FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1694 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1148 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Mitsubishi Space Star Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
Space Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem?

 

Przedstawiciele japońskiej firmy chcą, aby ich najnowszy model konkurował z m.in. z Peugeotem 208, Fordem Fiestą czy Renault Clio. Należy jednak od razu zaznaczyć, że w kategorii komfort jazdy Space Star już w przedbiegach zostałby zmiażdżony przez „dwieścieósemkę”, w „konkursie piękności” nie miałby najmniejszych szans z Clio, a podczas szybkiej jazdy pomiędzy pachołkami musiałby uznać bezsprzeczną wyższość Fiesty. Przy długości 3710 mm, Space Star jest o 230 mm krótszy od Colta - którego zastępuje - i aż o 352 mm od wyrośniętego Clio. Również pod względem rozstawu osi (2450 mm) model ten ustępuje konkurentom średnio o 10 centymetrów, natomiast w kwestii pojemności bagażnika auto z Japonii jest praktycznie zdeklasowane (235 litrów wobec 300 litrów w Renault Clio). Małe Mitsubishi lepiej więc odnajdzie się w gronie aut supermini pokroju Toyoty Aygo czy Hyundaia i10, chociaż z nimi również nie będzie mu łatwo konkurować.

 


 

Powrót do przeszłości

 

Trudno nie odnieść wrażenia, że nadwozie Space Stara zostało zaprojektowane przynajmniej 10 lat temu, gdy dominowały proste kształty i mało finezyjne linie. Widać, że styliści firmy próbowali „ratować” sytuację, stosując przetłoczenia w bocznej części nadwozia, wyprofilowany przedni zderzak i dodatkowy spoiler dachowy, przy czym ich końcowe dzieło i tak nie zachwyca. Pewnym usprawiedliwieniem poczynań projektantów jest fakt, że Space Star jest oferowany na rynkach całego świata, więc musi się podobać zarówno Europejczykom, jak i mieszkańcom Azji, przy czym jakoś nie możemy sobie wyobrazić modnie ubranego Włocha jadącego tym autem ulicami Mediolanu. Mitsubishi otwarcie przyznaje też, że priorytetem podczas tworzenia nadwozia Space Stara było uzyskanie jak najlepszej wydajności aerodynamicznej. Fakt, udało się osiągnąć bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,27 (dla porównania, współczynnik Cd w sportowym Porsche 918 wynosi 0,29), ale ucierpiała na tym ogólna prezencja.

 

 

 

Na bogato

 

Lepsze wrażenie wywołuje wnętrze, ale projektantom nie udało się zatuszować wrażenia przebywania w aucie „budżetowym”. Nietrudno znaleźć śruby z nieosłoniętymi końcówkami, a większość plastików jest twardych i nieprzyjemnych w dotyku. Wyjątek stanowi konsola centralna pokryta czarnym lakierem fortepianowym. Testowana przez nas wersja Intense została wyposażona w jasne wykończenia elementów kabiny oraz skórzane obicie kierownicy i dźwigni zmiany biegów - taka konfiguracja zdecydowanie ożywia wnętrze i naszym zdaniem każdy, kto myśli o zakupie Space Stara powinien obowiązkowo zaznaczyć te dwie pozycje na liście dodatków. Mocną stroną Mitsubishi jest spora ilość miejsca w przedziale pasażerskim. Przednie fotele są dość wygodne, choć brakuje im podparcia bocznego, natomiast osoby siedzące z tyłu nie powinny narzekać na brak miejsca na nogi. Po stronie plusów należy również umieścić praktyczne i pojemne schowki oraz uchwyty na kubki rozlokowane w całej kabinie, czytelne zegary oraz dobrze opisany panel radia - które swoją drogą gra koszmarnie - i klimatyzacji.

 

 

 

Niewątpliwą zaletą nowego Space Stara jest też hojne wyposażenie standardowe. Już podstawowa wersja Inform oferuje wszystko, czego można oczekiwać od samochodu miejskiego, w tym rozbudowany pakiet bezpieczeństwa (czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ABS, EBD, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji), klimatyzację manualną, radio z CD i MP3 czy elektrykę szyb i lusterek. Co ciekawe, w najdroższej odmianie Intense nabywca otrzyma bez dopłaty m.in. tempomat, klimatyzację automatyczną, system dostępu bezkluczykowego i Bluetooth.

 

Dynamiczny


Oprócz tego, do wyboru są dwie, trzycylindrowe jednostki benzynowe. Silnik o pojemności 1 litra i mocy 71 KM, współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną, jest oferowany wyłącznie w bazowej wersji wyposażeniowej Inform, natomiast jednostka 1,2 litra rozwijająca 80 KM - zestawiona z 5-biegowym „manualem” lub bezstopniową skrzynią CVT - może pracować pod maską wersji Invite lub Intense.

W aucie udostępnionym do testu znajdował się mocniejszy motor, przenoszący napęd na przednie koła za pośrednictwem skrzyni ręcznej. Trzeba przyznać, że to zgrany duet, zapewniający bardzo sprawne rozpędzanie lekkiego Mitsubishi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy). W mieście Space Star potrafi zadziwić niejedno większe auto podczas startu spod świateł, a w trasie dotrzyma tempa nawet białej Skodzie Octavii prowadzonej przez wiecznie spóźnionego przedstawiciela handlowego. Szkoda tylko, że po przekroczeniu 100 km/h w kabinie „Japończyka” robi się bardzo głośno, a dłuższa jazda z prędkością autostradową jest po prostu męcząca. O tym, że nie warto mocniej wciskać pedału gazu świadczy również fakt, że wówczas Mitsubishi potrafi spalić powyżej 8 litrów paliwa na 100 kilometrów, natomiast podczas spokojnej eksploatacji auto odwdzięczy się średnim zużyciem na poziomie 6 litrów. Sportowe zapędy kierowcy skutecznie studzi też układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, który dobrze sprawdza się w mieście, ale w szybciej pokonywanych zakrętach jest nieprecyzyjny. Najwyraźniej projektanci Space Stara z góry założyli, że nabywcy tego modelu nie będą podróżować drogami szybkiego ruchu, dlatego dodatkowo zaserwowali małemu Mitsubishi miękkie zawieszenie, wprawiające karoserię w duże przechyły podczas szybkiej zmiany toru jazdy.

 

 

 

 

Co wybrać?

 

Komu więc można polecić ten model? Na pewno kobietom, które docenią zwrotność Space Stara w mieście i jego niewielkie gabaryty ułatwiające parkowanie, a w szczególności wszystkim tym, dla których ważna jest cena zakupu. W tej kategorii Mitsubishi nie ma sobie równych. Bazowa, dobrze wyposażona wersja Inform z silnikiem 1,0 litra kosztuje 38 990 zł, przy czym dopłata do odmiany w topowej specyfikacji wyposażonej w jednostkę 1,2 litra wynosi zaledwie 5 000 zł. Dla porównania, za pozycjonowanego w segmencie B Peugeot 208 trzeba zapłacić przynajmniej 48 000 zł, a za bazową Fiestę blisko 45 000 zł. Różnica w cenie nie jest już taka widoczna w przypadku konkurentów z segmentu A. Za około 35 000 zł można mieć Hyundaia i10, a pięciodrzwiowe Aygo w ofercie wyprzedażowej kosztuje niecałe 32 000 zł.

Do zakupu Mitsubishi Space Star zachęca również gwarancja japońskiej niezawodności, która dla klientów kupujących auto na długie lata liczy się bardziej, niż nowoczesny design czy doskonałe właściwości jezdne. Tylko… czy lepiej mieć, czy być?

 

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |