-
Ford wprowadza układ napędowy miękkiej hybrydy do najlepiej sprzedającej się Fiesty; EcoBoost Hybrid z 48-woltową instalacją zapewnia 5-procentowe obniżenie zużycia paliwa, podnosząc przyjemność z jazdy.
-
Adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci, umożliwia bezproblemowe poruszanie siÄ™ w mieÅ›cie z czÄ™stym zatrzymywaniem samochodu oraz jazdÄ™ na autostradzie.
-
Modem FordPass Connect zapewnia łatwą obsługę i umożliwia m.in. zdalne blokowanie i odblokowywanie za pomocą aplikacji mobilnej FordPass.
UkÅ‚ady napÄ™dowe Ford EcoBoost Hybrid zaoferujÄ… kierowcom Fiesty wiÄ™kszÄ… oszczÄ™dność paliwa oraz wzmocnienie efektu „radoÅ›ci z jazdy”, dziÄ™ki lepszym osiÄ…gom i szybszym reakcjom samochodu.
Wprowadzono 48–woltowÄ… instalacjÄ™ Å‚agodnej hybrydy, wraz z wyrafinowanymi nowymi systemami wspomagajÄ…cymi kierowcÄ™, takimi jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, których celem jest obniżenie napiÄ™cia podczas prowadzenia samochodu na autostradach i w mieÅ›cie.1
– Wzmocnienie najlepszych w swojej klasie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych Fiesty ukÅ‚adem EcoBoost Hybrid oznacza, że klienci bÄ™dÄ… dysponować jeszcze wiÄ™kszÄ… mocÄ… i rzadziej odwiedzać stacje benzynowe – powiedziaÅ‚ Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe.– Fiesta EcoBoost Hybrid pozwoli wiÄ™kszej niż kiedykolwiek liczbie kierowców Forda poznać korzyÅ›ci wynikajÄ…ce z posiadania napÄ™du elektrycznego.
Ford zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dziÄ™ki czemu do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku zwiÄ™kszy europejskÄ… gamÄ™ zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli.
Tradycyjne ukÅ‚ady napÄ™dowe Fiesty zostaÅ‚y udoskonalone dziÄ™ki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemnoÅ›ci 1,0‑litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegowÄ… dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… skrzyniÄ… automatycznÄ…, zapewniajÄ…cÄ… niższe zużycie paliwa i emisjÄ™ CO2.
Ponadto Fiesta jest teraz lepiej skomunikowana dziÄ™ki montowanemu w standardzie modemowi FordPass Connect, udostÄ™pniajÄ…cemu szereg funkcji za poÅ›rednictwem aplikacji mobilnej FordPass, dziÄ™ki którym wykorzystanie samochodu stanie siÄ™ Å‚atwiejsze i przyniesie wiÄ™kszÄ… satysfakcjÄ™ wÅ‚aÅ›cicielowi.
Zróżnicowana gama modelu Ford Fiesta obejmuje stylowe wersje Fiesta Trend i Fiesta Titanium, inspirowanego SUV-em crossovera Fiesta Active, sportowÄ… FiestÄ™ ST-Line i ekskluzywnÄ… FiestÄ™ Vignale w trzy- i piÄ™ciodrzwiowej wersji nadwozia dla różnych wersji. Ford sprzedaÅ‚ w 2019 roku w Europie 227 100 egzemplarzy modelu Fiesta.
OszczÄ™dność hybrydowych ukÅ‚adów EcoBoost
Kierowcy Fiesty mogą teraz korzystać z zaawansowanego układu miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid, wprowadzonego po raz pierwszy w samochodzie osobowym marki pod koniec 2019 roku, w nowym crossoverze Ford Puma.
Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane sÄ… w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator zostaÅ‚ zastÄ…piony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napÄ™dzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prÄ™dkoÅ›ci oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do Å‚adowania zestawu chÅ‚odzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napiÄ™ciu znamionowym 48 V.
BISG dziaÅ‚a również jako silnik elektryczny, pÅ‚ynnie wspóÅ‚pracujÄ…cy z trzycylindrowÄ… jednostkÄ… spalinowÄ… o niskich stratach tarcia wewnÄ™trznego, wykorzystujÄ…c zmagazynowanÄ… energiÄ™ do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzÄ™tu elektrycznego pojazdu.
Inteligentny, samoregulujÄ…cy siÄ™ system miÄ™kkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby okreÅ›lić, kiedy i jak intensywnie Å‚adować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyÅ›ci i wykorzystywać przechowywanÄ… w akumulatorze energiÄ™ zgodnie z jednym z dwóch planów dziaÅ‚ania:
-
Substytucja momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG, przez co system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszajÄ…c obciążenie silnika benzynowego. W efekcie przyczynia siÄ™ to do obniżenia emisji CO2 od 91 g/km NEDC (112 g/km WLTP) i oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa od 4,0 l/100 km NEDC (od 5,0 l/100 km WLTP) DziÄ™ki zastosowaniu substytucji momentu obrotowego, 125-konny ukÅ‚ad EcoBoost Hybrid zapewnia o 5% niższe zużycie paliwa w porównaniu z tradycyjnym benzynowym silnikiem EcoBoost o pojemnoÅ›ci 1,0 litra i tej samej mocy (NEDC), a nawet do 10% w ruchu miejskim, co potwierdzajÄ… dane testowe Forda;
-
UzupeÅ‚nienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG w celu zwiÄ™kszenia caÅ‚kowitego, dostÄ™pnego w ukÅ‚adzie momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiÄ…ganego przez sam silnik benzynowy przy peÅ‚nym obciążeniu i dostarczenie 240 Nm momentu obrotowego w wypadku silnika 155 KM oraz o 50% wyższego momentu w dolnym zakresie obrotów.
BISG umożliwiÅ‚ również inżynierom Forda obniżenie wspóÅ‚czynnika kompresji w silniku 1,0‑EcoBoost i zastosowanie wiÄ™kszej turbosprężarki, na którÄ… zdecydowali siÄ™, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciÅ›niÄ™cie pedaÅ‚u przyspieszenia. ByÅ‚o to możliwe dziÄ™ki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiÄ™kszajÄ…cego też prÄ™dkość obrotowÄ… silnika i turbosprężarki.
Potężniejszy BISG pozwala również na wykorzystanie w modelu Fiesta EcoBoost Hybrid systemu Auto Start-Stop, by poszerzyć zakres scenariuszy jazdy, w jakich dziaÅ‚a. Zapewnia przy tym jeszcze wiÄ™kszÄ… oszczÄ™dność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prÄ™dkoÅ›ci poniżej 25 km/h, nawet gdy pojazd jest na biegu z wciÅ›niÄ™tym pedaÅ‚em sprzÄ™gÅ‚a.
Zarówno w FieÅ›cie EcoBoost Hybrid, jak wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi – dysponujÄ…cymi mocÄ… 95 KM i 125 KM – pracuje pod maskÄ… najnowsza generacja wielokrotnie nagradzanego 1,0–litrowego silnika EcoBoost z systemem dezaktywacji cylindra.
System zwiÄ™ksza oszczÄ™dność automatycznie zatrzymujÄ…c podawanie paliwa i pracÄ™ zaworów jednego z cylindrów silnika w warunkach, w których peÅ‚na pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykÅ‚ad podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie wÅ‚Ä…czony do pracy w czasie 14 milisekund, czyli 20 razy szybciej niż trwa mgnienie oka, bez żadnych kompromisów pod wzglÄ™dem osiÄ…gów, czy kultury pracy silnika.
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemnoÅ›ci 1 litra i o mocy 125 KM jest dostÄ™pny z nowÄ… siedmiobiegowÄ…, dwusprzÄ™gÅ‚owÄ…, automatycznÄ… przekÅ‚adniÄ…, oferujÄ…cÄ… pÅ‚ynnÄ… zmianÄ™ biegów, skutecznie podnoszÄ…cÄ… komfort jazdy i oszczÄ™dność paliwa nawet o 15% w porównaniu z montowanÄ… poprzednio jednostkÄ… 100-konnÄ… silnika EcoBoost 1,0-litra, przenoszÄ…cÄ… napÄ™d za poÅ›rednictwem szeÅ›ciobiegowej przekÅ‚adni automatycznej (NEDC), mimo przyrostu mocy o 25%. ‑ Silnik wysokoprężny TDCi o pojemnoÅ›ci 1,5–litra i mocy 85 KM nadal oferowany jest kierowcom planujÄ…cym wysokie przebiegi.
Zaawansowana i skomunikowana Fiesta
Systemy wprowadzone do Fiesty zapewniajÄ… podróżowanie w bardziej wyrafinowanym, relaksujÄ…cym Å›rodowisku z możliwoÅ›ciÄ… utrzymania staÅ‚ego kontaktu ze Å›wiatem, a także bezproblemowe poruszanie siÄ™ w mieÅ›cie z czÄ™stym zatrzymywaniem samochodu oraz jazdÄ™ na autostradzie.
DostÄ™pny Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go oraz system rozpoznawania znaków ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci, pozwala utrzymać bezpiecznÄ… odlegÅ‚ość od pojazdów jadÄ…cych z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas dÅ‚ugich podróży, dostosowujÄ…c prÄ™dkość pojazdu do obowiÄ…zujÄ…cych w danym miejscu ograniczeÅ„, monitorujÄ…c znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogÄ….
Stop & Go – dostÄ™pny w modelach z siedmiobiegowÄ…, dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… skrzyniÄ… automatycznÄ… – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do caÅ‚kowitego zatrzymania w ruchu wymagajÄ…cym zatrzymywania siÄ™ i ruszania i automatycznie ruszyć za poprzedzajÄ…cym samochodem, jeÅ›li czas zatrzymania byÅ‚ krótszy, niż 3 sekundy. JeÅ›li czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedaÅ‚ przyspieszenia, by rozpocząć jazdÄ™.
DostÄ™pny w standardzie modem pokÅ‚adowy FordPass Connect, co umożliwia klientom zdalnÄ… kontrolÄ™ wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca za pomocÄ… urzÄ…dzenia mobilnego i aplikacji FordPass. Oprócz pomocy w planowaniu szybszych, mniej stresujÄ…cych podróży dziÄ™ki aktualizacjom ruchu dla systemu nawigacji w czasie rzeczywistym, system oferuje funkcje zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi oraz zdalnego uruchamiania silnika w wersjach wyposażonych w siedmiostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ…, a także lokalizacjÄ™ pojazdu, status pojazdu, który informuje o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, koniecznoÅ›ci wymiany oleju, itd.
System komunikacji i rozrywki SYNC 3 doczekaÅ‚ siÄ™ również udoskonaleÅ„, podnoszÄ…cych intuicyjność i Å‚atwość obsÅ‚ugi, dziÄ™ki nowemu interfejsowi użytkownika z wiÄ™kszymi przyciskami wyÅ›wietlanymi na 8-calowym kolorowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ i nie wymaga to dodatkowych opÅ‚at. Oferowana jest również nowa Å‚adowarka indukcyjna, która pomaga pasażerom proÅ›ciej Å‚adować smartfony w czasie podróży.
Kolejne nowości dla wersji Fiesty:
-
Wersje Fiesta Active i ST-Line otrzymaÅ‚y w aktywnym asystencie parkowania (APA) funkcjÄ™ parkowania prostopadÅ‚ego uÅ‚atwiajÄ…cÄ… zaparkowanie samochodu bez użycia rÄ…k równolegle do innych samochodów,
-
System ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania – ostrzega kierowców wycofujÄ…cych samochód z miejsca parkingowego o pojazdach zbliżajÄ…cych siÄ™ do niego i mogÄ…cych znaleźć siÄ™ na kursie kolizyjnym. System może wÅ‚Ä…czyć hamulce, by uniknąć lub zÅ‚agodzić skutki kolizji, jeÅ›li kierowca nie zareaguje na wczeÅ›niejsze ostrzeżenia;
-
Nowe tryby jazdy Sportowy i Droga nieutwardzodza w wersji Fiesta Active – poza obecnymi trybami Normalny, Eco i Åšliska nawierzchnia – pomagajÄ… kierowcom w peÅ‚ni wykorzystać radość z jazdy FiestÄ… i utrzymać dynamikÄ™ pojazdu na nawierzchniach miÄ™kkich i sypkich;
-
Opcjonalny subwoofer systemu nagłośnienia B&O premium został przeniesiony do nadkola, co powiększyło przestrzeń bagażową i pozwoliło w wersjach wyposażonych w system B&O ulokować w bagażniku koło zapasowe.
– Fiesta daje teraz wiÄ™cej przyjemnoÅ›ci niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.DziÄ™ki FordPass Connect możesz jÄ… zamknąć i otworzyć, znaleźć na parkingu, sprawdzić ostatniÄ… podróż i upewnić siÄ™, że masz wystarczajÄ…cÄ… ilość paliwa, by jechać dalej – wszystko to masz w swojej dÅ‚oni, wiÄ™c zawsze jesteÅ› gotowy do drogi – powiedziaÅ‚ Roelant de Waard.
Fiesta
|
Moc maks. (KM)
|
CO2
od
(g/km wg NEDC)
|
Zużycie paliwa od (l/100 km NEDC)
|
CO2 od
(g/km WLTP)
|
Zużycie paliwa od (l/100 km WLTP)
|
1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna
|
95
|
94
|
4,1
|
114
|
5,0
|
1.0-litra EcoBoost
6-biegowa manualna
|
125
|
96
|
4,2
|
114
|
5,0
|
1.0-litra EcoBoost
7–biegowa automatyczna
|
125
|
104
|
4,6
|
127
|
5,6
|
1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna
|
125
|
91
|
4,0
|
112
|
5,0
|
1.0-litra EcoBoost Hybrid
6-biegowa skrzynia manualna
|
155
|
91
|
4,0
|
114
|
5,0
|
1.5-litra TDCi
6-biegowa skrzynia manualna
|
85
|
94
|
3,6
|
114
|
4,3
|