FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1718 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger
  Dodano: 2013-10-16 Wyświetlono: 8974 razy
 
O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist.
Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger

foto © Skoda   

Większość osób kojarzy dziś Skodę Rapid z nadwoziem coupe wprowadzonym do produkcji w latach 80',  a Rapid Spaceback to hatchback.

Faktycznie, Skoda produkowała model coupe, ale protoplasta powstał znacznie wcześniej. Pierwszy produkowany w latach 1935-38 Rapid był też pojazdem czterodrzwiowym. Z tego względu zdecydowaliśmy się na użyczenia takiej nazwy współczesnemu modelowi. Wiele osób spodziewało się, że będzie to samochód sportowy, dlatego że znają tylko późniejsze etapy historii Skody.

Czy w takim razie możemy się spodziewać Rapida z innym nadwoziem w najbliższym czasie?

Nie mogę powiedzieć, że wprowadzimy nową odmianę tego modelu. Jednak zapewniam, że już niedługo wiele osób zostanie zaskoczonych przez Skodę. Zaprezentujemy kilka modeli, które będą bardzo ciekawą propozycją dla naszych klientów.

Podczas salon samochodowego we Frankfurcie została zaprezentowana Skoda Rapid w wersji RS, czy to ona będzie jedną z niespodzianek?

Tak, wystawiliśmy takie auto, cieszyło się ono dużym zainteresowaniem wśród publiczności. Jednak tym razem nie planujemy wprowadzenia Rapida RS do seryjnej produkcji. Przy czym muszę zaznaczyć, że wszystko cały czas ewoluuje, przeprowadzamy liczne badania potrzeb konsumentów. Więc, nie mogę też w 100% zapewnić, że taki model nie powstanie.

Jak bardzo ważną rolę odegra Rapid w portfolio Skody?

Rapid jest dla nas bardzo istotnym modelem, który uzupełnił gamę pojazdów marki. Wcześniej pomiędzy Fabią a Octavią nie było modelu, teraz pustka została wypełniona. Rapid Spaceback pomoże nam w zaoferowaniu klientom pełnej gamy pojazdów, dzięki czemu każdy może znaleźć auto dla siebie.

Czy nie obawiacie się, że Rapid może zabrać część klientów Octavii?

Nie, każdy samochód jest inny i oferuje przyszłym właścicielom inne wartości. Oba pojazdy są różnej wielkości i posiadają inne wyposażenie. Spaceback jest samochodem zdecydowanie bardziej dynamicznym, Octavia oferuje więcej przestrzeni, a np. Fabia to najlepiej sprzedający się model Skody w swojej klasie.

Może się przecież zdarzyć, że na jednym z rynków Rapid będzie miał więcej klientów niż Fabia?

To, zależy oczywiście od rynku, np. w Niemczech pojazdy z nadwoziem typu hatchback są bardzo popularne. Nasze oczekiwania dotyczące tego regionu są także bardzo wysokie. Na tą chwilę nie mogę jednak przedstawić konkretnych liczb, gdyż wybiegłbym za daleko w przyszłość.



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: prportal.skoda-auto.pl

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |