FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1707 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1158 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
Oba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania?

Liczy się wygląd
Niemal wszystkie auta tej klasy pochodzą z Japonii. Outlandera zbudowano na nowej „globalnej” platformie podłogowej projektu Mitsubishi i DaimlerChrysler. To na niej spoczywa Dodge Caliber, nowy Mitsubishi Lancer i dwa francuskie SUV-y Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Nowy Outlander z pewnością wygląda bardzo bojowo i okazale. Opadająca ku tyłowi linia dachu, ucięta pod skosem tylna boczna szyba, lampy z zatopionymi diodami LED i wiele innych detali definiują obecnie panującą modę w segmencie lekkich SUV. Honda poszła zupełnie inną drogą projektując nowego CR-V. Jej nieco ciężka, elegancka sylwetka z wyraźnie zaakcentowaną linią okien budzi ciekawość i zwraca uwagę innych kierowców. Pewne kontrowersję budzi jedynie przód auta z wyraźnym schodkiem między maską a przednim zderzakiem. Ale jeśli ktoś lubi nowe pomysły stylizacyjne Hondy, CR-V na pewno przypadnie mu do gustu.



Komfortowo i przestronnie
Obie terenówki prezentują sobą bardzo wysoki standard wykonania, funkcjonalność i przestronność godną dużych limuzyn. W Mitsubishi mogą podobać się zegary umieszczone w dwóch tubach i nowocześnie zaprojektowana deska rozdzielcza. Na konsoli środkowej obok dźwigni zmiany biegów umieszczono łatwy w obsłudze przełącznik terenowych trybów napędu. Fotele przednie są bardzo wygodne i zapewniają prawidłowe podparcie, niestety im dalej w tył tym mniej miejsca na nogi i głowy pasażerów Outlandera. Siedzenia w trzecim rzędzie służyć mogą jedynie awaryjnie. Niewątpliwym atutem jest za to ogromna przestrzeń bagażowa (541-1691 litrów) i rekordowa ładowność wynosząca aż 620 kg.



Wnętrze CR-V robi jeszcze lepsze wrażenie. Począwszy od jakości użytych materiałów, poprzez czytelność wskaźników skończywszy na łatwości obsługi, Honda zasługuje na najwyższe noty. Większa niż w Mitsubishi szerokość wnętrza przekłada się bezpośrednio na przestronność kabiny. Na fotelach obu rzędów siedzeń spokojnie mogą zasiadać nawet dryblasy nie narzekając na ilość miejsca. Siedzenia tylne można łatwo składać i przesuwać wzdłuż nadwozia, oraz regulować kąt nachylenia ich oparć. Wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów jest bardzo wygodna w obsłudze, choć konsola na której się znajduje może uwierać w nogi rosłego kierowcę. Dość awangardowym rozwiązaniem jest dźwignia hamulca postojowego o wymyślnym kształcie. Tradycyjna byłaby znacznie łatwiejsza w obsłudze. Za to bardzo spodobała nam się płyta dzieląca bagażnik na dwie części. Dzięki temu lżejsze przedmioty można położyć na górze i łatwiej po nie sięgać w razie potrzeby. Przedział bagażowy Hondy ma pojemność od 525 do 1532 litrów. Nieco rozczarowuje niska ładowność wynosząca zaledwie 395 kg. To zdecydowanie za mało jak na rodzinny pojazd typu SUV.



Tylko diesel
Pod maskami obu porównywanych japońskich aut pracowały silniki diesla, które wydają się być optymalnymi źródłami napędu dla kompaktowych SUV-ów. Dobrze znany z Civica i Accorda silnik 2,2 i-CTDI nie raz dowiódł, że jest udana konstrukcją Hondy. Nie inaczej jest w przypadku CR-V. Wysoki moment obrotowy 340 Nm i 140 KM w zupełności wystarczy do napędu dużego i dość ciężkiego SUV-a Hondy. Spora pojemność skokowa 2,2 litra gwarantuje dobrą dynamikę już przy niskich obrotach. Naturalnie CR-V nie jest mistrzem sprintu, ale 10,5 sekundy do „setki” w przypadku ważącego 1765 kg auta nie jest złym wynikiem. W dodatku obsługa doskonale działającej skrzyni biegów o krótkich skokach lewarka i „miękka” praca jednostki napędowej czyni z Hondy doskonałego kompana na dalsze podróże. Podróże podczas których rzadko zmuszeni będziemy do wizyt na stacjach benzynowych. Podczas testu CR-V spalił średnio 8,5 litra oleju napędowego. Teoretyczny zasięg Hondy podobnie jak w Mitsubishi wynosi około 710 kilometrów.

Outlandera napędzał dwulitrowy silnik TDI ze „stajni” Volkswagena. Niestety podobnie jak w niemieckich autach jego kulturze jego pracy daleko do tej z Hondy. Nieokrzesany charakter i głośna praca to największa wada silnika Outlandera. Zmuszony do wysiłku staje się jeszcze głośniejszy, choć podczas jazdy ze stałą prędkością we wnętrzu jest niemal tak cicho jak w Hondzie. Jego dynamika jest niemal identyczna jak w przypadku Hondy. Brak mu temperamentu tylko poniżej 2 tysięcy obr, powyżej tej wartości dwulitrowa jednostka zasilana pompowtryskiwaczami kipi energią. Do 100km/h Mitsubishi przyśpiesza o setne sekundy wolniej, ale za to po każdych przejechanych 100 km potrafi spalić nawet pół litra paliwa mniej od Hondy.



Lubią asfalt
Zawieszenie Outlandera jest nieco twardsze od tego w CR-V, ale nigdy nie powoduje to dyskomfortu u pasażerów. Układ kierowniczy jest bezpośredni i zapewnia dobre czucie oraz niezłą zwrotność japońskiej kompaktowej terenówce. Na pochwałę zasługuje układ hamulcowy o wysokiej skuteczności i odporności na fading. Nawet po rozgrzaniu tarcz i wciśnięciu hamulca Mitsubishi posłusznie zatrzymuje się na dystansie krótszym niż 40 metrów.

Zaletą CR-V jest wyjątkowa łatwość prowadzenia jak na auto o takich gabarytach i bardzo wysoki komfort jazdy. Podczas gwałtownego omijania przeszkody tył CR-V ma tendencję do kołysania, ale wtedy z pomocą przychodzi skutecznie działające ESP. Układ kierowniczy pracuje lekko i daje kierowcy dobre poczucie tego, co dzieje się z napędzanymi kołami. Gorzej z hamulcami. O ile zimne wykazują dobrą skuteczność, o tyle po rozgrzaniu droga hamowania Hondy CR-V wyraźnie się wydłuża. Oba porównywane auta mają napęd na przednią oś z dołączanym napędem na tylne koła, jeśli zaistnieje taka potrzeba. W przypadku Hondy napęd Real Time 4WD automatycznie decyduje, kiedy ma to nastąpić. W praktyce podczas szybkiego startu przednie koła potrafią zapiszczeć, zanim napęd zostanie skierowany na tylna oś. W Outlanderze sami możemy decydować o tym która oś ma napędzać auto. Jednak nie polecamy szarżowania po poligonie, lub udziału w rajdzie przeprawowym ani Hondą, ani Mitsubishi. Napęd 4x4 służy bardziej do zapewnienia maksimum bezpieczeństwa na śliskich i ośnieżonych drogach ich pasażerom, wyprawie do lasu, lub nad morze. Nie bez znaczenia jest także prestiż posiadania któregoś z nich wynikający z aktualnej mody na tego typu auta.



Drogie i kompletnie wyposażone
Bogate wyposażenie, dobre warunki gwarancji niskie spalanie i akceptowalne koszty utrzymania to atuty obu japońskich SUV. Wadą może być cena wynosząca w przypadku Hondy 142 900 złotych za wersję Executive i 141 990 złotych w przypadku Outlandera Instyle. Jednak w tej cenie oprócz automatycznej dwustrefowej klimatyzacji, radia z CD, czy kompletu poduszek i kurtyn powietrznych otrzymamy w standardzie nawet skórzaną tapicerkę i ksenonowe lampy. Ceniącym nowoczesne formy, komfort i luksus w podróży polecamy Hondę CR-V. Mitsubishi natomiast wybrać powinni młodsi nabywcy prowadzący aktywny styl życia.

Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Mototarget.pl fot.: Mototarget.pl

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |