FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1694 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1148 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Honda FR-V Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
Wielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V.
frv_13_51820.jpgHonda stara się dotrzymywać kroku postępowi technologicznemu ostatnich lat. Nawet nadaje mu rytm od kilku dekad. Dlatego od dawna przygotowywała się do stworzenia własnej jednostki wysokoprężnej z turbiną, zasilanej nowoczesnym systemem wtryskowym. 140-konny silnik i-CTDi był efektem wykorzystania długich tradycji Hondy w tworzeniu innowacyjnych technologii. Lata pracy i doświadczeń inżynierów zaowocowały dziełem, które dostrzegli klienci, media i konkurenci. Napęd zdobył uznanie jurorów i został uznany za silnik roku 2005.

Dlaczego w FR-V

 

Napęd 2.2 i-CTDi znalazł się pod maską modelu FR-V już wiosną w pojeździe ekspozycyjnym podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 2005. Na drogi trafił dopiero latem. Trudno wyobrazić sobie lepsze połączenie. Co powinien skrywać pod maską samochód, któremu powierzamy bezpieczeństwo i komfort rodziny?

 

frv_11_56956.jpgPojazd, którym przemierzamy codzienną drogę do pracy i na zakupy, a w czasie wolnym wymagamy od niego, aby pokonał kilkaset kilometrów, dowiózł komplet pasażerów i niezliczone bagaże na urlop musi poruszać niezawodna i dynamiczna jednostka napędowa. Coraz częściej przekonujemy się, że najlepszym rozwiązaniem jest silnik wysokoprężny. Co najważniejsze - nie oszczędność jest głównym argumentem przemawiającym na korzyść takiego właśnie silnika. Oczywiście, posiadacze samochodów wyposażonych w diesle rzadziej odwiedzają stacje benzynowe, jednak jako istotniejszą zaletę turbodiesli wymieniają przyjemność jazdy samochodem stworzonym do wyprzedzania. Elastyczność, wysoki maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika powoduje, że pojazd frv_19_16834.jpgochoczo podrywa się do sprintu, nawet na niskich obrotach, kiedy korzystamy z wysokich przełożeń skrzyni biegów. Prawa ręka zapomina o redukcjach przełożeń, tak częstych w samochodach wyposażonych w silniki benzynowe.

 
Łatwo wyobrazić sobie typową rodzinę podczas urlopowych wojaży. Minivan, choć pojemny, pęka w szwach od toreb i plecaków oraz niezbędnych maskotek i akcesoriów wakacyjnego czynnego wypoczynku. Komplet pasażerów - czyli sześć osób w modelu FR-V - dociąża auto rzadko, ale skutecznie. Liczne samochody, zwykle żwawe, kiedy zasiada w nich tylko kierowca, w wakacyjnym teście zamieniają się w ociężałe "taczki". Dostają zadyszki na górskich podjazdach. Dlatego tak dobrze oceniane są w roli rodzinnych miniautobusów auta napędzane przez turbodiesle. Zwykle odczuwamy to w sytuacjach szczególnie niebezpiecznych - koniecznych przyspieszeń i stromych podjazdów. Dynamiczny i elastyczny silnik zwiększa nie tylko komfort, ale przede wszystkim podnosi bezpieczeństwo podróży rodziny.

 

 
Co mruczy pod maską?

 

 
frv_15343.jpgSamochód jest niezwykle cichy. Na biegu jałowym możemy odnieść wrażenie, że silnik zgasł. To zasługa dodatkowych wyciszeń przedziału pasażerskiego. O tym, że pod maską pracuje turbodiesel dowiadujemy się, kiedy wciskając pedał gazu otworzymy przepustnicę. 2.2-litrowy silnik sprawnie wspina się po skali obrotów, równomiernie rozwijając moc. Usłyszymy harmonijny odgłos pracy cylindrów i charakterystyczny poświst turbiny. Zaawansowana, 4-cylindrowa jednostka DOHC ma w głowicy cztery zawory na cylinder i system wtrysku bezpośredniego common rail drugiej generacji, który współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii dysz. Szept spod maski to także zasługa kilku patentów, m.in. wałków wyrównoważających, dźwiękochłonnej pokrywy silnika oraz przesunięciu osi cylindrów, co wpłynęło uspokajająco na drgania całego motoru. Obniżono też tarcie wewnętrzne dzięki rolkowym końcówkom dźwigienek zaworowych.
Aby "mieć pod stopą" pełen moment obrotowy - aż 340 Nm - wystarczy osiągnąć 2 tys. obrotów. Oznacza to w praktyce, że lekkie dotknięcie pedału gazu wyzwala w aucie zapał do pracy. Spontaniczność z jaką wykonuje polecenia trudno przecenić, gdy jedziemy pod górkę, lub auto jest w pełni obciążone. Silnik i-CTDi rozwija maksymalną moc 140 KM przy 4000 obr/min - to także wynik, który pozwala mu konkurować z jednostkami benzynowymi. Efektem tak doskonałych parametrów jest czas sprintu do 100 km/h, który sporemu autu zajmuje 10,3 sekundy.

 

 
 

frv_8_47071.jpgBędziemy zaskoczeni przy dystrybutorze, bo sprinter - okazuje się - nie osiąga tak dobrych wyników kosztem oszczędności. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi jedynie 6,4 litra/100 km. Jadąc w daleką podróż docenimy zastosowanie 6 biegowej, manualnej skrzyni biegów, gdzie 6 bieg używany jest do oszczędnej i jednostajnej jazdy. Zaskoczy nas, że nawet na tym najwyższym przełożeniu auto gotowe jest przyspieszać. Honda od dawna stara się o to, aby jej silniki były czyste. Emisja dwutlenku węgla jednostki i-CTDi wynosi 170 g/km, agregat spełnia więc normy Euro IV.

 
Wszystkich, których cieszy każda złotówka pozostająca w kieszeni przekonają niskie koszty serwisowania FR-V i-CTDi. Co 20.000 km lub raz w roku należy wymienić olej, a filtr powietrza – co 40.000 km.

 

 
Komfortowo i bezpiecznie
 
frv_15_37154.jpgSamochód prowadzi się bardzo miękko i płynnie. Szeroki rozstaw kół i położenie osi wzdłużnej bliżej środka ciężkości pozwoliło na zastosowanie miękkich sprężyn. Odczujemy to podczas pokonywania zakrętów, w których auto mimo dużej bryły zachowuje się stabilnie i nie przechyla nadmiernie na boki.
FR-V z silnikiem i-CTDi 2.2 wszedł na rynek w dwóch wersjach: Comfort (RHD, SE) i Executive (RHD, SE-S). Specyfikacja techniczna obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, zdalnie sterowany centralny zamek, automatyczną klimatyzację, radio/CD, immobilizer, alarm, ogrzewane lusterka boczne, sterowanie audio na kierownicy, VSA oraz 16 calowe koła.
Model Executive otrzymał również przednie lampy przeciwmgłowe, cruise control, dach szklany, podgrzewane siedzenia, obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczne wycieraczki, automatycznie składane lusterka boczne oraz luksusowe radio z odtwarzaczem CD na 6 płyt.
Innowacyjne wnętrze, silnik zdobywca nagród, bezpieczne i komfortowe wnętrze czynią z FR-V i-CTDi groźnego konkurenta w segmencie wielofunkcyjnych minivanów.

 

 

 

 
 

R.S. © Moto Target, fot. Honda

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |