FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1694 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1148 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Peugeot 207 CC French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
Pierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący.

Nie tylko dla kobiet
Francuzi przypomnieli sobie o kabrioletach z metalowym dachem dopiero siedem lat temu, przedstawiając Peugeota 206 CC. Ten model stał się prawdziwym bestsellerem i wielokrotnie brylował w statystykach sprzedaży, stając się najlepiej sprzedającym się kabrioletem na świecie wyposażonym w rozkładany metalowy dach. Z czasem konkurenci opracowali swoje propozycje w tym segmencie. Rozwiązania techniczne i poziom bezpieczeństwa jakie oferował Peugeot 206 CC coraz bardziej odstawał od rywali. Nowa broń Peugeota nazywa się 207 CC i jest to z pewnością jedno z aut za którymi oglądają się nie tylko kobiety. Wygląda równie dobrze z rozłożonym jak i schowanym dachem. Jego smukłej i zwartej sylwetce trudno odmówić typowego francuskiego smaku i odrobiny erotyzmu. Rozmiar ma znaczenie i może dlatego 207 CC jest nie tylko o 20 cm dłuższy od 206 CC, ale jest też najdłuższym autem w segmencie.



Magiczny dach
Proces przeobrażania coupe w cabrio trwa 26 sekund, co ilustruje multimedialny piktogram na wyświetlaczu umiejscowionym w górnej części konsoli centralnej. Peugeot 207 CC jest jedynym autem w tej klasie, w którym odbywa się to całkowicie automatycznie i nie wymaga ręcznego odblokowywania żadnych zaczepów. Małym zgrzytem jest dość surowy i niemiły odgłos kiedy ciężka metalowa pokrywa zetknie się z przednim słupkiem, co następuje po 29 sekundach od przyciśnięcia przełącznika na konsoli środkowej. Po złożeniu dachu można delektować się bezkresnym niebem i szumem wiatru, pod warunkiem jednak że w stronę słońca zabierzemy tylko jedną osobę. Co prawda za wygodnymi przednimi fotelami znajdują się siedzenia, ale sam Peugeot nazywa je „pomocniczymi” i tego się trzymajmy. Poza tym komfort jazdy tego typu autem z prędkością większą od spacerowej możliwy jest dopiero po zamontowaniu tzw. windshota zwanego przez Peugeota windstopem. Jego konstrukcja wyklucza jednoczesne korzystanie z tylnych siedzeń. Przyjemność z jazdy kabrioletem w znacznym stopniu zależy od sztywności jego konstrukcji. Pod podwoziem 207 CC zamontowano przekątnie dwie podłużnice minimalizujący tendencje do wibracji karoserii podczas jazdy. Zmniejszają one też prześwit 207 CC o czym należy pamiętać wyjeżdżając na przykład z garażu ze stromym podjazdem.



Niemiecko-Francuskie serce 207 CC
Pod maską testowanej wersji pracował 1,6 litrowy silnik THP z turbosprężarką o mocy 150 KM skonstruowany we współpracy z BMW i napędzający także MINI Coopera. Ta nowoczesna jednostka o zmiennych fazach rozrządu nie odmawia współpracy nawet podczas szybszej jazdy. Innowacyjna sprężarka typu Twin Scroll umożliwia dopływ 240 Nm już od 1400 obr/min. Zjawisko „turbodziury” w tym przypadku jest niemal nieodczuwalne. Jednostka chętnie wchodzi na obroty, czemu towarzyszy nienatarczywy dźwięk silnika. Dynamiczna jazda powoduje ubytek z baku około 10 litrów paliwa po każdych stu kilometrach. Jeżdżąc spokojniej i delektując się krajobrazami, apetyt 207 CC spada do 8l/100 km. Dla oszczędnych Peugeot proponuje też 120-konny wariant tego silnika, lub 110-konny model wyposażony w silnik wysokoprężny HDI o tej samej pojemności skokowej. Znacznie gorzej od silnika pracuje mechanizm manualnej 5-biegowej skrzyni biegów. To duża wada Peugeota, która akurat w przypadku 207 CC może irytować podobnie jak w testowanej przez nas wcześniej wersji hatchback. Podczas szybkiej jazdy daje znać również niemała masa własna pojazdu. Deklarowane przez producenta 8,6 sekund jest dobrym wynikiem, choć podczas maksymalnych przyśpieszeń czuć ciężar auta wynoszący 1418 kg.



Zwinny jak coupe
Peugeot wyposażył model 207 w precyzyjny i wyważony układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, który sprawia że auto prowadzi się pewnie i przyjemnie nawet na szybko pokonywanych zakrętach. Komfort jazdy po naszych „drogach” pogarszają niskoprofilowe opony i 17-calowe obręcze kół w jakie wyposażono testowy pojazd. Dodatkowo zawieszenie 207 CC zestrojono bardzo sztywno, niemal sportowo, przez co jego pasażerowie odczują nie tylko na plecach każdą większą nierówność. Z kolei nawet gwałtowna zmiana kierunku jazdy nie wywołuje nieprzewidzianych reakcji. W razie problemów, do akcji wkracza zdecydowanie system ESP. Po przekroczeniu 50 km/h nie da się go wyłączyć



Na zakupy w sam raz
Kobiety będące dotąd głównymi odbiorcami modeli CC muszą pamiętać o skromnej przestrzeni bagażowej. Faktem jest jednak, że na romantyczny wypad na weekend możliwości transportowe 207 CC są w zupełności wystarczające. Podobnie jak na zakupy – nawet te duże. Przy złożonym dachu bagażnik kurczy się z 370, do 145 litrów, dlatego na czas podróży warto rozłożyć dach i skorzystać z wydajnego układu automatycznej klimatyzacji dwustrefowej montowanej w tej wersji seryjnie. Peugeot 207 CC dzięki metalowemu płaszczowi jest kabrioletem, którym możemy cieszyć się przez cały rok, czego nie można powiedzieć o autach wyposażonych w miękkie brezentowe, lub materiałowe dachy.



Droga przyjemność
Jak każda ładna (co wcale nie oznacza praktyczna) rzecz, 207 CC kosztuje niemało. Najtańszy model Intense o mocy 120 KM to wydatek przynajmniej 74 500 złotych. Testowana przez nas wersja Sport 150 doposażona w szereg dodatków przekroczyła magiczną granicę 100 tysięcy złotych. Wywindowała ją między innymi nawigacja satelitarna za 9200 złotych i wymagany przy jej zamówieniu dyfuzor zapachów za 200 złotych i zmieniarka za 1500, pakiet skórzany za 5500 złotych i kilka innych gadżetów. Jednak już w cenie podstawowej tego modelu wynoszącej 86 900, znajdziemy w standardzie niemal wszystko czego można sobie zażyczyć w aucie tego typu. No, może oprócz windszota, za który warto dopłacić 1000 złotych. Jak widać Peugeot 207 CC nie jest autem dla każdego, ale każdy kto znajdzie się za jego kierownicą poczuje się na pewno wyjątkowo.

Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Mototarget.pl fot.: Mototarget.pl

+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
  Peugeot 607 HDI 170Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |