Po dziesiÄ™ciu miesiÄ…cach 2021 r. Ford umocniÅ‚ siÄ™ natomiast na szóstej pozycji pod wzglÄ™dem sprzedaży w Polsce. Producent w tym czasie znalazÅ‚ nabywców na 24 221 samochodów, co oznacza wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku o 16,8%.
Sprzedaż 1 690 samochodów osobowych spowodowaÅ‚a wzrost udziaÅ‚u w rynku z 4,59% do 5,41%. Przez pierwszych dziesięć miesiÄ™cy Ford sprzedaÅ‚ natomiast 16 084 pojazdy z tego segmentu - o 10,6% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie 2020 r. Co warte odnotowania – sprzedaż Forda do klientów indywidualnych w minionych 10-ciu miesiÄ…cach wzrosÅ‚a o 37,55% w porównaniu z okresem styczeÅ„-październik ubiegÅ‚ego roku.
W październiku hitem marki byÅ‚ Focus, który odnotowaÅ‚ znakomite wyniki sprzedaży. Nowych nabywców znalazÅ‚o bowiem 699 egzemplarzy, dziÄ™ki czemu model znalazÅ‚ siÄ™ na szóstym miejscu w zestawieniu najpopularniejszych modeli osobowych w Polsce. Oznacza to także wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku o 33,1% i imponujÄ…cy udziaÅ‚ w caÅ‚kowitej sprzedaży marki – 41,4%. Drugim najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ w październiku modelem Forda byÅ‚ EcoSport – 210 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku aż o 438,5%. Na podium marki znalazÅ‚a siÄ™ także Kuga (184 sprzedane egzemplarze), która zanotowaÅ‚a wzrost wzglÄ™dem października ubiegÅ‚ego roku o 7%.
Również Focus jest zdecydowanym liderem sprzedaży, w segmencie samochodów osobowych Forda, w okresie od stycznia do października 2021 r. 4 228 egzemplarzy, które znalazÅ‚y nabywców w tym okresie, oznacza 26,3% udziaÅ‚u w caÅ‚kowitej sprzedaży marki. Razem z PumÄ… (2 887 sprzedanych sztuk) i KugÄ… (2 203 sztuki) modele te odpowiadajÄ… za 57,9% sprzedaży samochodów osobowych. Puma i Kuga dodatkowo zanotowaÅ‚y ogromny wzrost zainteresowania wzglÄ™dem ubiegÅ‚ego roku – odpowiednio o 57,2% i 74%.
Doskonale na polskim rynku radzi sobie caÅ‚kowicie elektryczny Mustang Mach-E, który w październiku byÅ‚ trzecim najchÄ™tniej kupowanym osobowym samochodem elektrycznym, zaÅ› wÅ›ród Å›redniej wielkoÅ›ci elektrycznych SUV-ów zajÄ…Å‚ drugie miejsce.
W październiku Ford zostaÅ‚ wiceliderem sprzedaży w segmencie samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie caÅ‚kowitej do 3,5 tony. Marka znalazÅ‚a nabywców na 967 pojazdów, co oznacza wzrost wzglÄ™dem ubiegÅ‚ego roku o imponujÄ…ce 31,7%. Ford caÅ‚y czas pozostaje także drugÄ… najlepiej sprzedajÄ…cÄ… siÄ™ markÄ… samochodów dostawczych w caÅ‚ym 2021 r. W okresie od stycznia do października znalazÅ‚ bowiem nabywców na 8 137 pojazdów – o 31,4% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku. Daje to 13,46% udziaÅ‚u w tym rynku.
Bestsellerem marki w październiku byÅ‚ Transit, który znalazÅ‚ siÄ™ na 3. miejscu zestawienia najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ samochodów dostawczych w Polsce. 346 egzemplarzy oznacza wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku o 18,1%. W pierwszej dziesiÄ…tce znalazÅ‚y siÄ™ jeszcze Transit Custom (7. miejsce, 253 sztuki, wzrost 40,6% rdr) oraz Transit Connect (9. miejsce, 194 sztuki, wzrost o 79,6% rdr).
DoskonaÅ‚ym wynikiem może pochwalić siÄ™ także Ranger, który jest zdecydowanie najpopularniejszym pick-upem na polskim rynku. 122 sprzedane egzemplarze oznaczajÄ… wzrost wzglÄ™dem ubiegÅ‚ego roku o 84,9% i udziaÅ‚ w rynku na imponujÄ…cym poziomie 48,6%. W ciÄ…gu 10-ciu miesiÄ™cy 2021 roku do klientów trafiÅ‚o 1 476 nowych Fordów Rangerów, o 109% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku. Przewaga Rangera nad drugim w zestawieniu konkurentem wynosi ponad 500 sztuk.
Ford pozostaje liderem rynku nowych minibusów. Marka w październiku sprzedaÅ‚a 209 takich pojazdów – 25,2% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku. Na koniec października sprzedaż w 2021 r. osiÄ…gnęła poziom 1 782 egzemplarzy, co oznacza poprawÄ™ wzglÄ™dem ubiegÅ‚ego roku o 50,9% oraz udziaÅ‚ w rynku – 25,48%.