Szereg nowości znajdziemy także we wszechstronnej wersji A6 allroad quattro oraz w modelach sportowych S6, S6 Avant i RS 6 Avant.
Ostre linie i atletycznie napiÄ™te powierzchnie – stylistyka serii A6 to symbol precyzji i sportowej elegancji. Z wielkÄ… pieczoÅ‚owitoÅ›ciÄ… podkreÅ›lono rysy pojedynczo obramowanej osÅ‚ony chÅ‚odnicy Singleframe, reflektorów, wlotów powietrza, zderzaków, progów, Å›wiateÅ‚ tylnych i koÅ„cówek rur ukÅ‚adu wydechowego.
Na życzenie, Audi dostarcza teraz reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix, zintegrowane z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
DziÄ™ki swej koncepcji inteligentnej budowy kompozytowej, karoseria jest niezwykle sztywna i bezpieczna. Liczne elementy z aluminium i hartowanych stopów stali skÅ‚adajÄ… siÄ™ na szkielet zbudowany wg. koncepcji lekkiej konstrukcji. Ciężar nowego A6 1.8 TFSI to 1535 kg. Pojazd charakteryzuje siÄ™ wysokim komfortem tÅ‚umienia drgaÅ„ oraz bardzo niskim poziomem haÅ‚asu dobiegajÄ…cego do uszu kierowcy i pasażerów.
Atletyczny styl sylwetki pojazdu zarysowany na zewnÄ…trz, znajduje swÄ… kontynuacjÄ™ w przestronnym wnÄ™trzu auta. Każdy jego szczegóÅ‚ podkreÅ›la wysokÄ… jakość, tak dobrze znanÄ… kierowcom samochodów marki Audi. Eleganckie kolory i starannie wyszukane materiaÅ‚y, potÄ™gujÄ… peÅ‚nÄ… elegancji atmosferÄ™. Do szczególnie wymagajÄ…cych klientów skierowana jest nowa linia wzornicza Audi design selection, oferujÄ…ca wnÄ™trze w kolorze szarym Flint (modele A6) i czerwonym Arras (S6).
Przednie fotele wyposażono w bardzo Å‚atwÄ… w obsÅ‚udze, opcjonalnÄ… funkcjÄ™ wentylacji i masażu. MMI Radio i komfortowa klimatyzacja, to elementy wyposażenia seryjnego. W Audi A6 Avant bagażnik ma pojemność od 565 do 1680 litrów oraz wiele praktycznych uÅ‚atwieÅ„. ZaÅ‚adunek uÅ‚atwia, dostÄ™pna na życzenie, automatycznie zamykana, sterowana sensorycznie pokrywa bagażnika oraz napÄ™dzana elektrycznie roleta.
W nowej serii A6 znajdziemy także szereg zaawansowanych rozwiÄ…zaÅ„ infotainment. Najbardziej rozbudowana wersja systemu to MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Zaawansowany system nawigacji z elektrycznie wysuwanym, oÅ›miocalowym monitorem, wykorzystuje teraz nowa platformÄ™ technologicznÄ…, opartÄ… na szybkim procesorze graficznym Tegra 30, produkowanym przez kooperanta Audi – firmÄ™ Nvidia. Dodatkowy element systemu, Audi connect, umożliwia kierowcy korzystanie ze zindywidualizowanych usÅ‚ug internetowych, w tym z aplikacji pozwalajÄ…cych na streaming mediów w szybkim standardzie przesyÅ‚u danych LTE.
Oferta systemów wsparcia kierowcy jest nadzwyczaj atrakcyjna. Na jej czele stoi tempomat z automatycznÄ… regulacjÄ… odlegÅ‚oÅ›ci miÄ™dzy poruszajÄ…cymi siÄ™ pojazdami adaptive cruise control z funkcjÄ… Stop&Go. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, zwiÄ™kszajÄ…cy bezpieczeÅ„stwo podczas zmiany pasa ruchu dziÄ™ki pomiarom radarowym oraz aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, zapobiegajÄ…cy przypadkowemu zjechaniu z obranego kursu, Å›ciÅ›le ze sobÄ… wspóÅ‚pracujÄ…. Asystent jazdy nocÄ… ma zwiÄ™kszony zasiÄ™g funkcji, a system ochrony bezpieczeÅ„stwa pasażerów Audi pre sense basic znajdziemy w standardzie. Najważniejsze dane, które standardowo pokazujÄ… zegary lub ekran tablicy rozdzielczej, teraz sÄ… dostÄ™pne na opcjonalnym wyÅ›wietlaczu danych na szybie,
na wprost wzroku kierowcy.
Znacznie zmodernizowane silniki
Oferta silników A6 i Audi A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocy 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) i pięć jednostek TDI. Moc diesli siÄ™ga od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie speÅ‚niajÄ… wymogi normy emisji spalin Euro 6. EmisjÄ™ CO2 obniżono w nich nawet aż o 22 procent. Najbardziej wydajne benzynowe i wysokoprężne silniki noszÄ… w Audi okreÅ›lenie „ultra“. Jednostka 1.8 TFSI ultra, w poÅ‚Ä…czeniu z caÅ‚kowicie nowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów S tronic, zadowala siÄ™ Å›rednio 5,7 l paliwa na 100 km (133 g CO2 na km), a 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM), bez jakichkolwiek restrykcji pod wzglÄ™dem wyposażenia, osiÄ…ga wyjÄ…tkowo niskÄ… wartość Å›redniego zużycia – 4,2 l oleju napÄ™dowego na 100 km (109 g CO2 na km).
Najlepszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, znacznie zmodernizowano. JednostkÄ™ 3.0 TDI clean diesel, dostÄ™pnÄ… w dwóch wariantach – o mocy 160 kW (218 KM) i 200 kW (272 KM), inżynierowie Audi w dużej mierze zbudowali od nowa. 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 235 kW (320 KM). Jego wariant o mocy 240 kW (326 KM) może rozwinąć chwilowÄ… moc 255 kW (346 KM). Wersja ta napÄ™dza modele A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition, ze specjalnej serii wyprodukowanej z okazji 25-lecia wprowadzenia techniki TDI.
3.0 TDI wspóÅ‚pracuje z oÅ›miostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… tiptronic, a wszystkie pozostaÅ‚e silniki z nowo zaprojektowanÄ…, wyjÄ…tkowo lekkÄ… i charakteryzujÄ…cÄ… siÄ™ niskim tarciem szeÅ›ciobiegowÄ… skrzyniÄ… manualnÄ… lub siedmiostopniowym automatem S tronic. Warianty z napÄ™dem tylko na przedniÄ… oÅ› wyposażono w zupeÅ‚nie nowÄ… dwusprzÄ™gÅ‚owÄ…, automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów, zastÄ™pujÄ…c w ten sposób dawny multitronic. W wersjach o mocy powyżej 200 kW (272 KM), staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro można uzupeÅ‚nić o sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie przekazujÄ…cy moment napÄ™dowy na koÅ‚a osi tylnej.
Podwozie o bardzo zaawansowanym technicznie zawieszeniu Å‚Ä…czy w sobie wysoki komfort ze sportowÄ… zwrotnoÅ›ciÄ…. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Na życzenie, samochód można wyposażyć w jedno z dwóch podwozi sportowych oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 140 kW (190 KM), sprężyny wykonane sÄ… z tworzywa sztucznego wzmocnionego wÅ‚óknem szklanym (GFK).
To innowacja Audi, pozwalająca zaoszczędzić na ciężarze ok. 4,4 kg, obniżająca zużycie paliwa i poprawiająca precyzję jazdy oraz komfort tłumienia drgań. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali. Egzemplarze z silnikiem o mocy 160 kW (218 KM) i większej, wyposażone są w lekkie hamulce, a modele o mocy 235 kW (320 KM) i więcej, posiadają opcjonalnie dynamiczny układ kierowniczy.
Wyszukane i bardzo męskie, nowe Audi A6 allroad quattro
W nowym Audi A6 allroad quattro, bazujÄ…cym na A6 Avant, karoseria zawieszona jest wyżej, a osÅ‚ony ze stali szlachetnej chroniÄ… podwozie pojazdu w jego przedniej i tylnej części. Stylistyka samochodu jest masywna i mÄ™ska. Użebrowanie pojedynczo obramowanej osÅ‚ony chÅ‚odnicy Singleframe ustawiono pionowo. Samochód napÄ™dzać może jeden z silników V6 o pojemnoÅ›ci trzech litrów – 3.0 TFSI lub 3.0 TDI w trzech wariantach mocy. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension to element wyposażenia seryjnego tej wersji.
Sportowy duch do sześcianu: nowe Audi S6, S6 Avant i RS 6 Avant
Nowe Audi S6 i S6 Avant to sportowe samochody, idealne do codziennego użytku. Silnik 4.0 TFSI – jednostka V8 z doÅ‚adowaniem biturbo – rozpÄ™dza wersjÄ™ Limousine o mocy 331 kW (450 KM) od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. W przypadku Audi S6 Avant, standardowy sprint trwa 4,6 sekundy. Limuzyna spala Å›rednio tylko 9,2 l benzyny na 100 km, a wersja Avant – 9,4 l na 100 km (214 lub 219 g CO2 na km).
Tak dobra ekonomika jazdy jest efektem zastosowania tu systemu zarzÄ…dzania cylindrami - cylinder on demand (COD), który przy częściowym obciążeniu silnika odÅ‚Ä…cza chwilowo cztery z oÅ›miu cylindrów. W skÅ‚ad wyposażenia seryjnego nowych Audi S6 i S6 Avant wchodzÄ… m.in. staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro i zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport, sprawiajÄ…ce, że karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej. Polakierowane na czarno szczÄ™ki obejmujÄ… matowe, przednie tarcze hamulcowe. Najbardziej dynamicznym modelem nowej rodziny A6 jest Audi RS 6 Avant.
Ten wyczynowiec, stworzony zarówno dla codziennego użytku, jak i dla celów rekreacyjnych, od 0 do 100km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a jego prÄ™dkość maksymalna może na życzenie klienta wynieść 305 km/h. Jednostka napÄ™dowa 4.0 TFSI ma moc 412 kW (560 KM), a zużywa Å›rednio tylko 9,6 litra benzyny na 100 km (223 g CO2 na km). Również tutaj jest to gÅ‚ównie efekt zastosowania systemu cylindrów odÅ‚Ä…czanych na życzenie COD.
OÅ›miostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi moment obrotowy z silnika V8 biturbo na cztery koÅ‚a. Standardowo montowany napÄ™d quattro wykorzystuje miÄ™dzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartoÅ›ci blokowania. DziÄ™ki pneumatycznemu zawieszeniu RS adaptive air suspension, auto jest zawieszone o 20 mm niżej. Alternatywnie do niego, Audi montuje sztywne zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Duże tarcze hamulcowe w stylistyce wave przyczyniajÄ… siÄ™ do redukcji ciężaru samochodu. KoÅ‚a majÄ… Å›rednicÄ™ 20 cali. Na życzenie dostÄ™pne sÄ… także koÅ‚a 21-calowe.
Więcej w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)