Montowany w różnych modelach Audi system MMI daje wÅ‚aÅ›cicielom możliwość wyszukiwania różnych miejsc zwanych punktami zainteresowania (POI), np. stacji benzynowej, supermarketu, czy restauracji, na wyÅ›wietlaczu dotykowym wewnÄ…trz pojazdu, a nastÄ™pnie nawigowania do nich za pomocÄ… systemu GPS. DziÄ™ki wspóÅ‚pracy z firmÄ… 4.screen, Audi zamierza znacznie rozszerzyć tÄ™ ofertÄ™. Integracja nowej technologii umieszczonej w chmurze z systemem infotainment samochodu, oferuje ogromny potencjaÅ‚. Klienci Audi bÄ™dÄ… wprost do swoich pojazdów, w czasie rzeczywistym, otrzymywać ekskluzywne informacje i spersonalizowane oferty – oczywiÅ›cie po wczeÅ›niejszym wyrażeniu zgody na nie.
Gdy na przykÅ‚ad w przyszÅ‚oÅ›ci kierowca Audi wyszuka za pomocÄ… MMI pobliski targ z produktami ekologicznymi, bÄ™dzie mógÅ‚ też wyÅ›wietlić dodatkowe, zwiÄ…zane z tym treÅ›ci, takie jak dodatkowe usÅ‚ugi lub oferty dostÄ™pne aktualnie w pokazanych lokalizacjach. Oznacza to, że lokalni przedsiÄ™biorcy bÄ™dÄ… mogli zaprezentować klientom Audi, którzy wyrażą na to zgodÄ™, swojÄ… ofertÄ™ produktów i usÅ‚ug. Klienci natomiast, w czasie rzeczywistym bÄ™dÄ… mogli skorzystać z wyczerpujÄ…cych informacji o firmach oraz, w stosownych przypadkach, z ekskluzywnych ofert. Oferty mogÄ… być przeróżne, np.: wÅ‚aÅ›ciciel sklepu może zaoferować darmowÄ… filiżankÄ™ kawy lub umożliwić wÅ‚aÅ›cicielom pojazdów elektrycznych bezpÅ‚atne Å‚adowanie samochodu podczas zakupów. Aby skorzystać z oferty, kierowca musi po prostu zeskanować kod QR wyÅ›wietlony na ekranie MMI.
Technologia chmury, za pośrednictwem systemu Audi MMI, umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym
Podstawą techniczną tego rozwiązania jest integracja znormalizowanego interfejsu chmury Mobility Experience Cloud dostarczonej przez 4.screen, z istniejącymi systemami infotainment Audi: MIB2+ i MIB3 (pojazdy z roku modelowego 2019 lub nowsze). Interfejs API (Application Programming Interface) tworzy połączenie w czasie rzeczywistym pomiędzy firmami partnerskimi, a klientami Audi. Należy pamiętać, że klienci, w zależności od wybranych w trybie prywatności ustawień, zachowują pełną kontrolę nad wyświetlanymi informacjami i ofertami.
Dodatkowe informacje sÄ… wyÅ›wietlane w doskonale znanym systemie Audi MMI, a w nastÄ™pnym etapie rozwoju, na życzenie, system bÄ™dzie mógÅ‚ również wyÅ›wietlać rekomendacje oraz treÅ›ci kontekstowe i bazujÄ…ce na konkretnych danych lokalizacyjnych.
Cyfrowe doświadczenie klienta kluczowym czynnikiem sukcesu
W miarÄ™ jak Å›wiat staje siÄ™ coraz bardziej cyfrowy i poÅ‚Ä…czony w globalnÄ… sieć, indywidualne doÅ›wiadczenia klientów zyskujÄ… na znaczeniu, otwierajÄ…c zupeÅ‚nie nowe możliwoÅ›ci. Audi uważa, że jest to ważny czynnik przyszÅ‚ego sukcesu biznesowego i wykorzystuje ten potencjaÅ‚. W ciÄ…gu najbliższych dziesiÄ™ciu lat pojazdy stanÄ… siÄ™ w peÅ‚ni poÅ‚Ä…czonymi urzÄ…dzeniami mobilnymi, a tym samym częściÄ… cyfrowego Å›wiata. Audi koncentruje swe prace na stworzeniu ekosystemu, który Å‚Ä…czy Å›wiat online i offline klientów. Integracja usÅ‚ug dostarczonych przez firmÄ™ 4.screen do systemu MMI pojazdu to kolejny krok na tej drodze, trwale poprawiajÄ…cy cyfrowe wrażenia z jazdy. W tym kontekÅ›cie, Audi zawsze stawia przejrzystość, prywatność i bezpieczeÅ„stwo danych swoich klientów na pierwszym miejscu.
4.screen GmbH
4.screen to pierwsza na Å›wiecie platforma technologiczna umożliwiajÄ…ca interakcjÄ™ z kierowcami w czasie rzeczywistym. Opracowana przez 4.screen chmura Mobility Experience Cloud (MXC) zapewnia znormalizowany interfejs do komunikacji i interakcji opartej na danych lokalizacji, bezpoÅ›rednio na wyÅ›wietlaczu wewnÄ…trz pojazdu. Kierowcy mogÄ… dziÄ™ki temu skorzystać z wartoÅ›ciowych rekomendacji, lepszych treÅ›ci na ekranie oraz dostÄ™pu do ekskluzywnych ofert. Siedziba gÅ‚ówna firmy 4.screen znajduje siÄ™ w Monachium, w Niemczech, a wÅ›ród jej klientów sÄ… wiodÄ…ce Å›wiatowe marki. WiÄ™cej informacji można znaleźć na stronie www.4screen.com.