FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1718 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-05-16 Wyświetlono: 7615 razy
 
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland

foto © GM   

– To już koniec kryzysu w motoryzacji? Opel odnotował w pierwszych czterech miesiącach ponad 40 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznych miesięcy ubiegłego roku.


– Dla Opla w Polsce ten rok faktycznie zaczął się wyjątkowo dobrze. Ożywienie na rynku nowych samochodów w Polsce także jest wyraźne widoczne. W pierwszym kwartale duży wpływ na wyniki rynku miały kwestie związane z przepisami dotyczącymi pełnego odliczania VAT, na których skorzystała część importerów. Było to jednak wydarzenie jednorazowe. Istotne jest to, czy ten wzrostowy trend, który obecnie obserwujemy, utrzyma się i będzie trwały. Dobrym prognostykiem na jego kontynuację jest 14% wzrost w kwietniu i ponad 30 tys. sprzedanych nowych samochodów. Myślę, że 2014 będzie rokiem przełomowym i cała polska branża motoryzacyjna pewnie zbliży się do sprzedaży 400 tys. nowych aut.


– Jaki procent w sprzedaży Opla stanowiły auta z homologacją N1 czyli z pełnym odliczeniem VAT?


– Niewielki, czyli ok. 600 egzemplarzy na ponad 9 tys. sprzedanych samochodów. Dla wyników Opla to nie miało wielkiego znaczenia. Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.

 

– Jaki na te wyniki może mieć wpływ reeksport?
 

– Zjawisko to nadal funkcjonuje i szacunkowo dla całego rynku sięga prawie 15 proc. aut, które zaraz po zakupie wyjechały za granicę. W Oplu jednak nie mamy tego problemu, samochody raczej nie wyjeżdżają.
 

– Jakie modele Polacy kupują najchętniej w waszych salonach. 
 

– Właściwie wszystkie przyczyniły się do dobrego wyniku. Najbardziej oczywiście Corsa, ale zaraz za nią Astra, Insignia, Mokka i Meriva - zupełnie nowy model, więc sumujemy na razie zamówienia, których jest wiele. Meriva, rodzinny samochód, wreszcie osiągnął godną tego modelu popularność i z poziomu trzydziestu sztuk wskoczył na poziom dwustu egzemplarzy sprzedawanych miesięcznie.


– Będziecie trzecim sprzedawcą nowych aut w Polsce? Czy plany na resztę roku zakładają również o 40 proc. wyższą sprzedaży niż w 2013?
 

– Trudno wyrokować, czy Opel będzie w pierwszej trójce, ale mamy dosyć ambitne plany, bo liczymy na co najmniej 30 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Oznaczałoby to osiągnięcie ok. 26 tys. sprzedanych pojazdów. To skok niespotykany dla marek tak ustabilizowanych jak Opel, raczej zdarzający się nowym graczom na rynku. Uważam że to wynik do osiągnięcia, a zamówienia od klientów potwierdzają, że kolejne miesiące nie będą gorsze.

– Ruszyło kilka kampanii, opartych głównie na budowaniu wizerunku nowoczesnej niemieckiej marki, ale niemieckich marek jest kilka. Czym przekonacie w tej konkurencji klientów?
 

– Dla nas Opel to trzy główne atrybuty, na których opieramy wizerunek. Po pierwsze to marka niemiecka, co oznacza wysoką jakość i zaawansowane technologie. Po drugie – zwracamy uwagę na bardzo atrakcyjny wygląd gamy naszych samochodów, ekscytujący design. Trzeci nasz atut to szeroko rozumiana dostępność. Ostatni element oznacza, że oferta jest atrakcyjna cenowo, obejmuje wszystkie segmenty, a samochody łatwo zamówić, bo produkowane są blisko klienta w Polsce i Europie. Te trzy elementy wpływają na unikalność Opla na rynku polskim. Choć niemieckich marek jest kilka, to marek dostępnych, o ekscytującym wyglądzie i dających tak szeroki wybór jest mniej. To nas wyróżnia. 
 

– Jakie nowości modelowe w tym roku?
 

– Po wprowadzanej w tym roku nowej Merivie pojawi się nowy Vivaro - samochód, który może służyć zarówno jako auto dla biznesu jak i rodziny. Przykładem najlepszym z możliwych jest rodzina polskich pięcioraczków z Kielc, która wybrała ten model. W drugiej części roku premierę będzie miał crossover Adam Rocks - to zupełnie nowe podejście do Adama, wprowadzonego w ubiegłym roku. To samochód z otwieranym dachem, który będzie aspirował do segmentu modeli mini-terenowych.


– Sporym konkurentem jest dla sieci Opla w Polsce obrót starymi modelami tej marki.
 

– Opel od dawna prowadzi poprzez sieć dealerską handel certyfikowanych samochodów używanych, aut które są sprawdzone, dobrze przygotowane i wyposażone w gwarancję. Samochód używany jest przecież samochodem nowym dla kupującego. Warto zainwestować czas i wysiłek, aby ten pojazd przygotować, bo zadowolony klient, choć nie może sobie jeszcze pozwolić na samochód nowy, zostaje już klientem Opla. Jeśli chodzi o prowadzone w Polsce kampanie premiowanego złomowania – zwykle możliwość zostawienia auta starego zastępuje w nich po prostu upust. Prawdziwym impulsem do szerokiego wprowadzenia takich akcji byłoby wsparcie rządu. Widać jak bardzo jest ono potrzebne, właśnie teraz, kiedy odnotowaliśmy ożywienie na rynku. Branża czeka na takie impulsy ze strony ustawodawcy.

 

– Czy ogromne koszty "afery zapłonowej", dotyczącej aut General Motors za oceanem odbiją się echem w Polsce?
 

– Nie widzimy wpływu na polski rynek i nie przewidujemy jej skutków w Polsce. Jedyny model, którego dotyczy ta akcja bezpieczeństwa to nie oferowany już Opel GT, który był produkowany w USA. W naszym kraju jeździ tych aut kilka.
 

– Rywale zauważyli swoje szanse w rosnącej grupie użytkowników instalacji gazowych. Proponują montaż instalacji w swoich modelach firmy francuskie, koreańskie. W tej konkurencji jesteście jednak kilka kroków przed nimi?
 

– Nasza oferta jest bardzo szeroka - proponujemy modele LPG od Adama, poprzez Corsę, Mokkę, Zafirę, Insignię, czyli wszystkie modele osobowe. Poza tym, co bardzo ważne, instalacja jest wkomponowana w samochód i jest montowana fabrycznie, co skutkuje wyższym poziomem jakości i pełną gwarancją. Ponadto, nasza oferta na Astrę, Corsę i Merivę z instalacjami LPG w cenie 2 tys. zł nie jest uzależniona od pozostałych programów promocyjnych. To bardzo atrakcyjna propozycja, pozwalająca na zwrot inwestycji w LPG już po roku eksploatacji samochodu.
 

– Względy rynkowe, czy techniczne spowodowały wyłączenie z oferty modeli LPG całej gamy aut dostawczych?
 

– Dobre pytanie. Aktualnie oferujemy Combo z instalacją na mniej popularny w Polsce sprężony gaz ziemny CNG. W grupie klientów na auta użytkowe góruje jednak zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi, przy mniejszej sprzedaży benzynowych, co powoduje, że nasza oferta została tak właśnie skonstruowana. W wypadku aut osobowych te preferencje rozłożyły się bardziej równomiernie i pomiędzy silnikami benzynowymi preferowanymi przez klientów indywidualnych, a dieslami częściej zamawianymi jako auta służbowe znalazło się miejsce dla całej grupy modeli LPG. 
 

– Macie ciekawą ofertę i ciekawie ją reklamujecie, spot Opla z polskimi piłkarzami BVB powstał w Polsce?
 

– Nie, reklama powstała w Dortmundzie, ale była w Polsce wymyślona i przeznaczona wyłącznie na polski rynek. Nie przypadkowo z zespołu Borussi wystąpiła trójka polskich piłkarzy i przez chwilę głos trenera Jurgena Kloppa. Wersji scenariusza było kilka, każdy był dyskutowany właśnie w tym pokoju w siedzibie General Motors Polska. Wybrany został wariant najmniej ryzykowny dla piłkarzy, dlatego nie ma efektownych akcji piłkarskich.
 

– Ale jest polskie poczucie humoru - szybka piłka, a co najważniejsze, reklama skuteczna.


– Tak, bardzo szybka - plan zdjęciowy trwał trzy godziny. 
 

– Bez dubli?
 

– Kilka oczywiście było. Są do obejrzenia na Youtube, w filmie zmontowanym ze scen kręcenia spotu. Najdłużej jednak trwało zorganizowanie produkcji i montaże.

 

– Życzę wielu tak udanych kampanii w roku 2014 i dziękuję za rozmowę.


 



Źródło: Mototarget fot. Opel

Bank prasowy: media.gm.com/media/po/pl/opel/news.html

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |