-
Nowa kamera S-Cam 4.8 oferuje znacznie rozszerzone pole widzenia (100 stopni) w celu zwiÄ™kszenia funkcjonalnoÅ›ci AEB, utrzymania pasa ruchu i póÅ‚automatycznych funkcji pojazdu.
-
Aktualnie trwa wstÄ™pne uruchomienie w Ameryce PóÅ‚nocnej.
-
Kamera oparta o processor EyeQ4 firmy Mobileye Å‚Ä…czy najbardziej zaawansowanÄ… technologiÄ™ rozpoznawania obiektów z doÅ›wiadczeniem firmy ZF w zakresie kontroli wzdÅ‚użnej i poprzecznej pojazdu.
S-Cam4.8, jedna z pierwszych w historii kamer oferujÄ…ca 100-stopniowe poziome pole widzenia, stanowi kolejny ważny krok w kierunku speÅ‚nienia przyszÅ‚ych wymogów Euro NCAP 5-Star Safety Ratings oraz IIHS Top Safety Pick+, a także ogólnych przepisów bezpieczeÅ„stwa, które wymagajÄ… coraz bardziej rygorystycznych testów dla systemów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeÅ„stwa jazdy.
"S-Cam 4.8 zaoferuje klientom ZF możliwość dalszego udoskonalania systemów, takich jak system hamowania awaryjnego (AEB) w przypadku pieszych i rowerzystów, oferujÄ…c jednoczeÅ›nie najlepszy w swojej klasie system utrzymania pasa ruchu (LKA – Lane Keeping Assistant)", powiedziaÅ‚ Christophe Marnat, Executive Vice President i General Manager dywizji ZF Electronics and ADAS. "Umożliwi ona również korzystanie z bardziej zaawansowanych, póÅ‚automatycznych funkcji uÅ‚atwiajÄ…cych jazdÄ™, takich jak wspomaganie jazdy na autostradzie czy asystent jazdy w korku. ZF może zaoferować te technologie caÅ‚emu spektrum pojazdów lekkich".
ZF i jej wieloletni partner, firma Mobileye, projektujÄ…, opracowujÄ… i dostarczajÄ… zaawansowane systemy kamer oparte na procesorze EyeQ4 Mobileye, aby uzyskać zaawansowanÄ… technologiÄ™ rozpoznawania obiektów, szczególnie przydatnÄ… w ochronie użytkowników dróg, którzy sÄ… najbardziej narażeni na wypadki. Firma ZF wÅ‚Ä…cza tÄ™ technologiÄ™ do swojego portfolio innowacyjnych kamer S-Cam, które obejmuje również pierwszÄ… w branży trójobiektywowÄ… wersjÄ™ Tri-Cam4, wspierajÄ…cÄ… zaawansowane póÅ‚automatyczne funkcje kierowania pojazdem, dodajÄ…c teleobiektyw o zwiÄ™kszonych możliwoÅ›ciach detekcji dalekiego zasiÄ™gu oraz obiektyw typu "rybie oko" o zwiÄ™kszonych możliwoÅ›ciach detekcji krótkiego zasiÄ™gu i szerszym polu widzenia.
"Mobileye pozostaje liderem branży, rozwijajÄ…c siÄ™ w kierunku kamer o szerokim polu widzenia, które zwiÄ™kszajÄ… możliwoÅ›ci systemu hamowania awaryjnego. Pozwala to sprostać szerszemu zakresowi scenariuszy, w których obiekty przecinajÄ… siÄ™ z trajektoriÄ… jazdy samochodu lub gdy samochód skrÄ™ca", powiedziaÅ‚ Tomer Baba, wiceprezes Mobileye ds. wykrywania algorytmów. "Szerszy kÄ…t widzenia poziomego (FOV) pozwala również na stosowanie systemów utrzymania i centrowania pasa ruchu, aby lepiej radzić sobie z ostrymi zakrÄ™tami".
Firma ZF zaopatruje kilkunastu producentów pojazdów na caÅ‚ym Å›wiecie w zaawansowane technologie czujników ADAS, w tym kamery skierowane do przodu, radary Å›redniego i dalekiego zasiÄ™gu oraz lidary. Technologie te sÄ… projektowane i testowane zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami przemysÅ‚u motoryzacyjnego i klientów. DziÄ™ki temu ZF oferuje producentom pojazdów systemy umożliwiajÄ…ce poprawÄ™ bezpieczeÅ„stwa pojazdów oraz zaawansowane funkcje zwiÄ™kszajÄ…ce komfort jazdy.
Dla segmentu samochodów osobowych oferowanych przez wiodÄ…cych Å›wiatowych producentów, firma ZF w najbliższym czasie skupi siÄ™ na systemach Level 2/2+, które wykorzystujÄ… zaawansowane technologie kamer, takie jak S-Cam4.8 i Tri-Cam4. Jeszcze w tym roku, we wspóÅ‚pracy z producentem samochodów z Azji, ZF wprowadzi na rynek swój system CoAssist Level2+, czyli najbardziej przystÄ™pny cenowo system Level2+ (dostÄ™pny w cenie znacznie poniżej 1000 USD).