FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1707 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1158 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Peugeot 607 HDI 170 Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI.
Ponadczasowa elegancja

Choć Peugeot 607 trafił do sprzedaży już osiem lat temu, nawet dziś trudno powiedzieć o tej francuskiej limuzynie że wygląda przestarzale lub niemodnie. Po liftingu przeprowadzonym w 2004 roku opływowe linie modelu 607 zostały zaakcentowane przez nowy przedni pas z chromowanymi wykończeniami świateł przeciwmgielnych oraz kilka chromowanych dodatków podkreślających reprezentacyjny charakter francuskiej limuzyny. Tradycyjne dla gatunku proporcje nadwozia są wierne klasycznej, ponadczasowej elegancji, a ta jak wiadomo nigdy się nie starzeje.

Klasa Business

Wnętrze flagowego modelu Peugeota jest na wskroś luksusowe co dodatkowo podkreśla jasna skórzana tapicerka obecna w testowanej przez nas najbogatszej wersji Platinum. Tutaj każdy może poczuć się jak w kabinie klasy business na pokładzie samolotu. Mimo że to już nie najmłodsza konstrukcja, w środku wygospodarowano sporo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Przednie fotele z podgrzewaniem i elektryczną regulacją w kilku położeniach są po francusku miękkie i wygodne, choć ich oparcia mogłyby być nieco lepiej wyprofilowane. Dostęp na tylną kanapę utrudnia opadająca linia dachu, co wymaga od pasażerów większego schylenia się zanim zajmą miejsca w środku. Niby drobiazg, ale może być dla niektórych Vipów irytujący. Peugeot zachwyca doskonałym wyciszeniem kabiny i mnogością wyposażenia podnoszącego komfort i niestety również cenę. Co typowe dla starszych modeli aut koncernu PSA, obsługa komputera pokładowego i nawigacji wyposażonej w kilkadziesiąt przycisków zgrupowanych na konsoli środkowej nie jest czytelna i wymaga sporo cierpliwości zanim znajdziemy to, czego szukamy. Jeśli już przewertujemy opasłą instrukcję obsługi i opanujemy trudną sztukę poruszania się po zawiłych menu i podmenu, trudno będzie nam trafić palcem w malutkie przyciski odpowiadające poszczególnym funkcjom.



To co najlepsze

Zdecydowanie najlepszym elementem w tym aucie jest silnik. To najnowszy diesel w ofercie koncernu PSA. Jednostkę HDI o pojemności 2,2 litra i mocy 170 KM zaopatrzono w aż dwie turbosprężarki. To pierwszy na świecie 4-cylindrowy diesel zaopatrzony w takie rozwiązanie. Podwójny, sekwencyjny system turbo zapewnia odpowiednią dostępność momentu przy niskich prędkościach obrotowych i znacznie skraca czas potrzebny do uaktywnienia turbin. Silnik Peugeota 607 osiąga maksymalny moment 370 Nm przy 1500 obr/min, który utrzymuje aż do 2700 obr/min, czyli w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości. Do 2700 obr/min działa tylko jedna turbosprężarka. Dzięki zmniejszonej bezwładności zapewnia idealną zdolność reakcji silnika. Powyżej 2700 obr/min zostaje dodatkowo uruchomiona druga turbina, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych. Nie dziwią więc świetne czasy przyspieszeń. Faza przejściowa, w czasie której druga turbosprężarka zaczyna się obracać ale nie jest jeszcze połączona do wlotu silnika pozwala na łagodniejsze przejście do innego trybu pracy. Warto dodać, ze silnik wyposażono w filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnia on normę Euro IV. Ważące 1725 kg auto przyspiesza do 100 km/h w niecałe 10 sekund, a chętny do współpracy silnik pozwala na rozpędzenie go nawet do 224 km/h. Jeszcze lepiej wygląda elastyczność tego diesla. Zaledwie 8,6 sekundy trwa przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Nie oczekuje przy tym od kierowcy zbyt częstych wizyt na stacjach benzynowych zadowalając się średnio 9 litrami na każde 100 kilometrów.

Francuski komfort

W jednej z części filmu „Taxi” możemy podziwiać Peugeota 607 pędzącego z zawrotną prędkością nadmorskim bulwarem w Cannes. Po obejrzeniu tej emocjonującej sekwencji pościgu można przypuszczać, że to auto wręcz stworzono do takich akcji. Nic bardziej mylnego. Tak jak to bywa w filmach, realia od fikcji dzielą wieki i tak jest też w tym przypadku. Ciemnoniebieskie auto sympatycznego i mało rozgarniętego inspektora policji (co częste we francuskiej kinematografii) wyposażono w utwardzone sportowe zawieszenie, a za kierownicą siedział kaskader.

Luksusowego 607 najlepiej zbytnio nie poganiać. Przede wszystkim miękkie jak gąbka zawieszenie auta nastawiono zdecydowanie na komfort i w tej roli spisuje się znakomicie tłumiąc nierówności naszych traktów. Nagłe manewry kierownicą nie są też wskazane, o czym informuje nas niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, który zdaje się być połączony z przednimi kołami za pomocą namoczonej bagietki. Nie twierdzimy, że „607-ką” nie da się szybko jeździć, ale w kwestii właściwości jezdnych do również wiekowego Mercedesa klasy E dużo jej brakuje. Szkoda że zawieszenie aktywne o nazwie AMVAR (cokolwiek to znaczy) Peugeot oferuje tylko do wersji z silnikami V6.

Czekając na 608

Konfigurując cennik modelu 607 Peugeot nie zauważył, ze od momentu wprowadzenia auta minęła niemal dekada i za coś co kiedyś było na topie nie można żądać niemal takich pieniędzy jak konkurenci za swoje świeże modele w tym segmencie. Testowana wersja Platinum doposażona w nawigację satelitarną ociera się o granicę 200 000 złotych, co powoduje, że przed salonami Peugeota raczej nie tworzą się kolejki i listy społeczne chętnych na zakup tego auta. Trwają intensywne prace nad następcą 607-ki, która być może zadebiutuje na najbliższym salonie w Paryżu i która przyćmić ma nie tylko awangardowego Citroena C6, ale i przytrzeć nosa silnej niemieckiej konkurencji, a wtedy kto wie….

Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target, fot. Piotr Migas

Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Peugeot 607 HDI 170


+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogłosił program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowała komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też światu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. więcej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczędny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmę silnikiem Diesla było kwestią czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekał się minivan FR-V. więcej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechował niewątpliwy wzrost popularności aut typu MPV, które z biegiem czasu przekształciły się z powolnych i nudnych stylistycznie produktów służących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujące obiekty pożądania kierowców oczekujących od samochodu także doskonałych właściwości jezdnych. więcej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od połowy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzą koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwały, auta obu marek coraz bardziej różnią się od siebie. więcej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMają takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osłonie chłodnicy. Napędzają je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. Mają podobne ceny i niemal identyczne osiągi i właściwości w terenie. Czy w związku z tym jest coś, co je różni i czy któryś zasługuje na miano „lepszego”? więcej »

» Honda Civic sedan - Najmłodszy w rodzinie
  Pięciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaś jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego kształtu nadwozia cenią sobie funkcjonalność i klasyczne linie. więcej »

» Hyundai Getz - mały wielki "koreańczyk"
  Mały na zewnątrz, przestronny w środku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na całym świecie. Również w Polsce auto zyskało wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastąpiło model Atos i na stałe wpisało się w krajobraz naszych dróg. więcej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący. więcej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzające od dziesięcioleci auta z napędem na cztery koła, dopiero w 2005 zdecydowało się na pokazanie SUV-a z „krwi i kości”. Model Q7 zrobił to dosłownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularności w tym segmencie. Na przykładzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliśmy, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatności, czy może panującej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. więcej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, będący w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i ceną bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. więcej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeśli się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napędowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Sprawdziliśmy jak w roli klasowego prymusa sprawdzi się model C220 CDI Elegance. więcej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje się także przyjacielem naszych kieszeni. więcej »

» Władca Pierścieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniałymi kształtami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucającymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera się do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wygląda tak dobrze, że czasem masz ochotę wysiąść i jeszcze trochę na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniały silnik i równie doskonała 6-biegowa skrzynia biegów pasują do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. więcej »

» Ekspres Świętego Mikołaja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTą postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce, 6 grudnia (w rocznicę śmierci Świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgę. Jego ojczyzną jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujący swoim zasięgiem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech państw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. więcej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziś wiadomo, że Amerykanie lubią wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeśli chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentował concept car o wdzięcznej nazwie M80, centralę zalały liczne głosy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystało na kolebkę demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiła niemal bez zmian do salonów pod postacią prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro więcej »

» Kochanie, zmniejszyłem naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostępny dla większości z nas. Podobnie zresztą ma się sprawa z modelem Grand Cherokee. Piękny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedł po rozum do głowy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystępnej cenie. Jedną z nich jest Jeep Patriot. więcej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamował swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegało wymiarami zewnętrznymi od ówczesnych limuzyn klasy średniej, za to dzięki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnątrz, oferowało znacznie więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. więcej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczające oko w kierunku młodszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty są auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać się w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. więcej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia stał się początkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolą zaproszonym na nie gościom poznać zalety inteligentnego systemu napędu czterech kół BMW xDrive, zgłębić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na własnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać się podczas uczestnictwa w prowadzonych na całym świecie szkołach BMW Fahrer Training. więcej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjęciowy z jazd testowych na płycie lotniska w Modlinie. więcej »

» VW Passat CC nocą - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. więcej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest łatwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byłych, obecnych i przyszłych fanów modelu idzie w miliony. więcej »

» Mitsubish Space Star - małe auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyś kompaktowy minivan, dziś niewielkie auto segmentu B. Może właśnie wybór takiej nazwy dla malucha był marketingowym błędem? więcej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakują! więcej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie. więcej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać się wielu wad. Ale nawet zagorzały przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiąca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teście „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. więcej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba są bestsellerami na świecie i aby je kupić czeka się miesiącami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcją i uruchomiono import tych aut bezpośrednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiający teraz CR-V mogą liczyć na odbiór auta nie wcześniej, niż we wrześniu. Od rozpoczęcia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówień od polskich klientów. Czym tak naprawdę kuszą i co mają do zaoferowania? więcej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osłoną nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrętach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonały. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena więcej »

Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |