Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent
|
Dodano: 2019-10-10
Wyświetlono: 730 razy
|
Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podczas gdy sprzedaż w Europie znacząco wzrosła (+33,1 procent), w Ameryce Północnej (-13,8 procent) i w Chinach (-3,3 procent) w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła. Począwszy od początku tego roku, koncern z Ingolstadt dostarczył klientom na całym świecie 1 357 100 samochodów segmentu premium, redukując tym samym skumulowaną stratę do 3,6 procent.
|
foto © Audi |
|
|
-
Od początku roku do rąk klientów oddano 1 357 100 nowych samochodów marki Audi
-
We wrześniu odnotowano spory wzrost sprzedaży w Europie
-
Ponad 14 procent wzrostu sprzedaży w Polsce
„Dzięki naszej szerokiej gamie modelowej konsekwentnie spełniamy życzenia naszych klientów i pokazujemy charyzmę naszej marki. Kolejne nowe modele, takie jak Q3 Sportback, mają zostać wprowadzone na rynek pod koniec roku, co jeszcze bardziej wzmocni i odmłodzi gamę naszych produktów” - mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Ta perspektywa rysuje przed nami dobre prognozy na ostatni kwartał 2019 r.”
Pomimo tego, że sprzedaż na rynku chińskim spadła o 3,3 procent w porównaniu z wrześniem roku ubiegłego, ogólny bilans handlowy jest tam dodatni. W okresie od stycznia do końca września br., Audi dostarczyło do rąk chińskich klientów 491 040 nowych samochodów, ustanawiając w ten sposób nowy punkt odniesienia. Jeszcze przed końcem tego roku w Państwie Środka zadebiutują zupełnie nowe modele Audi, takie jak produkowane tylko w Chinach i przeznaczone wyłącznie na tamtejszy rynek w pełni elektryczne Audi Q2 L e-tron, a także Audi e-tron i Audi Q8.
We wrześniu 2018 r., ograniczenia w portfelu sprzedażowym wynikające z przejścia na cykl testowy WLTP oraz trudny scenariusz uruchamiania i zaprzestania produkcji wybranych wersji modelowych prowadzony w ramach inicjatywy modelowej Audi, miały niekorzystny wpływ na dostawy w Europie. W tym roku prawie wszystkie warianty modelowe zostały homologowane zgodnie z rozszerzonym cyklem testowym WLTP Second Act i są już dostępne w konfiguratorze. We wrześniu dostawy na Starym Kontynencie wzrosły o 33,1 procent, do około 49 550 sztuk. Audi zajmuje silną pozycję w Europie, szczególnie w sektorze klientów indywidualnych i flotowych. Łączna sprzedaż jest jednak cały czas o 3,4 procent niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W Niemczech, w ubiegłym miesiącu cztery pierścienie sprzedały 14 649 nowych samochodów (+113,4%), przy czym łączne dostawy od stycznia były tylko o 1,4 procent niższe w stosunku do roku poprzedniego. We wrześniu w Europie na wysokim poziomie utrzymywało się zainteresowanie nowym Audi Q3. Nowy model wygenerował duży wzrost sprzedaży w takich krajach jak Włochy (+171,0 procent do 832 sztuk), Hiszpania (+149,1 procent do 436 sztuk) i Francja (+144,1 procent do 542 sztuk).
W ogólnoeuropejski trend wzrostu sprzedaży Audi wpisuje się także Polska. We wrześniu 2019 w naszym kraju zarejestrowano 738 egzemplarzy nowych samochodów z czterema pierścieniami w logo. To o 14,42 procent więcej niż we wrześniu 2018. (2018: 645 sztuk). Skumulowany od początku roku wynik sprzedaży Audi na polskim rynku to 9977 samochodów – o 13,6 procent mniej niż w okresie od stycznia do września 2018 (I – IX 2018: 11 556 aut).
Sprzedaż w Ameryce Północnej wyniosła we wrześniu ok. 20 600 egzemplarzy i była niższa w stosunku do ubiegłorocznej o 13,8 procent. Łącznie rynek północnoamerykański zamknął pierwszych dziewięć miesięcy tego roku wynikiem 192 450 sprzedanych samochodów. To mniej o 7,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kanada we wrześniu po raz kolejny odnotowała wzrost popytu. Sprzedając na tamtejszym rynku 3453 nowe samochody, cztery pierścienie przekroczyły wynik z września 2018 o 5,3 procent.
Natomiast w Stanach Zjednoczonych sprzedano 16 130 nowych Audi – mniej o 16,6 procent. Niemniej jednak dużym powodzeniem na tamtejszym rynku cieszyło się we wrześniu nowe Audi Q3, które sprzedano w ilości 1820 egzemplarzy (+57,6 procent). Rozpatrując czas od początku roku, duże wzrosty w USA notują też modele klasy wyższej: Audi A6 (+128 procent), Audi A7 (+108 procent) i Audi A8 (+161 procent). Od stycznia, klienci ze Stanów Zjednoczonych kupili 158 471 egzemplarzy wszystkich modeli Audi, co niestety oznacza spadek o 5,3 procent w stosunku do września 2018.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach
|
wrzesień
|
|
|
łącznie
|
|
|
|
2019
|
2018
|
Różnica
w stosunku do września 2018 r.
|
2019
|
2018
|
Różnica
w stosunku do roku 2018
|
Świat
|
145 400
|
139 150
|
+4,5%
|
1 357 100
|
1 407 672
|
-3,6%
|
Europa
|
49 550
|
37 209
|
+33,1%
|
595 150
|
616 149
|
-3,4%
|
- Niemcy
|
14 649
|
6866
|
+113,4%
|
215 515
|
218 662
|
-1,4%
|
- Wielka Brytania
|
12 755
|
13 816
|
-7,7%
|
113 336
|
124 081
|
-8,7%
|
- Francja
|
3170
|
2427
|
+30,6%
|
42 346
|
41 273
|
+2,6%
|
- Włochy
|
4263
|
2905
|
+46,7%
|
47 811
|
47 008
|
+1,7%
|
- Hiszpania
|
2638
|
1606
|
+64,3%
|
39 589
|
45 047
|
-12,1%
|
- Polska
|
738
|
645
|
+14,42%
|
9977
|
11 556
|
-13,6%
|
USA
|
16 130
|
19 350
|
-16,6%
|
158 471
|
167 420
|
-5,3%
|
Meksyk
|
998
|
1237
|
-19,3%
|
8895
|
10 908
|
-18,5%
|
Brazylia
|
802
|
685
|
+17,1%
|
5796
|
6450
|
-10,1%
|
Chiny
(łącznie z Hongkongiem)
|
63 593
|
65 767
|
-3,3%
|
491 040
|
483 001
|
+1,7%
|
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »
|
|