FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland
Autor: M.S.  Dodano: 2009-08-10 Wyświetlono: 6947 razy
 
Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany?
O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland

foto © Honda   


– Jest jeszcze tyle do zrobienia (śmiech)! Pragniemy wyraźniej zaznaczyć swoją obecność na rynku oraz zwiększyć liczbę sprzedawanych aut. W realizacji naszego planu bardzo ważną rolę odgrywa profesjonalna i przyjazna klientowi sieć dealerska, dlatego będziemy sukcesywnie zwiększać liczbę autoryzowanych punktów obsługi pojazdów marki Honda. W naszej ofercie mamy wiele modeli aut, które spełniają zróżnicowane oczekiwania klientów. Słyniemy z produkcji nowoczesnych, dynamicznych i jednocześnie niezawodnych samochodów. Właśnie te cechy zamierzamy promować wśród kupujących.
– Jakie są zatem Pana główne cele na najbliższe lata?
– Honda jest jednym z niewielu koncernów motoryzacyjnych, który szczególną uwagę poświęca kwestiom ochrony środowiska. Podczas gdy na świecie trend ten jest wspierany nie tylko przez samych użytkowników ekologicznych pojazdów, ale również przez organizacje rządowe, to w Polsce kultura proekologiczna nie jest jeszcze do końca ukształtowana. Jednym z moich głównych założeń jest zatem promocja rozwiązań technicznych wpierajacych ochronę środowiska i przeniesienie światowych trendów na polski rynek.
– W pierwszym kwartale 2008 roku koncern Honda ustanowił absolutny rekord sprzedaży swoich pojazdów. Jak ta kwestia wygląda w Polsce i jakie są Pana oczekiwania?
– Tegoroczne wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2008 roku są na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie minionego roku, a to jeszcze nie wszystko, co zaplanowaliśmy na przyszłość. Rok 2009 będzie rokiem zmian, które przyniosą zdecydowane ożywienie sprzedaży i polepszenie wizerunku Hondy w Polsce. Liczymy, że nowy Accord, który już trafił do salonów Hondy, zdobędzie tak dużą popularność jak jego poprzednik i łącznie z pozostałymi modelami Hondy stworzy silne podstawy do dalszego rozwoju.
– Wspomniał Pan o promocji proekologicznych rozwiązań technicznych. Jakie są plany w stosunku do modelu Civic Hybrid?
– Muszę przyznać, że nie jestem do końca zadowolony z dotychczasowych statystyk sprzedaży hybrydowego Civica. Moje aspiracje są o wiele większe i nie zadowala mnie sprzedaż na przeciętnym poziomie. Będę więc dążył do ugruntowania pozycji modelu na polskim rynku i zwiększenia naszych wysiłków, potrzebnych do promocji proekologicznego Civica.
– Paryskie stoisko Hondy wypełnione jest modelami prezentującymi technologie, które mają na celu zmniejszenie szkodliwego oddziaływania pojazdów silnikowych na środowisko naturalne. Czy prezentowane tu „zielone” rozwiązania mają szansę przyjąć się w Polsce?
– Wszystkie prezentowane przez Hondę proekologiczne technologie są przyjazne dla odbiorców. Uważam zatem, że znajdą one swoje miejsce również w Polsce, szczególnie teraz, gdy ceny paliw nieustannie rosną, a kwestia ochrony środowiska staje się coraz bardziej istotna. Civic Hybrid otworzył drogę ekologicznym pojazdom, dlatego już w przyszłym roku wprowadzimy na rynek Hondę Insight – kolejne auto z tego typu napędem.
– Prezentowany na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu FCX Clarity to bardzo ważny model dla Hondy. Jaką rolę odegra na polskim rynku?
– Mimo że napędzany wodorem FCX Clarity jest modelem produkcyjnym, potrzebujemy jeszcze trochę czasu na wdrożenie go do sprzedaży masowej. Do tego czasu będziemy promowali technologię hybrydową jako najlepszy sposób na obniżenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
– Popularność silników wysokoprężnych jest na naszym rynku coraz większa, a Honda posiada w swojej ofercie doskonały, ekologiczny silnik i-DTEC, który zastąpi wielokrotnie nagradzaną jednostkę i-CTDi. Może więc diesle są dobrym kierunkiem rozwoju obok wspomnianych hybryd?
– Oczywiście inwestujemy w rozwój silników wysokoprężnych, które już teraz spełniają rygorystyczne normy emisji Euro 5. Być może w przyszłości pojawi się jednostka o mniejszej pojemności, służąca do napędu modeli z niższych segmentów. Należy jednak pamiętać, że klient musi mieć możliwość wyboru. Nie możemy skupić się na opracowywaniu technologii silników Diesla, zapominając o napędzie wodorowym czy hybrydowym. Honda przykłada dużą wagę do tego, aby wszystkie silniki wychodzące z naszych fabryk były ekologiczne i dopracowane. Doskonałym przykładem są chociażby dwie nowe jednostki napędowe stosowane w modelu Jazz. Wystarczy wspomnieć, że te czterocylindrowe silniki o pojemności 1,2- i 1,4-litra są bardziej dynamiczne, oszczędne i wydajne od swoich poprzedników. To samo można powiedzieć o modelach Civic czy Accord.
– Czy Pan, zgodnie z panującymi trendami, jeździ hybrydową Hondą?
– Oczywiście. Jeżdżę też innymi modelami Hondy, które nie mają sobie równych pod względem „czystości” w swoich kategoriach.
– A czy jest coś, co chciałby Pan usprawnić w hybrydowych pojazdach Hondy?
– Chciałbym, aby nasze hybrydy były jeszcze bardziej wydajne i żeby dostarczały swoim kierowcom jeszcze większych emocji.
– Tego Panu życzę. Dziękuję za rozmowę.

Pan Toshiaki Konaka jest prezesem zarządu firmy Honda Poland Sp. z o.o. od kwietnia 2008 roku. Rozpoczął pracę w firmie Honda w 1984 roku. Do 1993 roku zatrudniony był w siedzibie Honda Motor Co. Ltd w Tokio, w działach HR, logistyki oraz w departamencie ds. operacji na rynku Ameryki Północnej. Kolejne 4 lata spędził pracując dla przedstawicielstwa Hondy w Kanadzie. W roku 1997 objął w Japonii kierownictwo nad działem sprzedaży samochodów w regionie Ameryki Północnej.
Europejskie doświadczenia zbierał w latach 2000 – 2004 jako dyrektor generalny Honda Motor Europe (North) w Niemczech oraz 2004 – 2006 jako wiceprezydent przedstawicielstwa Hondy w Hiszpanii. Po powrocie do Japonii w roku 2006 powierzono mu kierownictwo nad departamentem sprzedaży samochodów w regionie europejskim.


Źródło: mototarget, Fot. Robert Brykała

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |