PracujÄ…c nad koncepcjÄ… wyglÄ…du nowej flagowej limuzyny Lexusa, gÅ‚ówny designer Koichi Suga narysowaÅ‚ na karteczkach post-it setki szkiców bryÅ‚y nadwozia. Z tych graficznych rozmyÅ›laÅ„ wyÅ‚oniÅ‚a siÄ™ spÅ‚aszczona, dynamiczna sylwetka auta zupeÅ‚nie niepodobnego do klasycznego, trójbryÅ‚owego sedana, a przypominajÄ…cego raczej zwinne coupe.
– „SzkicujÄ…c nowego Lexusa LS, doszedÅ‚em do opÅ‚ywowej sylwetki z dużymi koÅ‚ami” – mówi Koichi Suga – „ChcieliÅ›my zaprojektować „pÅ‚ynÄ…ce” sÅ‚upki, nie rezygnujÄ…c z tej idei. Aby to osiÄ…gnąć, odsunÄ™liÅ›my tylne sÅ‚upki od krawÄ™dzi drzwi, dodajÄ…c okienka”. Projektantom udaÅ‚o siÄ™ zachować doskonaÅ‚Ä… harmoniÄ™ części kabinowej i reszty nadwozia, podobnie jak w Lexusie LC.
Przód samochodu zdominowany jest przez grill o charakterystycznym ksztaÅ‚cie klepsydry – ten motyw odnajdziemy w kilku innych miejscach samochodu. W wersji LS F SPORT kratka grilla tworzy wyjÄ…tkowy deseÅ„, a jej obramowanie wykoÅ„czono na czarno. Potrójne reflektory LED ukÅ‚adajÄ… siÄ™ w ksztaÅ‚t litery L, który da siÄ™ również zauważyć w tylnych lampach zespolonych.
Przednia część szklanego panoramicznego dachu odsuwa się do tyłu, tylna zaś jest nieco szersza, zapewniając lepszy widok z wnętrza na niebo. Pozostałe elementy dachu polakierowane są na czarno, tworząc wraz ze szkłem jednolitą wizualnie powierzchnię.
Dla nowego Lexusa LS przygotowano pięć rodzajów kóÅ‚ – cztery to zupeÅ‚nie nowe projekty, zaÅ› piÄ…ty to 20-calowe obrÄ™cze znane z modelu LC.
Wnętrze
WnÄ™trze Lexusa LS piÄ…tej generacji jest przepojone duchem omotenashi – tradycyjnej japoÅ„skiej goÅ›cinnoÅ›ci. CaÅ‚y projekt wnÄ™trza koncentruje siÄ™ wokóÅ‚ foteli, które nie ustÄ™pujÄ… komfortem najwygodniejszym fotelom, jakie każdy chciaÅ‚by mieć w domu.
FalujÄ…ce linie tablicy rozdzielczej inspirowane sÄ… bambusowÄ… mÄ…tewkÄ…, używanÄ… w japoÅ„skiej ceremonii parzenia herbaty. Do japoÅ„skiej tradycji nawiÄ…zuje również oÅ›wietlenie wnÄ™trza, które podobnie jak miÄ™kkie Å›wiatÅ‚o lamp Andon daje wnÄ™trzu ciepÅ‚o i komfort. WpÅ‚yw rÄ™kodzieÅ‚a japoÅ„skich rzemieÅ›lników widać na wielu elementach wykoÅ„czenia, takich jak plisowane panele drzwi czy ozdoby z krysztaÅ‚owego szkÅ‚a Kiriko.
Lexus LS 500 to piÄ…ta generacja flagowej limuzyny Lexusa. Samochód napÄ™dzany jest skonstruowanym od podstaw szeÅ›ciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoÅ‚adowaniem, rozwijajÄ…cym moc 421 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wczeÅ›niejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem wspóÅ‚pracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekÅ‚adnia automatyczna (wypróbowana wczeÅ›niej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczajÄ…ca siÄ™ czasami przeÅ‚Ä…czania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzÄ™gÅ‚owymi. UkÅ‚ad napÄ™dowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzÄ™du 4,5 sekundy. Model LS 500h wyposażony jest w hybrydowÄ… jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… Multi Stage Hybrid System, analogicznÄ… do zastosowanej w Lexusie LC 500h.