FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1700 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1152 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2015-05-11 Wyświetlono: 5141 razy
 
Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu.
Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX

foto © Mototarget   

- Ford C-MAX słynie ze sportowego prowadzenia, wszechstronnego i przestronnego wnętrza oraz niskiego zużycia paliwa. Nowy model podnosi poprzeczkę w tym zakresie, oferując wyższą wydajność i lepsze osiągi. Jak udało się zespołowi Forda połączyć te wszystkie cechy w jednym produkcie?

 

- To przede wszystkim kwestia priorytetów. Rozpoczęliśmy prace od nakreślenia wymiarów kabiny pasażerskiej nowego modelu mając na uwadze fakt, iż kwestia przestronności wnętrza jest inaczej interpretowana przez klientów i przez konstruktorów auta. Nabywcy chcą mieć więcej miejsca nad głowami i na szerokości ramion, co z reguły wiąże się ze zwiększeniem rozmiarów nadwozia. Tym samym rośnie opór aerodynamiczny, a wraz z nim zużycie paliwa, podczas gdy inżynierowie starają się, aby było ono niższe, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji. Na tym etapie staramy się więc stosować inteligentne rozwiązania, mające na celu poprawę ogólnej wydajności paliwowej przy zachowaniu wymaganego przez klientów komfortu podróżowania. W nowym Fordzie C-MAX postawiliśmy przede wszystkim na nową generację oszczędnych silników z układem Auto Start Stop instalowanym standardowo w modelach z jednostkami benzynowymi EcoBoost oraz dieslami TDCi o pojemności 2 litrów.

 

- Uwzględniliście więc oczekiwania dotychczasowych nabywców tego modelu.

 

- Zgadza się. Opinie naszych klientów są dla nas bardzo ważne. Nie chcieliśmy wprowadzać na rynek auta, które imponuje osiągami „na papierze”, ale zaoferować kupującym konstrukcję, która sprawdzi się w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Nowy Ford C-MAX otrzymał więc nową deskę rozdzielczą z mniejszą liczbą przycisków, nowe wykończenie wnętrza i więcej przydatnych rozwiązań transportowych. Dodatkowo, samochód jest teraz lepiej wyciszony, co sprzyja komfortowym podróżom drogami szybkiego ruchu.

 

- Fordy C-MAX i Grand C-MAX zostały też wyposażone w wiele zaawansowanych układów, które potrafią automatycznie wprowadzić auto na wybrane miejsce parkingowe, a w awaryjnej sytuacji rozpoczną hamowanie w celu uniknięcia wypadku. Wszystko to ułatwia pracę kierowcy, ale czy jednocześnie nie usypia jego uwagi?

 

- Wszystkie układy opracowane przez Forda mają tylko wspomagać pracę kierowcy, a nie całkowicie go wyręczać. Prowadzący w każdej sytuacji zachowuje pełną kontrolę nad samochodem. System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop oraz system Pre-Collision Assist, który działa do prędkości 180 km/h, najpierw ostrzegają kierowcę o niebezpieczeństwie, a dopiero w ostateczności uruchamiają układ hamulcowy. W przypadku układów wspomagających parkowanie, jak na przykład Active Park Assist, system sam wyszukuje odpowiednią lukę i parkuje w niej pojazd, przy czym kierujący musi w tym czasie operować skrzynią biegów oraz pedałami gazu i hamulca. Użytkownik Forda C-MAX zawsze panuje więc nad sytuacją.

 

- Ford C-MAX - podobnie, jak modele S-MAX i Galaxy - to typowy przedstawiciel segmentu MPV. Tymczasem klienci coraz częściej wybierają wszechstronne SUV-y czy modne crossovery. Jak Ford zamierza walczyć z taką konkurencją?

 

- Faktycznie, w ciągu ostatnich kilku lat udział aut MPV w rynku nieznacznie się obniżył, jednak teraz utrzymuje się na stałym poziomie. Obecnie klienci poszukują SUV-ów, które wydają im się być atrakcyjne stylizacyjnie i bezpieczne ze względu na podwyższony prześwit i wysoką pozycję za kierownicą. Staramy się więc przedstawić potencjalnemu nabywcy wszystkie cechy naszych nowych modeli, które również oferują wysoki poziom bezpieczeństwa, a ponadto dużą wszechstronność i ponadprzeciętny komfort podróżowania. Co więcej, siedmiomiejscowa wersja Grand C-MAX została na przykład wyposażona w podwójne drzwi przesuwne, a także specjalną konstrukcję siedzeń ułatwiającą zajmowanie miejsca z tyłu - tego typu rozwiązań próżno szukać w SUV-ach. Warto też zaznaczyć, że nasze nowe modele oferują również łatwy dostęp do bagażnika z wykorzystaniem systemu otwierania i zamykania drzwi bagażnika elektrycznie i bezdotykowo.

 

- Ford S-MAX będzie zabiegał o względy najbardziej wymagających klientów, oferując luksusowo wyposażoną odmianę Vignale. Czy taka wersja znajdzie się w gamie C-MAX-a?

 

- Nie. W przypadku nowego C-MAX-a dostępna będzie bogato wyposażona wersja Titanium X, która powinna spełnić oczekiwania nabywców szukających wszechstronnego samochodu rodzinnego o ekskluzywnym charakterze.

 

- A co z ekologiczną wersją ECOnetic? Dlaczego jest ona dostępna wyłącznie w pięciomiejscowym Fordzie C-MAX?

 

- C-MAX otrzyma 105-konną jednostkę wysokoprężną 1,5 litra TDCi ECOnetic, która ma emitować 99 gramów CO2 na kilometr. W cięższym Fordzie Grand C-MAX nie udałoby się osiągnąć takiego rezultatu, dlatego zrezygnowaliśmy z takiej konfiguracji.

 

- Dziękujemy za rozmowę.



Źródło: Mototarget, fot. Mototarget

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |