-
Listopad 2018: sprzedano 132 650 samochodów marki Audi – mniej o 16,7 procent
-
W Chinach odnotowano najlepszy listopad w historii, w Europie kontynuacja wyjątkowej sytuacji
-
Sprzedaż w Polsce podobna jak w całej Europie: mniejsza o 25,17 procent
W wyniku tego, w ubiegłym miesiącu w Europie koncern sprzedał o 33,9 procent mniej nowych samochodów niż w analogicznym miesiącu roku 2017. Zmniejszyły się również dostawy do Ameryki Północnej – o 9,1 procent, na co miała wpływ zbliżająca się wymiana modelowa. W Chinach natomiast rynek wzrósł o 2,7 procent. Skumulowana globalna sprzedaż liczona od początku roku, w porównaniu z takim samym okresem roku 2017, spadła o 2,4 procent, do 1 657 950 egzemplarzy nowych Audi.
„Przechodzimy właśnie przez pełen wyzwań okres, który bezpośrednio wpływa na nasze wyniki biznesowe” – mówi Bram Schot, pełniący obowiązki prezesa zarządu, a jednocześnie szef marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Intensywnie pracujemy nad procesem homologacji różnych wariantów silników i skrzyń biegów, a nasza gama różnych wersji przygotowanych do sprzedaży zmierza do przekroczenia trzycyfrowej wartości. Jednocześnie forsując naszą inicjatywę modelową, ustawiamy nasz kurs na przyszłość.”
W Chinach cztery pierścienie ustanowiły kolejny rekord. W listopadzie cała gama modelowa Audi sprzedała się w tym kraju w ilości 57 721 sztuk i w ten sposób o 2,7 procent przekroczyła wynik sprzedażowy odnotowany w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. W połowie miesiąca cztery pierścienie świętowały trzydziestą rocznicę współpracy z lokalnym partnerem firmą First Automotive Works (FAW), z którą uzgodniły wspólne plany na przyszłość. Do roku 2022 Audi chce powiększyć gamę sprzedawanych lokalnie modeli do ponad dziesięciu. Już w roku 2019 do produkcji wejdzie przeznaczony specjalnie na chiński rynek, w pełni elektryczny model Audi Q2 L e-tron. Sprzedaż innego modelu opracowanego wyłącznie na tamtejszy rynek - Audi A4 L, w listopadzie wzrosła bardzo dynamicznie, o 20,3 procent, do 13 842 sztuk. Licząc od początku roku, cztery pierścienie dostarczyły już chińskim klientom ponad 148 000 egzemplarzy Audi A4 L. W tym samym czasie, biorąc pod uwagę pełną gamę modelową Audi dostępną w Państwie Środka, na tamtejsze drogi wyjechało 597 451 nowych aut – co jest kolejnym nowym rekordem.
Wyzwaniem wobec sprzedaży w Europie jest sytuacja związana z przejściem na cykl testowy WLTP oraz zbliżająca się wymiana modelowa. W ubiegłym miesiącu sprzedaż Audi na Starym Kontynencie spadła o 33,9 procent licząc rok do roku, do około 43 850 sztuk. W Niemczech sprzedaż w listopadzie spadła o 27,0 procent, do 15 706 aut. W nadchodzących miesiącach ta napięta sytuacja będzie się utrzymywać. W związku z tym AUDI AG oczekuje, że sprzedaż pozostanie niestabilna. Zgodnie z całoroczną prognozą firma zakłada, że globalnie wielkość dostaw utrzyma się na poziomie roku ubiegłego.
Podobna jak w całej Europie sytuacja utrzymywała się w Polsce. W listopadzie nad Wisłą zarejestrowano 901 egzemplarzy nowych Audi. To o 25,17 procent mniej niż w listopadzie roku 2017. Niemniej jednak rozpatrując sprzedaż na przestrzeni pełnych jedenastu miesięcy tego roku, w naszym kraju sprzedaż samochodów spod znaku czterech pierścieni wzrosła – o 12,57 procent (13 316 sztuk) w porównaniu
z okresem styczeń – listopad 2017.
Wynik sprzedaży w Stanach Zjednoczonych – 17 082 samochody – odzwierciedla spadek o 11 procent. W USA trwa w tej chwili wymiana modelowa serii A6, A7 i A8. Bardzo popularny na amerykańskim rynku SUV, Audi Q5, poprawił swój wynik w stosunku do listopada 2017 o 7,7 procent (5889 aut). Audi Q8, najnowsza propozycja w rodzinie modeli Q, po jego premierze na tamtejszym rynku zostało również doskonale przyjęte przez amerykańskich klientów. Do tej pory sprzedano tam 1000 egzemplarzy tego luksusowego SUV’a. W sumie, od początku roku, cztery pierścienie dostarczyły do amerykańskich salonów 200 558 (+0,5%) nowych aut, co odpowiada mniej więcej poziomowi sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W Kanadzie natomiast, popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo wzrósł w listopadzie o 11,8 procent, do 3273 sztuk. Od początku roku Audi Canada notuje dobre wyniki (wzrost o 4,2%). Biorąc pod uwagę cały kontynent Ameryki Północnej, firma zamknęła ubiegły miesiąc z ogólnym spadkiem sprzedaży na poziomie 9,1 procent, ale licząc od początku roku, skumulowana sprzedaż w regionie wzrosła
o 1,1 procent, do 249 200 egzemplarzy.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach
|
listopad
|
łącznie
|
|
2018
|
2017
|
Różnica
w stosunku
do listopada
2017 r.
|
2018
|
2017
|
Różnica
w stosunku
do roku 2017
|
Świat
|
132 650
|
159 179
|
-16,7%
|
1 657 950
|
1 697 869
|
-2,4%
|
Europa
|
43 850
|
66 317
|
-33,9%
|
692 150
|
795 492
|
-13,0%
|
- Niemcy
|
15 706
|
21 529
|
-27,0%
|
243 519
|
275 729
|
-11,7%
|
- Wielka Brytania
|
6 833
|
12 173
|
-43,9%
|
137 402
|
164 586
|
-16,5%
|
- Francja
|
3 473
|
5 473
|
-36,5%
|
47 524
|
57 583
|
-17,5%
|
- Włochy
|
4 515
|
5 806
|
-22,2%
|
54 702
|
63 564
|
-13,9%
|
- Hiszpania
|
2 691
|
4 242
|
-36,6%
|
49 550
|
51 057
|
-3,0%
|
- Polska
|
901
|
1 204
|
-25,17%
|
13 316
|
11 829
|
+12,57%
|
USA
|
17 082
|
19 195
|
-11,0%
|
200 558
|
199 534
|
+0,5%
|
Meksyk
|
1 156
|
1 540
|
-24,9%
|
13 261
|
12 985
|
+2,1%
|
Brazylia
|
888
|
990
|
-10,3%
|
7 962
|
9 034
|
-11,9%
|
Chiny
(łącznie z Hongkongiem)
|
57 721
|
56 208
|
+2,7%
|
597 451
|
528 706
|
+13,0%
|