ZupeÅ‚nie nowe, aktywne zawieszenie Audi A8, to w peÅ‚ni aktywny, elektromechaniczny system, indywidualnie prowadzÄ…cy każde z kóÅ‚ i adaptujÄ…cy siÄ™ do panujÄ…cych aktualnie warunków drogowych. Każde z kóÅ‚ poruszane jest za pomocÄ… elektrycznego silnika, zasilanego z centralnego, 48-voltowego ukÅ‚adu elektrycznego. W skÅ‚ad ukÅ‚adu wchodzi też system przekÅ‚adni oraz obrotowa tuleja, w której wnÄ™trzu znajduje siÄ™ tytanowy waÅ‚ek skrÄ™tny przenoszÄ…cy na zawieszenie, za poÅ›rednictwem drążka, momenty siÅ‚y o wartoÅ›ci nawet 1100 Nm.
DziÄ™ki zamontowanej w przodzie pojazdu kamerze, ta luksusowa limuzyna już zawczasu wykrywa nierównoÅ›ci drogi i przewidywalnie dostosowuje do nich dziaÅ‚anie aktywnego zawieszenia. Jeszcze zanim samochód wjedzie na takÄ… nierówność, opracowana przez Audi funkcja „podglÄ…du” przekazuje odpowiednie informacje do napÄ™du kóÅ‚, aktywnie kontrolujÄ…c w ten sposób zawieszenie. Jego reakcje sÄ… wtedy precyzyjne, zachodzÄ… w odpowiednim czasie i praktycznie caÅ‚kowicie eliminujÄ… wibracje i wstrzÄ…sy. CaÅ‚a reakcja systemu zajmuje setne części sekundy, z racji tego, że kamera generuje informacje dotyczÄ…ce stanu nawierzchni osiemnaÅ›cie razy na sekundÄ™. Elektroniczna platforma podwozia (EFP) przetwarza dane o stanie nawierzchni i na bieżąco, w czasie rzeczywistym, precyzyjnie steruje wszystkimi podzespoÅ‚ami zawieszenia. W poÅ‚Ä…czeniu z zestrojonym specjalnie na potrzeby nowego A8 zawieszeniem pneumatycznym, ta innowacyjna koncepcja zawieszenia daje zupeÅ‚nie nowe doÅ›wiadczenia zwiÄ…zane z prowadzeniem samochodu. Niezależnie od zachowania wysokiego stopnia komfortu podróży, nowa, luksusowa limuzyna nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy doskonale trzyma siÄ™ drogi.
Aktywne zawieszenie wpÅ‚ywa również na zminimalizowanie uÅ›lizgów podczas jazdy w zakrÄ™cie oraz tzw. nurkowania pojazdu podczas hamowania lub przyspieszania. Kierowca w peÅ‚ni kontroluje samochód, nawet podczas dynamicznej jazdy, a pasażer siedzÄ…cy na tylnej kanapie może bez przeszkód pracować w czasie podróży.
W kontekÅ›cie dynamicznego napÄ™du na wszystkie koÅ‚a, innowacyjna kombinacja dynamiki i sterowania napÄ™dem tylnej osi rozwiÄ…zuje konflikt interesów pomiÄ™dzy zwrotnoÅ›ciÄ… i stabilnoÅ›ciÄ… pojazdu. Charakterystyka ukÅ‚adu kierowniczego jest sportowa i bezpoÅ›rednia, zapewniajÄ…c jednoczeÅ›nie wysoki poziom stabilnoÅ›ci. Spektrum odczuć podczas prowadzenia jest bardzo szerokie: od bardzo komfortowego do intensywnego. PromieÅ„ skrÄ™tu nowego A8 jest mniejszy niż modelu A4.
WspóÅ‚pracujÄ…ce z systemem bezpieczeÅ„stwa Audi pre sense 360˚ aktywne zawieszenie nowego Audi A8, wynosi bezpieczeÅ„stwo bierne na zupeÅ‚nie nowy poziom. By skutecznie wykrywać ryzyka kolizji z każdej strony samochodu, system wykorzystuje czujniki poÅ‚Ä…czone w sieć centralnego sterownika systemów wsparcia kierowcy (zFAS). W przypadku uderzenia w bok pojazdu z prÄ™dkoÅ›ciÄ… wiÄ™kszÄ… niż 25 km/h, siÅ‚owniki zawieszenia w niespeÅ‚na póÅ‚ sekundy unoszÄ… uderzony bok o 80 milimetrów w górÄ™, w efekcie czego siÅ‚a uderzenia kierowana jest na mocniejsze części karoserii, takie jak progi i struktura podÅ‚ogi. DziÄ™ki temu, bezpieczeÅ„stwo pasażerów wewnÄ…trz pojazdu wzrasta o okoÅ‚o 50 procent w porównaniu z samochodem, którego karoseria nie jest w takim wypadku unoszona.