FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1694 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1148 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie.

Nowe standardy, nowe pasma sukcesów

Polityka jakości przyniosła falę prestiżowych sukcesów nowego modelu. Pierwszym znaczącym dla wizerunku marki wyróżnieniem, było przyznanie Hondzie Civic sedan tytułu "Top Safety Pick - Gold", nadawanego przez amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety - IIHS). Honda Civic bowiem, jest jedynym wśród małych samochodów i jednym z pięciu modeli aut, którym instytut IIHS przyznał najwyższą notę za bezpieczeństwo! To bardzo pozytywnie wpłynęło na wizerunek nowego modelu wśród potencjalnych klientów. Honda mocno podkreślała bowiem bezpieczeństwo nowego modelu Civic'a i program "Safety for Everyone", który był jednym z przewodnich motywów przy projektowaniu nowych modeli. Najwyższa ocena IIHS, była więc potwierdzeniem starań Hondy w tym obszarze. Jeszcze w 2005 roku obok modelu hybrydowego, zaprezentowano wersję Civic GX, zasilaną sprężonym gazem ziemnym (CNG), wyposażoną w 16 zaworowy silnik i-VTEC o pojemności 1.8 litra. Także oferowane jedynie w Ameryce, sportowe coupe Hondy, model Civic Si, dzielące nadwozie z wersją sedan, zostało okrzyknięte "najlepszym modelem Civic, który kiedykolwiek jeździł po drogach Ameryki". Miało to miejsce podczas prezentacji modelu na targach SEMA w Las Vegas, gdzie Honda jako koncern, otrzymała także tytuł "Vehicle Manufacturer of the Show".

civic4D_CMYK_9_60113.jpg

Rok 2006 zaczął się dla Hondy Civic równie pomyślnie. W czasie Międzynarodowych Amerykańskich Targów Motoryzacyjnych w Detroit, 49. niezależnych dziennikarzy z Kanady i Stanów Zjednoczonych przyznało Hondzie Civic sedan tytuł "North American Car of the Year". Swoją decyzję dziennikarze motywowali głównie ciekawym designem nadwozia, świetnymi właściwościami jezdnymi i dynamiką jednostek napędowych, oraz oczywiście wysokim poziomem bezpieczeństwa.

Sukces goni sukces, a Honda ani przez chwilę nie spoczywa na laurach, cały czas zaskakując nowymi pomysłami, które nie pozostają jedynie w sferze projektów, a są konsekwentnie wprowadzane w życie. Obok modelu z napędem hybrydowym staje wersja zasilana sprężonym gazem ziemnym, a sukces modelu Si Coupe, podsunął pomysł stworzenia wersji Civic Si Sedan, który jako koncept miał swoją premierę w czasie targów w Chicago, a początek produkcji przewidziano na koniec tego roku. Tak wiec klasyczny sedan będzie się mógł również poszczycić sportowymi osiągami i agresywnym wyglądem.

 

Od konceptu do produkcji

civic4D_CMYK_15_57039.jpg

Nowa Honda Civic sedan powstała na wspólnej płycie podwoziowej "Global Compact Platform", którą podobnie jak nadwozie, dzieli z prezentowaną we Frankfurcie wersją Civic Hybrid. Dzięki temu Civic zupełnie odbiega stylem od wersji pięciodrzwiowej, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznych elementów stylizacyjnych nadwozia, wspólnych dla wszystkich obecnie produkowanych modeli koncernu. Początkowo model ten był skierowany wyłącznie na rynek amerykański, jako alternatywa dla modelu o napędzie hybrydowym. Jego produkcja rozpoczęła się już w 2005 roku w kanadyjskiej montowni Hondy. Nowa linia stylizacji nadwozia i wyższe standardy jakości materiałów oraz wyposażenia, miały zapewnić utrzymanie wysokiej pozycji na wymagającym, specyficznym rynku amerykańskim, który ceni sobie bardziej rodzimą produkcję, wielokrotnie bojkotując produkty pochodzące z innych krajów. Nikt z analityków koncernu, nie przypuszczał jednak, że nowe modele Hondy zyskają na tamtejszym rynku taki prestiż i popularność!

 

Dłuższy, szerszy, niższy...

 

Nadwozie Hondy Civic w wersji sedan mierzy 4545 milimetrów długości , przy rozstawie osi wynoszącym 2700 milimetrów i 1750 milimetrów szerokości (z lusterkami bocznymi 2012 mm.). Jest więc dłuższe i szersze od hatchbacka o 36 milimetrów, posiada o 81 milimetrów większy rozstaw osi, jest jednak od niego niższe o 5 milimetrów.

 

civic4D_CMYK_10_56041.jpg

Bryła nadwozia nowego Civica jest bardzo smukła i "lekka". Krótka i stromo opadająca pokrywa silnika łączy się z mocno pochyloną przednią szybą, a linia dachu opada ku tyłowi i wraz z masywnym słupkiem "C" przechodzi w niewielką pokrywę bagażnika, zakończoną delikatnym spojlerem. Dzięki temu 389 litrowy bagażnik nie sprawia wrażenia dołączonego "na siłę", a w stylizacji czuć powiew smukłych modeli lat dziewięćdziesiątych. Najlepszym tego przykładem są wąskie klosze przednich reflektorów z zachodzącymi na błotniki kierunkowskazami. Także w tylnej części auta dominuje szeroki pas świateł. Zgodnie z najnowszymi trendami nie zabrakło delikatnych elementów chromowanych. W przedniej części auta delikatna listwa biegnąca pod linią pokrywy silnika łączy się z logo Hondy. Ozdobne chromowane elementy zastosowano także przy klamkach drzwi. Trzeba przyznać, że mariaż tradycyjnej linii nadwozia z nowoczesną stylizacją udał się Hondzie idealnie.

 

Tradycja czy nowoczesność?

We wnętrzu czterodrzwiowego Civic'a czeka nas kolejne zaskoczenie. Za niewielką, trójramienną kierownicą, rozpościera się dwupoziomowa deska rozdzielcza typu "Dual Link", która podobnie jak w hatchbacku, jest podświetlana w kolorze niebieskim. Początkowo można odnieść wrażenie, że przytłacza nas ogromem przekazywanych informacji, jednak po chwili okazuje się, ze widzimy tylko to, co niezbędne. W górnej jej części umieszczono cyfrowy prędkościomierz, a po obu jego stronach wskaźniki poziomu paliwa i temperatury silnika. W dolnej części centralne miejsce zajmuje duży, analogowy obrotomierz, oraz pozostałe kontrolki instrumentów pokładowych, które podświetlają się tylko w odpowiednim momencie. Niebieskie tła przyrządów na desce rozdzielczej delikatnie rozjaśniają białe wskaźniki. Dodatkowo wszelkie ostrzeżenia, na przykład o zbyt wysokich obrotach silnika, powodują zmianę koloru podświetlenia wskaźników z białego na pomarańczowy, aby zwrócić uwagę kierowcy na konkretną nieprawidłowość w pracy samochodu.

civic4D_CMYK_19_56113.jpg

Kształt tablicy przyrządów nie wydaje się znajomy. Oczywiście nawiązuje stylizacją do ultrafuturystycznego kokpitu wersji 5-drzwiowej, ale czy tylko? Wystarczy przypomnieć sobie projekty sprzed 16 lat i spojrzeć na Hondę Civic w wersji sedan lub trzydrzwiowej z lat dziewięćdziesiątych. Kształt deski rozdzielczej tamtej wersji jest niemal identyczny z tą częścią deski nowego Civica, w której umieszczono obrotomierz. Także kształt kratek nawiewów powietrza nawiązuje do modelu z tamtych lat! Podobne odczucia przychodzą na myśl kiedy spojrzymy na dużą powierzchnię mocno pochylonej przedniej szyby, która zwiększa wrażenie przestronności. Wyprzedzić czas - hasło to w przypadku modeli Hondy, nabrało teraz jeszcze bardziej wymiernego znaczenia.

Ergonomia jest na najwyższym poziomie. Odpowiednio zgrupowane sekcje przycisków na drzwiach, kierownicy czy konsoli środkowej sprawiają, że sięga się do nich intuicyjnie, bez potrzeby szukania ich wzrokiem. Wszystkie pokrętła i przyciski są na tyle duże, że nie ma obawy przypadkowego naciśnięcia kilku jednocześnie. Honda udowadnia tym samym, że futurystyczny design, który przy pierwszym kontakcie budzi obawy, żyje w całkowitej symbiozie z kierowcą.

 

Komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim.

Wnętrze auta podporządkowano wygodzie wszystkich pasażerów. Wrażenie największej przestrzeni

civic4D_CMYK_16_53360.jpg

odczują kierowca i pasażer, jednak na tylnej kanapie jest również sporo miejsca, zwłaszcza nad głowami, co w wersji pięciodrzwiowej jest kwestia dyskusyjną - cóż, sportowe walory wymagają pewnych wyrzeczeń... Ponadto idealnie płaska podłoga w tylnej części przedziału pasażerskiego zapewnia przyzwoity komfort dla piątego pasażera.

Zawieszenie Civica oparto na kolumnach McPhersona z przodu oraz na na systemie wielowahaczowym, wspomaganym podwójnymi drążkami stabilizatorów na osi tylnej. Dzięki temu tył auta lepiej reaguje na nierówności. Także w przypadku dużego obciążenia pojazdu, poprawia stabilność zakrętach i przyczepność opon do nawierzchni. Obok zawieszenia ważnym elementem jest układ hamulcowy. Honda zdecydowała się na zastosowanie tarcz hamulcowych na obu osiach, przy czym na przedniej, zastosowano tarcze wentylowane o średnicy 282 mm. (tylne tarcze mają średnicę 260 mm.). Układ wspomaga czterokanałowy ABS z asystentem hamowania EBD. W wyższych wersjach wyposażenia standardem jest system VSA - stabilizujący tor jazdy w sytuacjach niebezpiecznych. Odpowiada on za wyhamowanie odpowiednich kół w uślizgu, zmienia charakterystykę pracy wspomagania układu kierowniczego oraz przepustnicy. Obowiązkowym wyposażeniem standardowym wszystkich wersji są cztery poduszki powietrzne oraz system aktywnych zagłówków, ograniczających obrażenia części szyjnej kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

civic4D_CMYK_21_31333.jpg

Ogromne znaczenie mają walory użytkowe pojazdu. W Hondzie Civic nie zabrakło więc pojemnych schowków. Pod regulowanym podłokietnikiem między fotelami kierowcy i pasażera, przewidziano schowek mieszczący 20 płyt CD, a tuż przed nim, pod przesuwaną osłoną, wygospodarowano miejsce na dwa uchwyty na napoje, a nawet niewielką, pokrytą gumową wyściółką, półeczkę na telefon komórkowy. Oczywiście wszystkie kieszenie w drzwiach swobodnie pomieszczą atlas samochodowy. Także schowek na rękawiczki przed fotelem pasażera posiada przyzwoitą pojemność. Standardem jest system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, a 389 litrów pojemności bagażnika to wynik przyzwoity w tej klasie pojazdów, wystarczający na zabranie wakacyjnego bagażu.

 

Serce każdej Hondy - silnik

Honda Civic w wersji czterodrzwiowej będzie dostępna z dwoma silnikami benzynowymi. Słabsza jednostka będzie dysponowała pojemnością 1.6 litra i mocą 125 KM przy 6500 obrotów i maksymalnym momentem, wynoszącym 152 Nm przy 4200 obrotach. Dobrą elastyczność silnika w niskim i średnim zakresie obrotów zapewnia elektroniczny system zmiennych faz rozrządu VTEC. Zapewnia on także optymalne zużycie paliwa dla zróżnicowanych wariantów jazdy. W cyklu mieszanym apetyt na paliwo szacuje się na poziomie 6.7 litra/100 kilometrów. Słabszy silnik to nie zawsze słabsze osiągi. Jednostka rozpędza Hondę do 100 km/h w 10.5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 197 km/h.

Mocniejszy silnik o pojemności 1.8 litra, można uznać za rewolucję w dziedzinie technologii spalinowych jednostek napędowych. Jest to bowiem jeden z najmniejszych motorów na świecie. Dorównuje jednak osiągami silnikom dwulitrowym, a ekonomiką jednostkom półtoralitrowym. Właśnie ten silnik będzie oferowany w Civic'ach dostępnych w Polsce. Wyposażono go w udoskonalony układ faz rozrządu i-VTEC, który oprócz regulacji pracy zaworów kontroluje także przepustnicę, regulując dawki wtryskiwanej mieszanki paliwowo-powietrznej. Moc wynosząca 140 KM jest uzyskiwana już przy 6300 obrotach, a moment obrotowy, wynoszący 174 Nm jest dostępny przy 4300 obrotach. Zapewnia to przyspieszenia do 100 km/h w czasie 9.1 - 9.3 sekundy (w zależności od wersji wyposażenia) i prędkość maksymalną, wynoszącą 200 km/h. Poziom zużycia paliwa jest rzeczywiście niewielki, w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 6.6 litra/100 kilometrów, czyli o 0.1 litra mniej od słabszej jednostki 1.6 litra!

civic4D_CMYK_23_32369.jpg

Obie jednostki współpracują z 5 i 6-biegową skrzynią manualną, bądź też nową skrzynią sekwencyjną o pięciu przełożeniach. O płynność i szybkość zmiany poszczególnych przełożeń i współpracę z przepustnicą, dba system "drive-by-wire".

Nowa Honda Civic w wersji czterodrzwiowej może więc z dumą stanąć obok pozostałych ośmiu modeli koncernu. Juz niebawem zadowoli specjalne grupy klientów poszukujących wersji sportowej czy zasilanej gazem. Nam Europejczykom pozostaje jednak żal, że nie będziemy się cieszyć wszystkim, co Honda oferuje klientom za Oceanem.

Do publikacji wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Honda

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |