FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1618 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1100 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-01-30 Wyświetlono: 14684 razy
 
Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi. 
Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi

foto © Audi   

 

 


 

Kiedy August Horch zakładał w stajni odziedziczonej po rodzicach swoją firmę, nie myślał, że trafił do branży, w której sukcesy gonią kryzysy. Po dekadzie lat tłustych, kłopoty finansowe zmusiły założyciela do odejścia ze spółki i wtedy okazało się, że musi rozstać się również z zastrzeżoną nazwą marki "Horch", choć trudno rozstać się z czymś tak osobistym jak nazwisko. Nową nazwę podpowiedział dziesięcioletni syn przyjaciela, będący za pan brat z formami łacińskich czasowników. Przetłumaczył on nazwisko Horch na martwy język  (słuchaj - niem. horch, łac. audi) i stworzył nową markę, znaną dziś na całym świecie jako Audi. W życiu czasem bywa jak w baśniach - diabła można pokonać podstępem.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Dla wielu marek to był trudny rok, ale nie dla Was. Idziecie po nowe rynki, jak po swoje. Pamiętam rok 2004 i pierwsze A3 Sportback, które nie wyrastało ponad konkurencję. Od tego czasu  wszystkie modele dojrzały. Są naprawdę premium.

 

- Rozwój Audi jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rynkowej, opracowywanej zawsze z dużym wyprzedzeniem. Już teraz myślimy o strategii na lata 20. Opiera się ona na kilku filarach: pierwszy to rozbudowa oferty produktowej. Np w roku 2000 tych produktów mieliśmy kilka, w tej chwili sięgamy czterdziestu różnych modeli i docieramy do zupełnie nowych segmentów rynkowych.

 

- Szukacie klienta tam, gdzie może się on pojawić?

 

- Tak, czasem nawet kreujemy segmenty, trafiając w potrzeby czasów. Konsumenci, zwłaszcza ci zamożni, a do takich kierowane są produkty marki premium, najeździli się już samochodami i oczekują od swoich pojazdów czegoś więcej. 

 

- Silniejszych wrażeń?

 

- Również. Stąd taka ekspansja różnych wersji sportowych. Nigdy w historii nie mieliśmy ośmiu modeli produkowanych przez quattrro GmbH, czyli różnych wersji RS czy R8.

 

- Czyli pierwszy filar strategii, to szeroka gama modeli, a kolejne?

 

- Drugi to wysoka jakość w każdym obszarze działalności, nie tylko związana z materiałami stosowanymi w produkcji, ale również z komunikacją, siecią sprzedaży, serwisu. Ten poziom jest wciąż podnoszony.  W ostatniej dekadzie odczuwa się to nie tylko w salonach sieci dealerskiej. Przykładem doskonalonej komunikacji są też duże imprezy ekspozycyjne: Genewa, Paryż, Frankfurt. To imponujące przedsięwzięcia, które pokazują, że marka wyznacza wysokie standardy.

 

- Prawda, pawilony targowe Audi, zwłaszcza we Frankfurcie muszą robić wrażenie, choćby kubaturą i liczbą eksponowanych modeli.  A trzeci filar?

 

- Trzecim filarem są cechy budujące całą filozofię marki, chodzi o Quattro, Audi Space Line, Audi Connect, Audi Ultra, CDi, TFSI, to technologie kształtujące wizerunek. Jest też czwarty filar, może nie ma on aż tak silnego wymiaru jak wymienione wcześniej, ale warto zwrócić na to uwagę. To pragmatyczne podejście do sportu samochodowego, pozwalające na testowanie w ekstremalnych warunkach naszych rozwiązań technicznych, po to, aby później mogły trafić do samochodów seryjnych. Przede wszystkim poligonem jest Le Mans, gdzie triumfowały silniki FSI, TDi, a teraz ultra i hybryda.

 

- Nie tylko w Europie jedziecie na najwyższym biegu. W Chinach jesteście od lat liderem segmentu premium, przed Mercedesem, BMW, Lexusem.

 

- Ekspansja na różne rynki jest tylko pochodną tej strategii. Skoro mamy odpowiedni potencjał, szukamy rynków, gdzie możemy nasze produkty sprzedawać. Chiny są tego doskonałym przykładem. Po drugiej stronie globu dobrze rozwija się implementacja naszych silników wysokoprężnych w Ameryce Północnej. Powstaje nowa fabryka w Meksyku i Brazylii, aby produkcja odbywała sie bliżej rynku docelowego - chodzi głównie o modele wyższych segmentów A8 i A7 oraz silniki wysokoprężne. 

 

- Inwestujecie w istniejące zakłady?

 

- Rozwijamy węgierskie Györ i niemieckie Neckarsulm.

 

- Co zmieniło się w Polsce w związku z tą globalną ekspansywną polityką, zwłaszcza po powstaniu silnej Volkswagen Group Polska?

 

- W Polsce mamy bardzo nowoczesną sieć sprzedaży na tle Europy. Wszystkie niemal obiekty są nowe, tworzone wg dwóch ostatnich korporacyjnych standardów: hangar lub terminal. Na tle innych sieci nasze salony prezentują się wizualnie bardzo dobrze. Ale nie chodzi tylko o wizualne atuty. Od dłuższego czasu pracujemy nad podniesieniem jakości pracy w aspektach sprzedaży i serwisu. Widzimy tego wyraźne efekty w różnego rodzaju zestawieniach, w których każdy parametr z miesiąca na miesiąc wspina sie po skali w górę, w każdym się rozwijany i to jest bardzo pozytywna tendencja.

 

- No proszę, mimo kryzysu, a może to recepta na kryzys?

 

- W ostatnich dwóch latach intensywnie modyfikowaliśmy programy handlowe, dostosowując się do sytuacji kryzysowej, staliśmy się bardziej elastyczni pod względem oferty. Rozwinęlismy również wiele programów dedykowanych różnym segmentom rynkowym tzn przedsiębiorstwom, grupom zawodowym, aby głębiej penetrować rynek. Jeśli teraz połączymy progres jakościowy z ofertą produktową i rozwijanymi cechami marki, łatwiej zrozumiemy sukces Audi w ostatnich latach. 

 

- Jak to wygląda w ostatnim roku w Polsce na tle Europy? 

 

- Jest dobrze. Ogólnie w Europie oprócz krajów, o których mówi sie w kontekście kryzysu, takich jak Włochy i Hiszpania, jest np rynek brytyjski, gdzie mamy bardzo silny wzrost sprzedaży. W Polsce nie jest jeszcze tak dobrze jak na Wyspach Brytyjskich, czy w Rosji, ale jesteśmy zieloną wyspą. Rozwijamy się, może nie w sposób rewolucyjny, ale ewolucyjny. 

 

- Czyli wszystko zgodnie z planem? 

 

- Globalnie wszystko odbywa się zgodnie z opracowaną wcześniej strategią na lata 2015-2020, a nawet jest nieco lepiej, bo zakładaliśmy  przekroczenie rocznej sprzedaży półtora miliona samochodów Audi dopiero w roku 2015, a osiągnęliśmy to już w roku 2013. Wszystko to przy bardzo wysokim poziomie rentowności.

 

- To fakt, w Audi AG, jak w większości niemieckich spółek pełna "jawnost i głasnost", a na stronach internetowych, dla wiedzy inwestorów, kursy akcji aktualizowane są niemal w czasie rzeczywistym. Pozazdrościć ciułaczom - w ostatniej dekadzie każdy, kto w 2004 roku inwestował swoje 204 euro w jedną akcję spółki, w tym roku mógł ją sprzedać za ok. 650 euro.

Takiej krzywej wzrostu życzymy w kolejnej dekadzie. Dziękuję za rozmowę.  



Źródło: mototarget - wywiad udostępniony do przedruków, copyright free z podaniem źródła

Bank prasowy: www.audi.press-bank.pl

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |