FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Volkswagen Passat CC-premiera w Polsce VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
Poznajcie nowe coupe Volkswagena.


Nazwa coupe jest w tym przypadku jak najbardziej uzasadniona. Volkswagen nie chce, aby nowego CC traktowano jako kolejną wersję nadwoziową Passata, którego modele sedan i kombi na stale wpisały się już w krajobraz naszych ulic. Passat CC jest o 31 mm dłuższy a przy tym o 50 mm niższy od sedana. Uczciwie trzeba przyznać że to pierwszy model VW od kilku lat, na którego patrzy się z przyjemnością. W ślad za rasowym wyglądem idą w parze właściwości jezdne. Jeździliśmy dwiema wersjami benzynowymi Passata CC. Model wyposażony w 160-konny silnik TSI, to podstawowa jednostka benzynowa w ofercie. W praktyce spora jak na tę pojemność moc i doskonała elastyczność silnika z doładowaniem pozwalają na sprawne przemieszczanie się. Silnik z ochotą nabiera obrotów, czemu towarzyszy miły dla ucha stłumiony dźwięk. Przy tym ta wersja dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. Podczas jazd testowych na dystansie ponad 100 kilometrów, średnie zużycie paliwa wyniosło około 9 litrów. Dodajmy, że większą część trasy wyznaczono głównymi ulicami Krakowa, które nawet po 22 bywają zakorkowane.



Komfort jazdy umilają bardzo wygodne sportowe fotele z wszechstronną (na życzenie elektryczną) możliwością ich regulacji, efektywna klimatyzacja z nowo zaprojektowanym panelem i poprawnie działający układ nawigacji z twardym dyskiem. W zasadzie skupia on w sobie aż pięć urządzeń: układ nawigacji, telefon, odtwarzanie audio, odtwarzanie DVD i układ wspomagania parkowania. Wnętrze choć przypomina to z plebejskiej limuzyny wyposażono w kilka dodatków zarezerwowanych dla wersji CC. Nowa trójramienna kierownica ma mniejszą średnicę i ozdobiona jest metalową wstawką w dolnej części wieńca. Inna jest też "architektura" zegarów przypominająca te z flagowego Volkswagena Phaetona. Ciekawie również prezentuje się nowy panel sterowania klimatyzacją, zaś po zmroku przytulną atmosferę zapewniają panele świetlne z diod LED (dostępne za dopłatą) wbudowane w panele drzwiowe i dolną część deski rozdzielczej. Jak przystało na rasowe coupe po zapaleniu silnika wskazówki obrotomierza i prędkościomierza wykonują pełny obrót po skali. Niby niewiele, ale ma się wrażenie obcowania z czymś więcej niż zwykłym sedanem. Może dlatego Passat CC jak żaden inny Volkswagen w pełni zasługuje na mówienie o nim jako "Das Auto" zamiast "Ein Auto".



Pełnię doznań gwarantuje jazda najmocniejszym wariantem CC wyposażonym w silnik 3,6 V6 o mocy 300 KM. To auto polecamy wszystkim, którzy zdecydowaną cześć rocznych przebiegów wykonują drogami szybkiego ruchu, lub autostradami. Silnik dysponujący ogromną rezerwą mocy i sporym momentem obrotowym oraz doskonała, 7-biegową skrzynia DSG drugiej generacji tworzą udany duet.

Testowane auto wyposażono w adaptacyjne zawieszenie DCC montowane seryjnie w najmocniejszej wersji CC. Układ dysponuje trzema różnymi programami poprawiającymi i tak dobre właściwości jezdne samochodu. Procesory stale dobierają tłumienie drgań do rodzaju nawierzchni i sposobu jazdy kierowcy. Sprawdziłem, działa nieźle. Tryb "sport" zdecydowanie utwardza zawieszenie i pozwala bezpardonowo odczuć jadącym niemal każdą nierówność jezdni. Zmienia też oprogramowanie skrzyni biegów. Kolejne przełożenia zmieniane są znacznie później, a po odjęciu gazu obroty trzymane są na poziomie 3-4 tysięcy, co przy kick-downie gwarantuje natychmiastowe "odejście" nawet przy najwyższych prędkościach dozwolonych w Polsce. Sprzyjająca aura z intensywnymi opadami deszczu pozwoliła na sprawdzenie układu 4Motion w który wyposażony jest każdy Passat CC 3,6. Nawet nagłe zmiany kierunku, hamowanie na ciasnych zakrętach i inne próby wytrącenia auta z obranego toru jazdy okazały się (na szczęście) bezowocne. Układ ESP miał niewiele do roboty i tylko kilka razy objawiał swoją obecność miganiem kontrolki. Passat trzymał się drogi jak przyklejony i nawet na mokrej nawierzchni zapewniał komfort i przyjemność z jazdy, a przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad samochodem. Producent podaje że średnie zużycie paliwa w tej wersji wynosi około 9 litrów. Może, ale żeby osiągnąć taki wynik potrzebna jest długa trasa i bardzo delikatne obchodzenie się z gazem. Najniższy wynik jaki udało nam się uzyskać podczas jazd testowych wyniósł prawie 14 litrów. Biorąc pod uwagę moc, pojemność i napęd na obie osie, wynik ten należy uznać za akceptowalny. Jeżdżący spokojniej koledzy chwalili się wynikami rzędu 10-11 litrów.



Za podstawową wersję z silnikiem benzynowym 1.8 trzeba zostawić u dilera Volkswagena przynajmniej 108 000 pln, 140-konnego Passata CC z dwulitrowym dieslem wyceniono na 119 000 pln. Zaś najmocniejsza wersja 3,6 V6 4Motion uszczupli nasze konto o 178 000 pln. Doposażając ją w komplet elementów z długiej listy wyposażenia dodatkowego z łatwością przekroczymy pułap 200 000 złotych.

A jak podróżuje się na tylnej kanapie? Podobnie jak w limuzynie i kombi, miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Passat CC ma zwiększony rozstaw osi. Z przodu wynosi on 1.553 mm (plus 11 mm), z tyłu zaś 1.557 milimetrów (plus 16 mm). Opadająca linia dachu oczywiście zmniejsza poczucie przestronności nad głową, ale nie jest to powód do zmartwień dla Volkswagena i przyszłych nabywców CC, których w Polsce do końca tego roku ma być 250. I to z prostego powodu. Osoby decydujące się na zakup Passata CC lub Mercedesa CLS lubią jeździć, a nie być wożone. A tę funkcję nowe coupe z Wolfsburga spełnia znakomicie. Choćby z tego powodu Passat CC słabo sprawdzi się w roli taksówki.



Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Mototarget.pl, fot. Mototarget.pl, Volkswagen

Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Volkswagen Passat CC-premiera w Polsce
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogÅ‚osiÅ‚ program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowaÅ‚a komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też Å›wiatu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. wiÄ™cej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od poÅ‚owy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzÄ… koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwaÅ‚y, auta obu marek coraz bardziej różniÄ… siÄ™ od siebie. wiÄ™cej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »

» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie
  PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »

» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk"
  MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg. wiÄ™cej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje siÄ™ także przyjacielem naszych kieszeni. wiÄ™cej »

» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbÄ™ czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostÄ™pny na rynku od niemal dekady, sprawdziliÅ›my na przykÅ‚adzie 170-konnej wersji HDI. wiÄ™cej »

» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »

» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjÄ™ciowy z jazd testowych na pÅ‚ycie lotniska w Modlinie. wiÄ™cej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »

» Mitsubish Space Star - maÅ‚e auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyÅ› kompaktowy minivan, dziÅ› niewielkie auto segmentu B. Może wÅ‚aÅ›nie wybór takiej nazwy dla malucha byÅ‚ marketingowym bÅ‚Ä™dem? wiÄ™cej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakujÄ…! wiÄ™cej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować siÄ™ prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona zÅ‚otych? Na pewno oprócz doskonaÅ‚ego systemu alarmowego, powinna mieć peÅ‚ne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeÅ„stwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny ukÅ‚ad jezdny i zapewniajÄ…ce odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejÄ™tnie podkreÅ›la status majÄ…tkowy wÅ‚aÅ›ciciela, a w razie potrzeby speÅ‚nia funkcjÄ™ reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy speÅ‚niajÄ… dwaj japoÅ„scy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliÅ›my porównaniu i naszej ocenie. wiÄ™cej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »

Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |