FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland
Autor: M.S.  Dodano: 2009-08-10 Wyświetlono: 6949 razy
 
Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany?
O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland

foto © Honda   


– Jest jeszcze tyle do zrobienia (śmiech)! Pragniemy wyraźniej zaznaczyć swoją obecność na rynku oraz zwiększyć liczbę sprzedawanych aut. W realizacji naszego planu bardzo ważną rolę odgrywa profesjonalna i przyjazna klientowi sieć dealerska, dlatego będziemy sukcesywnie zwiększać liczbę autoryzowanych punktów obsługi pojazdów marki Honda. W naszej ofercie mamy wiele modeli aut, które spełniają zróżnicowane oczekiwania klientów. Słyniemy z produkcji nowoczesnych, dynamicznych i jednocześnie niezawodnych samochodów. Właśnie te cechy zamierzamy promować wśród kupujących.
– Jakie są zatem Pana główne cele na najbliższe lata?
– Honda jest jednym z niewielu koncernów motoryzacyjnych, który szczególną uwagę poświęca kwestiom ochrony środowiska. Podczas gdy na świecie trend ten jest wspierany nie tylko przez samych użytkowników ekologicznych pojazdów, ale również przez organizacje rządowe, to w Polsce kultura proekologiczna nie jest jeszcze do końca ukształtowana. Jednym z moich głównych założeń jest zatem promocja rozwiązań technicznych wpierajacych ochronę środowiska i przeniesienie światowych trendów na polski rynek.
– W pierwszym kwartale 2008 roku koncern Honda ustanowił absolutny rekord sprzedaży swoich pojazdów. Jak ta kwestia wygląda w Polsce i jakie są Pana oczekiwania?
– Tegoroczne wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2008 roku są na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie minionego roku, a to jeszcze nie wszystko, co zaplanowaliśmy na przyszłość. Rok 2009 będzie rokiem zmian, które przyniosą zdecydowane ożywienie sprzedaży i polepszenie wizerunku Hondy w Polsce. Liczymy, że nowy Accord, który już trafił do salonów Hondy, zdobędzie tak dużą popularność jak jego poprzednik i łącznie z pozostałymi modelami Hondy stworzy silne podstawy do dalszego rozwoju.
– Wspomniał Pan o promocji proekologicznych rozwiązań technicznych. Jakie są plany w stosunku do modelu Civic Hybrid?
– Muszę przyznać, że nie jestem do końca zadowolony z dotychczasowych statystyk sprzedaży hybrydowego Civica. Moje aspiracje są o wiele większe i nie zadowala mnie sprzedaż na przeciętnym poziomie. Będę więc dążył do ugruntowania pozycji modelu na polskim rynku i zwiększenia naszych wysiłków, potrzebnych do promocji proekologicznego Civica.
– Paryskie stoisko Hondy wypełnione jest modelami prezentującymi technologie, które mają na celu zmniejszenie szkodliwego oddziaływania pojazdów silnikowych na środowisko naturalne. Czy prezentowane tu „zielone” rozwiązania mają szansę przyjąć się w Polsce?
– Wszystkie prezentowane przez Hondę proekologiczne technologie są przyjazne dla odbiorców. Uważam zatem, że znajdą one swoje miejsce również w Polsce, szczególnie teraz, gdy ceny paliw nieustannie rosną, a kwestia ochrony środowiska staje się coraz bardziej istotna. Civic Hybrid otworzył drogę ekologicznym pojazdom, dlatego już w przyszłym roku wprowadzimy na rynek Hondę Insight – kolejne auto z tego typu napędem.
– Prezentowany na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu FCX Clarity to bardzo ważny model dla Hondy. Jaką rolę odegra na polskim rynku?
– Mimo że napędzany wodorem FCX Clarity jest modelem produkcyjnym, potrzebujemy jeszcze trochę czasu na wdrożenie go do sprzedaży masowej. Do tego czasu będziemy promowali technologię hybrydową jako najlepszy sposób na obniżenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
– Popularność silników wysokoprężnych jest na naszym rynku coraz większa, a Honda posiada w swojej ofercie doskonały, ekologiczny silnik i-DTEC, który zastąpi wielokrotnie nagradzaną jednostkę i-CTDi. Może więc diesle są dobrym kierunkiem rozwoju obok wspomnianych hybryd?
– Oczywiście inwestujemy w rozwój silników wysokoprężnych, które już teraz spełniają rygorystyczne normy emisji Euro 5. Być może w przyszłości pojawi się jednostka o mniejszej pojemności, służąca do napędu modeli z niższych segmentów. Należy jednak pamiętać, że klient musi mieć możliwość wyboru. Nie możemy skupić się na opracowywaniu technologii silników Diesla, zapominając o napędzie wodorowym czy hybrydowym. Honda przykłada dużą wagę do tego, aby wszystkie silniki wychodzące z naszych fabryk były ekologiczne i dopracowane. Doskonałym przykładem są chociażby dwie nowe jednostki napędowe stosowane w modelu Jazz. Wystarczy wspomnieć, że te czterocylindrowe silniki o pojemności 1,2- i 1,4-litra są bardziej dynamiczne, oszczędne i wydajne od swoich poprzedników. To samo można powiedzieć o modelach Civic czy Accord.
– Czy Pan, zgodnie z panującymi trendami, jeździ hybrydową Hondą?
– Oczywiście. Jeżdżę też innymi modelami Hondy, które nie mają sobie równych pod względem „czystości” w swoich kategoriach.
– A czy jest coś, co chciałby Pan usprawnić w hybrydowych pojazdach Hondy?
– Chciałbym, aby nasze hybrydy były jeszcze bardziej wydajne i żeby dostarczały swoim kierowcom jeszcze większych emocji.
– Tego Panu życzę. Dziękuję za rozmowę.

Pan Toshiaki Konaka jest prezesem zarządu firmy Honda Poland Sp. z o.o. od kwietnia 2008 roku. Rozpoczął pracę w firmie Honda w 1984 roku. Do 1993 roku zatrudniony był w siedzibie Honda Motor Co. Ltd w Tokio, w działach HR, logistyki oraz w departamencie ds. operacji na rynku Ameryki Północnej. Kolejne 4 lata spędził pracując dla przedstawicielstwa Hondy w Kanadzie. W roku 1997 objął w Japonii kierownictwo nad działem sprzedaży samochodów w regionie Ameryki Północnej.
Europejskie doświadczenia zbierał w latach 2000 – 2004 jako dyrektor generalny Honda Motor Europe (North) w Niemczech oraz 2004 – 2006 jako wiceprezydent przedstawicielstwa Hondy w Hiszpanii. Po powrocie do Japonii w roku 2006 powierzono mu kierownictwo nad departamentem sprzedaży samochodów w regionie europejskim.


Źródło: mototarget, Fot. Robert Brykała

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |