FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company
Autor: Marcin SkrzyÅ„ski  Dodano: 2010-11-05 WyÅ›wietlono: 8383 razy
 
Polityka Forda dotyczÄ…ca ochrony Å›rodowiska doskonale sprawdza siÄ™ w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi Å›wiadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystÄ™pnej cenie. Pracujemy również nad technologiÄ… hybrydowÄ… typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badaÅ„ zaprezentujemy już w 2012 roku.
O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company

foto © Mototarget.pl   

– Ford zaprezentowaÅ‚ w Paryżu od dawna oczekiwanÄ… produkcyjnÄ… wersjÄ™ modelu Focus. Czy nowy model jest dobrze przygotowany do podboju rynków na caÅ‚ym Å›wiecie?

– Europa to jeden z najsilniejszych rynków. JeÅ›li firma odniesie sukces w Europie, podbój reszty Å›wiata nie bÄ™dzie stanowiÅ‚ problemu. Jednak wymagania klientów ze Starego Kontynentu nieco odbiegajÄ… od potrzeb nabywców z Ameryki PóÅ‚nocnej, na przykÅ‚ad w kwestii wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jednych. Amerykanie ceniÄ… sobie komfort podróżowania, podczas gdy Europejczycy szukajÄ… samochodów pozwalajÄ…cych dynamicznie pokonywać zakrÄ™ty. PrzeanalizowaliÅ›my wiÄ™c oczekiwania odbiorców z różnych regionów, co pozwoliÅ‚o nam wyodrÄ™bnić konkretne cechy stanowiÄ…ce o sukcesie na danym rynku i zintegrowaliÅ›my je w nowym Focusie. Tym samym stworzyliÅ›my dojrzaÅ‚y produkt, który może Å›miaÅ‚o stawić czoÅ‚o konkurentom na caÅ‚ym Å›wiecie.

– Nowy Focus sprawia wrażenie auta wyższej jakoÅ›ci, niż konkurenci z segmentu C, szczególnie w przypadku materiaÅ‚ów zastosowanych w desce rozdzielczej. Podniesienie prestiżu modelu to celowe dziaÅ‚anie prowadzÄ…ce do zmiany pozycjonowania marki?

Mimo wyższej jakoÅ›ci wykonania, nowy Focus bÄ™dzie nadal konkurowaÅ‚ w segmencie C, jako typowy przedstawiciel Å›redniej klasy cenowej. Podniesienie prestiżu modelu z jednej strony zmieniÅ‚oby charakter marki, stawiajÄ…c Forda na równi z producentami samochodów premium, jednak z drugiej strony doprowadziÅ‚oby do utraty dotychczasowych klientów. Nie chcemy dopuÅ›cić do takiej sytuacji. Z tego wzglÄ™du musimy zadać sobie jedno pytanie: czy w przypadku konstrukcji segmentu C bardziej liczy siÄ™ możliwość wyposażenia auta w ekskluzywnÄ…, skórzanÄ… tapicerkÄ™ i luksusowe dodatki, czy zainstalowania na pokÅ‚adzie nowoczesnych systemów bezpieczeÅ„stwa i ukÅ‚adów wspomagajÄ…cych jazdÄ™? Chcemy promować rozwiÄ…zania pozostajÄ…ce w duchu marki, a to nie wiąże siÄ™ ze zmianÄ… pozycjonowania.

– Czy postrzeganie marki przez klientów z segmentu C różni siÄ™ w poszczególnych częściach Europy?

– Wizerunek Forda w oczach europejskich klientów jest zgodny z naszymi zaÅ‚ożeniami. IstniejÄ… jednak nieliczne rynki, na których rodzime marki przejmujÄ… czoÅ‚owÄ… pozycjÄ™. Tak jest na przykÅ‚ad w Niemczech, gdzie króluje Volkswagen i we Francji, gdzie nabywcy preferujÄ… modele firm Peugeot, Renault czy Citroen. Jednak na przestrzeni kilku ostatnich lat Ford zdoÅ‚aÅ‚ wypracować sobie opiniÄ™ producenta w peÅ‚ni Å›wiatowych modeli, które Å‚amiÄ… wszelkie regionalne bariery.

– JakÄ… rolÄ™ odgrywa zatem charakter marki w europejskiej strategii rynkowej Forda?

– DNA Forda jest bardzo ważne na rynku w Europie, a także w innych częściach Å›wiata. Promujemy rozwiÄ…zania oparte o nowy jÄ™zyk stylistyczny Kinetic Design, które odzwierciedlajÄ… dynamiczne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne naszych modeli. Nie chcemy jednak, aby wszystkie samochody w gamie wyglÄ…daÅ‚y tak samo. O charakterze marki Å›wiadczÄ… wiÄ™c detale, pozwalajÄ…ce już na pierwszy rzut oka rozpoznać nasze auta.

– Salon Samochodowy w Paryżu byÅ‚ miejscem prezentacji najnowszych osiÄ…gnięć z zakresu napÄ™dów hybrydowych oraz alternatywnych źródeÅ‚ zasilania. Co w tej kwestii robi Ford?

– Oferujemy klientom rozwiÄ…zania pozwalajÄ…ce obniżyć zużycie paliwa przy jednoczesnym zredukowaniu szkodliwego wpÅ‚ywu pojazdów zasilanych paliwem na Å›rodowisko naturalne. Jednym z takich rozwiÄ…zaÅ„, które sukcesywnie wprowadzamy na rynek, jest gama wydajnych i mocnych benzynowych jednostek napÄ™dowych EcoBoost. W naszej ofercie znajdujÄ… siÄ™ także czyste silniki wysokoprężne, speÅ‚niajÄ…ce najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin. W przypadku nowego Focusa, ponad 80% wszystkich sprzedawanych modeli bÄ™dzie emitowaÅ‚o poniżej 120 g/km CO2, podczas gdy Å›rednia wartość emisji w segmencie C utrzymuje siÄ™ obecnie na poziomie od 140 do 150 g/km. Nasza polityka dotyczÄ…ca ochrony Å›rodowiska doskonale sprawdza siÄ™ zatem w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi Å›wiadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystÄ™pnej cenie. Ford pracuje również nad technologiÄ… hybrydowÄ… typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badaÅ„ zaprezentujemy już w 2012 roku.

– KoreaÅ„skie i azjatyckie koncerny samochodowe szturmujÄ… EuropÄ™; wielu producentów ma tu nawet swoje centra projektowe. Jak ta konkurencja wpÅ‚ywa na dziaÅ‚ania Forda?

– JesteÅ›my dużym koncernem o ugruntowanej pozycji na rynku. WypracowaliÅ›my swojÄ… wÅ‚asnÄ… tożsamość, niepowtarzalne DNA, które wyróżnia nasze produkty i Å›wiadczy o ich przynależnoÅ›ci do jednej wielkiej rodziny. Azjatyckie i koreaÅ„skie konstrukcje sÄ… obecnie bardzo wyrafinowane stylistycznie, jednak brakuje im spójnoÅ›ci. Gdy patrzÄ™ na nowe propozycje naszych konkurentów dopatrujÄ™ siÄ™ w nich cech zaczerpniÄ™tych z innych pojazdów oferowanych już na rynku, na przykÅ‚ad z Forda Kugi. Uważam, że minie jeszcze kilka lat, zanim dalekowschodnie koncerny odnajdÄ… wÅ‚asny styl, a wówczas opracujemy odpowiedniÄ… strategiÄ™ dziaÅ‚ania.

– DziÄ™kujemy za rozmowÄ™.



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuÅ‚y
» A jednak siÄ™ krÄ™ci ¶roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? ¶roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknÄ…Å‚ najbardziej czuÅ‚ego punktu w zÅ‚ożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuÅ›, postÄ™p już siÄ™ odbywa, oÅ›rodki badawczo-rozwojowe pracujÄ… peÅ‚nÄ… parÄ…. Problem pojawia siÄ™, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta bÄ™dÄ… moralne? wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona ¶roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespoÅ‚u i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. wiÄ™cej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma Pi±tek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstaÅ‚ w zespole projektantów kierowanym przez stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam BazydÅ‚o Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pi±tek, 2015-05-15
  Adam KoÅ‚odziejczyk wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedzia³ek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint ¶roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »

» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pi±tek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku. wiÄ™cej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz JasiÅ„ski Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »

» Jak Audi pokonaÅ‚o diabÅ‚a - rozmawiamy z Leszkiem KempiÅ„skim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek KempiÅ„ski SÄ… firmy obdarzone przez zaÅ‚ożycieli instynktem przetrwania i rynkowÄ… bojowoÅ›ciÄ…. Nawet kryzys wykorzystujÄ… umiejÄ™tnie jako szansÄ™ na wspinanie siÄ™ w rankingach, bo walkÄ™ o pieniÄ…dze majÄ… w genach. O menadżerach takich firm mówi siÄ™, że potrafiÄ… wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w Å›rodku wyjść z nich jako pierwsi.  wiÄ™cej »

» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »

» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »

» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger ¶roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedzia³ek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |