FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Lexus GS 300 vs Honda Legend Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
Czym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie.

Sportowy design kontra klasyczna elegancja
I Lexus GS300 i Honda Legend wyglÄ…dajÄ… i atrakcyjnie i reprezentacyjnie. Ich ksztaÅ‚ty skrojono w zgodzie z europejskimi kanonami mody w tym segmencie. Klinowata, uwodzicielska sylwetka Lexusa z nisko poprowadzonÄ… liniÄ… dachu w stylu coupe tchnie dynamizmem. Nowa Honda Legend ma natomiast klasyczne proporcje nadwozia eleganckiej limuzyny. W jej sylwetce jest jednak kilka sportowych akcentów jak charakterystyczna atrapa chÅ‚odnicy w ksztaÅ‚cie litery V, czy skoÅ›ne klosze lamp przednich z wyeksponowanymi lampami o ciekawym designie. W każdym z aut znajdziemy obszerne wnÄ™trze i wystarczajÄ…cÄ… ilość miejsca dla czterech pasażerów. Niestety atrakcyjna sportowa sylwetka Lexusa oznacza mniejszÄ…, niż w Hondzie ilość miejsca dla pasażerów z tyÅ‚u. Szczególnie nad gÅ‚owÄ… bÄ™dzie go w Lexusie niewiele Z kolei dÅ‚uższa o 13 cm Honda ma krótszy o 5 cm rozstaw osi. Jest za to szersza z przodu i z tyÅ‚u, co przekÅ‚ada siÄ™ na wiÄ™kszÄ… swobodÄ™ ruchów pasażerów i kierowcy. JapoÅ„czycy zdali sobie w koÅ„cu sprawÄ™, że nie każdy mieszkaniec ziemi ma mniej, niż 170 cm wzrostu i zagÅ‚ówki w obu autach speÅ‚niajÄ… swojÄ… funkcjÄ™ i znajdujÄ… siÄ™ na wysokoÅ›ci gÅ‚owy. Przednie, klimatyzowane fotele Lexusa sÄ… niemal doskonaÅ‚e. Kierowca ma przed sobÄ… trzy okrÄ…gÅ‚e zegary, których tarcze wykonano z prawdziwego metalu. DodajÄ… one nieco ekspresji prostej w formie konsoli Å›rodkowej z wbudowanym centralnie ekranem wyÅ›wietlacza obsÅ‚ugiwanego dotykowo. Szkoda, że w tak wytwornym wnÄ™trzu Lexusa znalazÅ‚y siÄ™ niektóre przeÅ‚Ä…czniki znane z taÅ„szych modeli Toyoty. Z kolei wnÄ™trze Hondy to idealne zaprzeczenie jej klasycznej sylwetki. WygiÄ™te Å‚ukowato linie konsoli i osadzone w tubach zegary sugerujÄ… sportowe zaciÄ™cie Legenda. Obszerne, doskonale wyprofilowane fotele Hondy majÄ… wszechstronnÄ… elektrycznÄ… regulacjÄ™ poÅ‚ożenia i jeszcze wydajniejszy, niż w Lexusie ukÅ‚ad ich wentylacji i przewietrzania. Na konsoli Å›rodkowej umieszczono aż 35 przycisków sterujÄ…cych poszczególnymi funkcjami systemu nawigacji, klimatyzacji i zestawu audio, przez co ich obsÅ‚uga niepotrzebnie absorbuje uwagÄ™ kierowcy podczas jazdy. Dobrze, że najważniejsze funkcje można obsÅ‚ugiwać za pomocÄ… przycisków na kierownicy. Również w Lexusie otrzymamy wielofunkcyjnÄ… kierownicÄ™ w standardzie. Melomanom i wszystkim ceniÄ…cym odpowiednie doznania akustyczne, polecamy opcjonalny (seryjny w wersji Prestige) system audio Mark Levinson dostÄ™pny w Lexusie. Wart jest każdych pieniÄ™dzy, a dźwiÄ™k generowany przez jego dziewięć gÅ‚oÅ›ników i nowoczesny wzmacniacz rzuci na kolana każdego audiofila. Systemowi audio Hondy też nie można wiele zarzucić, ale w jej przypadku zdecydowanie lepsze doznania akustyczne zapewnia sam silnik.



ZniewalajÄ…cy „soundtrack” Hondy
HondÄ™ napÄ™dza wykonany w caÅ‚oÅ›ci z aluminium 24 zaworowy silnik 3,5 litra w ukÅ‚adzie V6, wyposażony w zmienne fazy rozrzÄ…du VTEC i osiÄ…gajÄ…cy 295 KM. Dodatkowym atutem jest tu staÅ‚y napÄ™d na obie osie z rewolucyjnym systemem SH-AWD pÅ‚ynnie rozdzielajÄ…cym moment obrotowy na każde z czterech kóÅ‚ w zależnoÅ›ci od warunków drogowych. Moc silnika może być rozdzielana w proporcjach 30-70 % pomiÄ™dzy koÅ‚ami przedniej i tylnej osi. Dodatkowo w razie potrzeby, aż 100% wartoÅ›ci momentu trafiajÄ…cego na tylnÄ… oÅ› może być obsÅ‚ugiwane przez jedno z kóÅ‚. Przebieg tego skomplikowanego i odbywajÄ…cego siÄ™ bÅ‚yskawicznie procesu, obserwować można na wyÅ›wietlaczu komputera pokÅ‚adowego. System SH-AWD doskonale radzi sobie z pojawiajÄ…cÄ… siÄ™ czasem skÅ‚onnoÅ›ciÄ… do podsterownoÅ›ci Hondy. Sztywno zestrojone zwieszenie Legenda sprawdza siÄ™ nawet na naszych „drogach”. Można jednak odczuć, szczególnie po przesiadce z Lexusa, że konstruktorzy Hondy postawili raczej na lepsze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci trakcyjne na rzecz komfortu. Hondzie nie brakuje mocy w żadnym zakresie obrotów, a piÄ™ciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w trybie D zmienia przeÅ‚ożenia niemal niezauważalnie. Jednak prawdziwÄ… frajdÄ™ przynosi jazda z wykorzystaniem rÄ™cznej zmiany przeÅ‚ożeÅ„ za pomocÄ… dźwigienek przy kierownicy, lub tradycyjnie za pomocÄ… lewarka. Wskazówka obrotomierza ochoczo pnie siÄ™ niemal do koÅ„ca jego skali, a towarzyszÄ…cy temu soczysty, metaliczny dźwiÄ™k silnika mógÅ‚by z powodzeniem sÅ‚użyć jako podkÅ‚ad w grze Gran Turismo. Tak, Honda jest wtedy gÅ‚oÅ›na, nawet za gÅ‚oÅ›na jak na auto tej klasy, ale wÅ‚aÅ›nie to czyni jÄ… peÅ‚nokrwistÄ… sportowÄ… limuzynÄ…. Jej godne pozazdroszczenia osiÄ…gi (0-100 km/h 7,3 i 250 km/h) mogÅ‚yby być jeszcze lepsze, gdyby nie znaczna masa wÅ‚asna wynoszÄ…ca aż 1860 kg – o 260 kilogramów wiÄ™cej niż Lexus. SwojÄ… nadwagÄ™ Legend rekompensuje wiÄ™kszÄ… o 50 KM mocÄ… uzyskiwanÄ… z silnika o wiÄ™kszej o póÅ‚ litra pojemnoÅ›ci skokowej. Szczególnie po przesiadce z Lexusa czuć te dodatkowe konie mocy. W konkurencji przyÅ›pieszania i elastycznoÅ›ci, na prowadzenie zawsze wysuwa siÄ™ Honda, której doskonaÅ‚y ukÅ‚ad jezdny i piÄ™knie brzmiÄ…cy na wysokich obrotach silnik zapewnia wiÄ™kszÄ… frajdÄ™ kierowcy.



Cicho, ciszej - Lexus
LimuzynÄ™ Lexusa GS 300 napÄ™dza 245-konny silnik V6, wyposażony w sterowany komputerem ukÅ‚ad VVTi. Zmienia on ilość dozowanego do silnika powietrza odpowiednio do panujÄ…cych warunków, zapewniajÄ…c optymalne wykorzystanie mocy, przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeÅ„. Lexus ma też „inteligentny” system sterowania przepustnicÄ…, zastÄ™pujÄ…cy stosowane tradycyjne kablowe poÅ‚Ä…czenie pedaÅ‚u gazu z silnikiem. UkÅ‚ad ten zwany „drive by wire” stosowany jest od dawna w autach wyÅ›cigowych. Czy w zwiÄ…zku z tÄ… caÅ‚Ä… elektronikÄ… możemy spodziewać siÄ™ sportowych doznaÅ„ na miarÄ™ Hondy? Niestety nie. JazdÄ™ Lexusem można krótko streÅ›cić w trzech sÅ‚owach – w Å›wiecie ciszy. To najcichsze auto w tym segmencie. JadÄ…c nim można odnieść wrażenie, że pod maskÄ… zamiast jednostki spalinowej zamontowano silnik elektryczny. W Å›rodku jest tak cicho, że dokÅ‚adnie sÅ‚yszymy bicie naszego serca, a nawet dźwiÄ™ki wydawane przez soki trawienne! Wielowarstwowe szyby doskonale izolujÄ…ce wnÄ™trze i doskonale tÅ‚umiÄ…ce nierównoÅ›ci zawieszenie potÄ™gujÄ… wrażenie absolutnego odizolowania od Å›wiata zewnÄ™trznego. SzeÅ›ciobiegowy automat pracuje bezszelestnie, a o tym że w ogóle jedziemy możemy przekonać siÄ™ widzÄ…c uciekajÄ…cy za oknami krajobraz i obserwujÄ…c wskazania prÄ™dkoÅ›ciomierza. W trybie sekwencyjnym skrzynia Lexusa pracuje bardziej ospale niż ta w Hondzie Najbardziej denerwujÄ…cy jest fakt, iż w przeciwieÅ„stwie do Hondy wraz z utratÄ… prÄ™dkoÅ›ci skrzynia w Lexusie nie redukuje samoczynnie przeÅ‚ożeÅ„. ChcÄ…c dynamicznie jeździć Lexusem musimy caÅ‚y czas obserwować wskazania na wyÅ›wietlaczu i zawczasu przygotować odpowiednio niskie przeÅ‚ożenie. Z drugiej jednak strony trzylitrowy silnik jest bardzo elastyczny, oferuje wystarczajÄ…cy ciÄ…g i porównywalne z HondÄ… osiÄ…gi (0-100 km/h w 7,2 s i prÄ™dkość maksymalnÄ… 240 km/h).



Nawet 21litrów na „setkÄ™”
CenÄ… za doskonaÅ‚e osiÄ…gi obu aut, jest niestety wysoki apetyt na paliwo. Spokojna jazda w przypadku Hondy, oznacza ubytek 12 litrów po każdych stu kilometrach jazdy. Lexus w tych samych warunkach spali o litr mniej. Przy sportowej jeździe zużycie w Hondzie wzrasta do 18 litrów, a poganiany Lexus bez problemu spali nawet 21 litrów paliwa 98!

Bezpiecznie i przewidywalnie
W obu autach sportowe zapÄ™dy skutecznie studzÄ… montowane seryjnie ukÅ‚ady ESP. Ma to niebagatelne znaczenie szczególnie w przypadku napÄ™dzanego na tylnÄ… oÅ› Lexusa, gdyż wÅ›ród dentystów i prawników stanowiÄ…cych gÅ‚ównÄ… grupÄ™ nabywców, maÅ‚o który ma licencjÄ™ wyÅ›cigowÄ…, a 245 koni w poÅ‚Ä…czeniu z mokrÄ… nawierzchniÄ… i maÅ‚ymi umiejÄ™tnoÅ›ciami za kierownicÄ…, sÄ… jak pÄ™dzÄ…ce dwie tony semtexu. Jego ukÅ‚ad kontroli trakcji wchodzi do akcji szybko i zdecydowanie, zapobiegajÄ…c przedwczesnemu wyprzedzeniu tyÅ‚u przez przód, na przykÅ‚ad podczas ostro pokonywanego ciasnego zakrÄ™tu.



Ile to kosztuje?
Ceny obu limuzyn nie odstajÄ… niestety od przyjÄ™tych standardów w tym segmencie. Z drugiej strony auta tego typu nigdy nie byÅ‚y tanie i decydujÄ…c siÄ™ na ich zakup nie powinniÅ›my zbytnio liczyć na promocje cenowe. Honda Legend kosztuje minimum 230 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Testowany przez nas egzemplarz wyposażono dodatkowo w pakiet opcjonalny zawierajÄ…cy miÄ™dzy innymi: klimatyzowane fotele przednie, tempomat adaptacyjny i ukÅ‚ad CMBS zmniejszajÄ…cy ryzyko kolizji (absolutnie nieprzydatny w naszych warunkach i kulturze jazdy). Cena kompletnie wyposażonej Hondy to 244 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Na pocieszenie pozostaje fakt, że to jedyny element wyposażenia dodatkowego który możemy do niej dokupić. Lexus GS 300 w wersji Classic kosztuje nie mniej niż 207 tysiÄ™cy zÅ‚otych, a lista wyposażenia dodatkowego jest dÅ‚uga jak spis Å›wiÄ…tecznych zakupów. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, ale w tej cenie nie dostaniemy skórzanej tapicerki, systemu nawigacji, wentylowanych foteli, czy osiemnastocalowych obrÄ™czy kóÅ‚. W peÅ‚ni wyposażona wersja Prestige, którÄ… testowaliÅ›my, wyceniono na 249 700 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Porównywanie cen z niemieckÄ… konkurencjÄ… nie ma sensu, tym bardziej że zarówno Honda Legend jak i Lexus GS300 nie odstajÄ… praktycznie w niczym Mercedesowi klasy E, czy Audi A6 . Dodatkowo każda z tych japoÅ„skich limuzyn ma swój wÅ‚asny indywidualny charakter. I to ta cecha, a nie suche dane z cennika, listy wyposażenia czy osiÄ…gów decydować bÄ™dÄ… o kupnie którejÅ› z nich. Soichiro Honda, zaÅ‚ożyciel koncernu gdyby żyÅ‚, byÅ‚by dumny z najnowszego Legenda, tak jak Toyota może być dumna z Lexusa GS. WybiorÄ… go kochajÄ…cy piÄ™kne formy i stawiajÄ…cy na pierwszym miejscu luksus i komfort podczas jazdy. Natomiast kochajÄ…cym jeździć polecamy Legenda.

Do wykorzystania wyÅ‚Ä…cznie w celach prasowych z podaniem źródÅ‚a: Mototarget.pl, fot.: Mototarget.pl

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogÅ‚osiÅ‚ program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowaÅ‚a komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też Å›wiatu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. wiÄ™cej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od poÅ‚owy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzÄ… koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwaÅ‚y, auta obu marek coraz bardziej różniÄ… siÄ™ od siebie. wiÄ™cej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »

» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie
  PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »

» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk"
  MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg. wiÄ™cej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje siÄ™ także przyjacielem naszych kieszeni. wiÄ™cej »

» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbÄ™ czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostÄ™pny na rynku od niemal dekady, sprawdziliÅ›my na przykÅ‚adzie 170-konnej wersji HDI. wiÄ™cej »

» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »

» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjÄ™ciowy z jazd testowych na pÅ‚ycie lotniska w Modlinie. wiÄ™cej »

» VW Passat CC nocÄ… - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. wiÄ™cej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »

» Mitsubish Space Star - maÅ‚e auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyÅ› kompaktowy minivan, dziÅ› niewielkie auto segmentu B. Może wÅ‚aÅ›nie wybór takiej nazwy dla malucha byÅ‚ marketingowym bÅ‚Ä™dem? wiÄ™cej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakujÄ…! wiÄ™cej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »

Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imiÄ™ jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |