BMW Group zanotowaÅ‚a najlepszy sierpieÅ„ w historii: w skali globalnej klientom dostarczono 145 902 pojazdy (w sierpniu ub.r.: 139 650, +4,5%). Również sprzedaż w skali roku jest wyższa niż kiedykolwiek: klienci odebrali 1 330 077 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, co oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegÅ‚ego (1 246 502).
W sierpniu sprzedaż marki BMW wzrosÅ‚a o 6,2% – klienci odebrali 126 152 pojazdy (ub.r.: 118 744), zaÅ› w skali roku sprzedaż wzrosÅ‚a dla marki BMW aż o 9,5% (1 151 904 wobec 1 051 567 szt.).
Klienci odebrali o 5,0% wiÄ™cej modeli serii 3 (305 612 szt.), wprowadzona w zeszÅ‚ym roku do sprzedaży seria 4 jest wielkim sukcesem (sprzedano 67 375 aut), wzrost sprzedaży zanotowaÅ‚a także seria 5 – o 5,4% (250 924). ImponujÄ…co wyglÄ…da dynamika sprzedaży modeli X: X3 znalazÅ‚o 103 876 nabywców (+3,8%), a nowe BMW X4, sprzedawane dopiero od lipca br., już 3640. Sprzedaż BMW X5 poszybowaÅ‚a w górÄ™ aż o niesÅ‚ychane 33,1% (90 633 sztuk). Elektryczne i superinnowacyjne BMW i3 skusiÅ‚o w ciÄ…gu roku 8401 klientów.
Sprzedaż marki MINI zmniejszyÅ‚a siÄ™ w sierpniu – wydano 19 504 auta (–5,6%), a w skali roku (w zwiÄ…zku ze zmianÄ… modelowÄ… MINI hatchback) – o 9,0% (175 658).
BMW Motorrad zwiÄ™kszyÅ‚o sprzedaż o 7,6% (90 226 motocykli i maksiskuterów) w skali roku. W sierpniu wydano 7587 sztuk (–1,6%).
Sprzedaż BMW Group w/do 08.2014