÅ‚udniowej oraz w Rosji bÄ™dÄ… powstawać nowe SUV-y dostosowane do potrzeb tamtejszych rynków.
W rozwój niemieckich fabryk komponentów Volkswagen zainwestuje: ponad 750 milionów euro w Brunszwiku, 1,5 miliarda w Kassel i ponad 800 milionów euro w Salzgitter.