FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1700 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1152 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile
  Dodano: 2014-10-07 Wyświetlono: 6340 razy
 
Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni?
Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile

foto © Mototarget.pl   

Nasza opinia na ten temat nie zmienia się od lat - Paryż wart jest mszy. To przede wszystkim wydarzenie towarzyskie, a kto nie widział na własne oczy kilku premier i nie poczuł tego klimatu, sporo stracił. Poniżej kilka subiektywnych, zupełnie prywatnych recenzji i rekomendacji z tegorocznego Paris Motor Show.

 

Kupiłbym choćby jutro

 

Audi TT z pięcioma drzwiami? Skandal!
Skądże znowu - to świetny kolejny pomysł na znalezienie klienta pomiędzy zdefiniowanymi segmentami. Marka ma ogromne moce produkcji i kreowanie nowych, gorących zabawek przychodzi jej łatwo, więc będzie rozwijać gamę, w której jest już około 40 modeli. Przez lata TT funkcjonowało jako sportowe coupé i roadster. W Paryżu pokazano TT Sportback z drzwiami dla pasażerów drugiego rzędu foteli, dyskretnie wkomponowanymi w bryłę. Więcej przestrzeni, 400 KM, 3,9 sekundy do setki - czego chcieć więcej?

 

 

Superpawilon 3D

 

Renault zafundowało gościom wspinaczkę po połoninach. Ogromny jak pole golfowe pawilon wznosił się i opadał, łamiąc konwencję prostopadłych płaszczyzn i ustawionych na baczność samochodów. Odwiedzający salon prezydent Francji mógł dzięki temu po raz pierwszy spojrzeć z góry na obce marki.

 

 

Plus za subtelny umiar

 

Opel zaskoczył klasą i umiarem. W pawilonie eksponowana była tylko nowa Corsa. Gdzieś tam z boczku, skromnie stał Adam, jednak czerwone Corsy były wszechobecne, stały pomiędzy gośćmi, wisiały na ścianach i odbijały się w lustrach na suficie. Nasza specjalna nagroda za fantastycznie dobrane ubiory prêt-à-porter hostess i wielkie grand prix dla pani na fotografii za idealne nogi. Były nawet lepsze od nóg Claudii Schiffer, która pojawiła się u Opla osobiście.

 

 

Kolorowy powrót do gry

 

Obok pawilonu Hondy wreszcie nie sposób przejść bez dreszczyku. Kilka mocnych punktów zwraca uwagę, zwłaszcza, że dobrano lakiery nowych modeli wpadające w oko i sugerujące nowe, mocne otwarcie. Nigdy dotąd Civic Type-R nie był tak drapieżny i... niebieski. Inspiracja, jak przypuszczam, pochodzi od stylistów Mugena, firmy tuningowej, założonej przez syna samego Soichiro Hondy, Hirotoshiego. To m.in. oni obok JAS Motorsport przygotowują do sukcesów  samochody teamu Castrol Honda WTCC. Oczekiwany długo Type R ma wejść wreszcie do sprzedaży, ale już dziś szepcze się, że będzie szybszy od legendarnego NSX-a. Nowe modele: Jazz, HR-V oraz znany CR-V pokazano w atrakcyjnych miedziano-czerwonych lakierach, które doskonale prezentują się na fotografiach. Wreszcie spójna, przemyślana od strony wizualnej ekspozycja.

 

 

Boss & Showman nr 1

 

Największe wrażenie jako mówca zrobił Mark Fields, nowy szef Forda, przedstawiający nowe modele i plany koncernu na następne lata. Na tle łamiących języki, czytających z prompterów nobliwych ojców dyrektorów wielu marek ten 53-latek poprowadził konferencję z nerwem, a co najważniejsze przekonująco. Przekonywał swobodą na podium, łatwością nawiązywania kontaktu ze słuchaczami, wyczuciem akcentów całej prezentacji oraz po prostu energią i optymizmem. Przyznał bowiem, mimo cięć prognoz europejskich zysków w związku z kryzysem ukraińskim, że rynek czeka w roku 2015 wzrost. Jeśli polemizował z tym zdaniem personalnie sam Sergio Marchionne, to dla Marka Fieldsa prawdziwy bonus - konkurent widzi świat w czarniejszych kolorach. Cóż, Ford odsłonił pięć nowych modeli, które właśnie trafią do europejskich salonów - C-Maxa i Grand C-Maxa, S-Maxa, Mustanga oraz Focusa i Mondeo. Poważnie zastanawialiśmy się, czy obdarzonemu niewątpliwym talentem Fieldsowi nie pomagają w występach publicznych profesjonalni coaches z amerykańskiego show businessu. Szybko, do rzeczy, z powerem. Jeśli zarządza tak jak mówi, ma wielką przyszłość przed sobą.


 

 

Audiencja

 

Konferencja miała być najważniejszym wydarzeniem targów. Fiat przynajmniej tak to przedstawiał. Dziennikarskie stadko ruszyło w stronę pawilonu włoskiego koncernu, aby zobaczyć 500X i tu zderzyło się z wypiętymi klatami ochroniarzy w czarnych mundurach z napisem "security". Cały pawilon wcześniej ogrodzono barierkami, jak plac Świętego Piotra podczas papieskich audiencji i obstawiono ochroniarzami, a na nieliczne fotele wpuszczono kilkudziesięciu hierarchów marki i wybrańców z mediów. Reszta owieczek karnie przyglądała się w stłoczonej grupie zza płotu. Spektakl okazał się rekordowo długi (bo trwał prawie 25 minut) i najbardziej przegadany - trzy wideoklipy, w tym jeden z tabletką viagry. Ten akurat wywołał najżywszą reakcję i brawa grupy 60+ na fotelach kardynalskich. Show jednego modelu się udał, nawet wizytujący targi prezydent Holland nie miał takiej ochrony i widowni, może powinien skorzystać w kampanii wyborczej z hasła reklamowego "pięćsetki" na viagrze - "Bigger, more powerful and ready for action".

 


 

Najgłośniejsze przejście na emeryturę

 

Swoje odejście ogłosił oficjalnie 67-letni szef Ferrari Luca di Montezemolo. Widocznie wkroczył już w wiek postprodukcyjny według rozdającego karty Sergio Marchionne (67 lat).

 


 

Konferencja na motoryzacyjnym Olimpie

 

Obejrzenie dwóch cesarzy światowych koncernów przy jednym stoliku to prawdziwa gratka. A w stolicy Francji podczas wspólnej konferencji spotkało się dwóch demiurgów sukcesów swoich firm, spacerujących zwykle w towarzystwie dyskretnej ochrony. Dietriech Zetsche - szef koncernu Daimler oraz Carlos Ghosn - prezes Renault-Nissan poinformowali o przedłużeniu czteroletniego alliansu. Francuski silnik wysokoprężny 1,6-litra będzie montowany w Mercedesie C-Klasy i Vito, a niemieckie napędy benzynowe trafią do samochodów Infiniti. Firmy współpracują m.in. przy produkcji nowego Renault Twingo, oraz nowego Smarta Fortwo i Smart Forfour, które będą dzielić dwie małe benzynowe jednostki z francuskich fabryk.
Carlos Ghosn nie dał po sobie poznać, że sen z oczu spędza mu zły rozwój wypadków wokół trzeciej marki, jaką wprowadził do koncernu. Rosyjski Avto VAZ od trzech lat był na celowniku Renault, które w tym roku przejęło go ostatecznie, inwestując ponad 2 mld euro. Planowano reaktywację marki Datsun i liczono na 40-procentowy udział w rynku rosyjskim. Niestety, szacowany na 4 mln aut rynek skurczył się ostatnio do 2,5 mln, spada też zainteresowanie samochodami Łada. Dołujący przemysł rosyjski i kurczące się zdolności nabywcze Rosjan mogą okazać się kamieniem u szyi Francuzów, którzy musieliby zainwestować kolejne miliardy w pamiętającą czasy Chruszczowa fabrykę Togliatti, podnieść jakość produkcji, zwiększyć wydajność i zredukować stan zatrudnienia. Cały Auto VAZ to komunistyczny skansen, który nie tak dawno zatrudniał ponad 100 tys. pracowników, dziś zaledwie 66 tyś. choć i tak zbyt wiele. Powodzenia - Napoleon też wiązał wielkie plany z tym krajem.

 

 

Bonus za szybkość i innowacyjność

 

We wnętrzu wielki wyświetlacz dotykowy, z przodu wielki bagażnik, z tyłu bagażnik. Gdzie tu silnik? Podchodzi sympatyczny chłopak, odpowiada płynnie po angielsku na wszystkie pytania, pokazuje ogołoconą z poszycia i elementów nadwozia platformę, gdzie płaska podłoga wskazuje miejsce akumulatorów, a dwa elektryczne silniki napędzają koła tylnej osi. Opowiada o zasięgu, dynamice przyspieszania i maksymalnej prędkości, w które z grzeczności nie dowierzam. Kto nie słyszał o Tesli S? Chłopak pyta, czy chcę cały press-pack  dostać e-mailem. Owszem, dyktuję adres z domeną "pl". Za dwie sekundy słyszę jednocześnie po polsku "dziękuję" i sygnał odebrania poczty z mojego smartfona. Za chwilę podchodzi ładna hostessa i pyta, o to samo. Żałuję, że się spóźniła, ale brawa dla marki za skuteczność - nazwisko Tesli zobowiązuje.

 

 

Paryż ma jeszcze jedną zaletę, wieczorem nie kładzie się spać, żyje w dziesiątkach klubów, restauracji, przy rozmowach z przyjaciółmi. Wrócimy tu za dwa lata. Bo paryski salon jest jak Comédie-Française: występują i goście, i Francuzi, niby wszyscy wiedzą, co będzie grane, a mimo to każda premiera jest wydarzeniem.



Źródło: MotoTabu fot. mototarget

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |