FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1718 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2013-12-31 Wyświetlono: 8160 razy
 
Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów.
Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer

foto © Honda   

- Najwyraźniej Honda - podobnie jak inni producenci z Japonii i Korei - staje się „europejską” marką. Czy mimo wszystko uda się w przyszłości zachować japoński charakter kolejnych aut?

 

- Honda zawsze opracowywała samochody poza granicami Japonii. Główny oddział badawczo-rozwojowy znajduje się w Japonii, jednak prace nad poszczególnymi modelami są prowadzone równocześnie w wielu filiach zlokalizowanych w różnych częściach świata. Tak właśnie było w przypadku Hondy Civic Tourer. W każdym z tych oddziałów proces projektowania modelu przebiega według tych samych, ściśle określonych zasad. Dzięki temu możemy uzyskać odpowiednią jakość podzespołów i zaszczepić japońskie DNA w każdym naszym produkcie.

 

- Czy klienci z Europy mają wyższe wymagania pod względem konstrukcji i specyfikacji samochodu, niż mieszkańcy na przykład Japonii czy Stanów Zjednoczonych?

 

- Tak. Nabywcy z Europy są bardzo wymagający. Zwracają szczególną uwagę na stylizację nadwozia, jakość wykończenia wnętrza, dynamikę układu jezdnego i zawsze oczekują innowacyjnych technologii na pokładzie.

 

- Zaprojektowanie idealnego samochodu dla Europejczyków jest więc trudniejsze, niż dla mieszkańców innych części świata.

 

- Zgadza się. Właśnie dlatego budową Hondy Civic Tourer zajęły się lokalne oddziały R&D. Nowy model został również gruntownie przetestowany na europejskich drogach i dopracowany z uwzględnieniem europejskich warunków jazdy.

 

- Oprócz najnowszej odmiany kombi, Honda Civic oferowana jest również w wersji 5- i 4-drzwiowej. Czy w przyszłości pojawią się inne warianty tego modelu?

 

- Obecnie wykorzystujemy dwa rodzaje płyty podłogowej modelu Civic: platformę ze zbiornikiem paliwa umieszczonym z przodu i z tyłu. Taka wszechstronna architektura pozwala tworzyć wiele różnych typów nadwozia - oprócz wspomnianych wariantów modelu Civic z tej samej płyty korzysta też nowa Honda CR-V. Na razie nie mogę jednak zdradzić planów dotyczących kolejnych wcieleń Civica.

 

- Niedawno Honda zapowiedziała debiut trzech nowych jednostek napędowych VTEC TURBO o pojemności 1 l, 1,5 l, oraz 2 l, które mają wzbogacić ofertę silników z serii Earth Dreams Technology. Wiemy już, że 2-litrowy motor pojawi się pod maską sportowego Civica Type R. Czy to oznacza, że mniejsze jednostki uzupełnią gamę „zwykłych” modeli Civic?

 

- Prace nad nowymi silnikami z turbodoładowaniem, układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz udoskonalonym systemem zmiennych faz rozrządu prowadzone są w Japonii. Pierwszym europejskim modelem, który otrzyma jednostkę z serii VTEC TURBO faktycznie będzie Civic Type R, natomiast wersje o pojemności 1 i 1,5 litra pojawią się w ofercie w późniejszym terminie. Data ich premiery rynkowej nie została jeszcze ustalona.

 

- Czy oprócz nowych wariantów silnikowych planowana jest też wersja hybrydowa?

 

- Nie. Model Civic nie będzie oferowany w Europie w wersji hybrydowej, ponieważ w ofercie znajduje się bardzo wydajny silnik Diesla o pojemności 1,6 litra, który w modelu Tourer emituje zaledwie 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr. 4-drzwiowy Civic Hybrid jest natomiast oferowany na rynkach pozaeuropejskich.

 

- Ekologiczne silniki i „zielone” technologie stosowane w modelu Civic to jedna strona medalu. A czy rozwiązania przyjazne środowisku są również wykorzystywane w procesie produkcji?

 

- Oczywiście. Brytyjska fabryka Honda of the UK Manufacturing Ltd. (HUM) w Swindon, gdzie powstaje Civic Tourer, już od 2010 roku realizuje strategię „Zero waste to landfill”, która polega na oszczędnym gospodarowaniu zasobami i nie wysyłaniu odpadów produkcyjnych na wysypiska. Obecnie jesteśmy również na etapie uzyskiwania dostępu do paneli słonecznych, które pozwolą zmniejszyć uzależnienie zakładu od krajowej sieci wysokiego napięcia.

 

- W Civicu Tourer debiutują nowe systemy bezpieczeństwa, które w razie potrzeby mogą automatycznie wyhamować auto, aby uniknąć kolizji. Jak Pana zdaniem takie systemy rozwiną się w przyszłości?

 

- Naszym celem podczas prac nad Hondą Civic Tourer było zaoferowanie klientom pełnego pakietu przystępnych cenowo systemów wspomagających jazdę, które - jak wskazuje nazwa - mają pomóc kierowcy w awaryjnych sytuacjach na drodze. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio zaprezentowaliśmy projekt w pełni autonomicznego systemu jazdy, który całkowicie przejmuje funkcje kierowania autem. W przyszłości chcielibyśmy wprowadzić taką technologię na rynek, jednak obecnie ograniczają nas przepisy prawne. Uważam, że w najbliższych latach popularność zyskają natomiast układy mające bezpośredni wpływ na prowadzenie samochodu, jak oferowany w Civicu Tourer system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia. Dzięki niemu kierowca ma większą kontrolę nad zachowaniem auta, co daje mu większe szanse na wyjście obronną ręką z niebezpieczniej sytuacji.

 

- Honda Civic Tourer ma więc wszystkie potrzebne atrybuty, aby stać się hitem sprzedaży.

 

- Mamy taką nadzieję. Model ten będzie sprzedawany w 27 krajach Unii Europejskiej. Przewidujemy, że największymi rynkami zbytu będą Niemcy i Wielka Brytania, gdzie samochody typu kombi są bardzo popularne.

 

- Życzymy zatem samych sukcesów.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |