FB FB Twitter Twitter NK
Szukaj:
            1797 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1212 przedstawicieli mediów.                                                                                    

szukaj w Mototarget.pl
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTłumaczenia

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć
  Dodano: 2017-04-20 Wyświetlono: 401 razy
 
O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH.
To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć

foto © Toyota   

W 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie serii FIA World Endurance Championship, Toyota wyprzedziła Porsche, choć jednocześnie rywalizacja między TS050 Hybrid a 919 Hybrid była bardzo zacięta. To dobra wiadomość dla fanów wyścigów długodystansowych i zapowiedź ekscytującego sezonu. W czerwcu, w najważniejszej imprezie mistrzostw – 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, Toyota zawalczy o swoje pierwsze zwycięstwo w tej legendarnej imprezie.

 

 

W tegorocznym LeMans Toyota wystawi trzy samochody. Czy to znaczy, że macie w tym roku większy budżet?

 

Nie mamy większych finansowych zobowiązań ze względu na trzeci samochód. Nie korzystamy z żadnej specjalnej technologii, po prostu wykorzystujemy części, które i tak byśmy mieli wyprodukowane. Zarazem pozwoli nam to lepiej sprawdzić ich wytrzymałość i stosować je efektywniej, co będzie miało lepsze przełożenie na nasze samochody oferowane w normalnej sprzedaży.

 

Czy jeśli nie zamrożono by przepisów, to wystawilibyście trzecie auto?

 

Na pewno nie w tym roku. Jeśli chcesz walczyć o zwycięstwo, musisz w takiej sytuacji skupić się na badaniach i rozwoju, a nie na zastanawianiu się, czy potrzebny ci trzeci samochód czy nie. Jeśli wprowadzasz nowe rozwiązania i coś pójdzie nie tak, to ponosisz konsekwencje potrójnie, tak jak miało to miejsce u nas w 2015 roku.

 

Zmiany przepisów miały się skupić na tym, żeby koszty nie rosły tak drastycznie z roku na rok. Czy to się udało osiągnąć?

 

Na pewno tak, choć nasz budżet jest większy i dzięki temu mamy już homologację na dwa samochody, ponad 32 tys. km testów na torze czy 800 godzin w tunelu aerodynamicznym, a do tego będzie jeszcze trzeci samochód. W tym sezonie pieniądze lepiej wydatkujemy, wcześniej zaczęliśmy przygotowania. Zamrożenie przepisów oczywiście nie generuje wielkiej redukcji kosztów, bo przecież cały czas chcemy się rozwijać, ale pozwala skupić się mocniej na pewnych aspektach i dzięki temu efektywniej wydawać pieniądze.

 

Nie żałujecie, że wstrzymano rozwój technologii i nie można tak drastycznie podnieść mocy aut?

 

Nie, bo trzeba wziąć też pod uwagę, że straciliśmy jednego wielkiego rywala (Audi) i seria poszukuje możliwości zaproszenia kolejnego zespołu fabrycznego, przez co sytuacja jest trudna. Wróciliśmy w pewnym sensie do 2015 roku, gdy my byliśmy przeciwni drastycznej zmianie przepisów forsowanej przez inne zespoły i FIA. Musimy dbać o stabilizację całej serii.

 

Jak trudno jest przygotować auto, mając do dyspozycji tylko dwa zestawy aerodynamiczne?

 

Z tym się muszą mierzyć także nasi rywale, więc sytuacja jest otwarta. Nasze auto jest piękne, nasi inżynierowie wykonali świetną robotę i już widzimy, że uda nam się utrzymać tempo z zeszłego roku. Mamy dwa zestawy aerodynamiczne – jeden z dużym dociskiem, drugi z małym. W tym roku więcej uwagi poświęciliśmy temu z większym dociskiem, bo na takich obiektach w poprzednim sezonie mieliśmy większe problemy, jak choćby na Nürburgringu. Naszym głównym celem jest Le Mans. To dlatego wystawiamy trzecie auto. W Spa będziemy w nim sprawdzać rozwiązania pod Le Mans, a dwa pozostałe auta będą ustawione tak, by walczyć o zwycięstwo w wyścigu.

 

Jak ważne jest Le Mans w tym roku?

 

Gdy masz do dyspozycji trzy samochody, a twój główny rywal wystawia dwa, to nie możesz się stawiać w innej roli niż faworyta. Oczywiście, to tak nieprzewidywalny wyścig, że może się w nim wydarzyć wszystko, przeżyliśmy to już nie raz. W tym roku dzięki trzeciemu autu zabezpieczamy się też na wypadek jakiegoś niepowodzenia, ale mamy też wiele nowości, które mogą być potencjalnym ryzykiem – nieco zmodyfikowany silnik, wprowadziliśmy poprawki do naszego systemu hybrydowego. W zeszłym roku przekonaliśmy się dobitnie: to nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Z trzecim autem szanse na to mamy większe.

 

Gwiazdy F1, które przychodzą do WEC, napędzają ten sport?

 

Wyścigi długodystansowe to przede wszystkim sport drużynowy. Jeden świetny kierowca może poprawić wyniki zespołu, ale jeśli nie ma za sobą silnej armii ludzi, to wiele nie zdziała. Wszystko musi być zbilansowane. Tak jak u nas. Mamy kierowców z doświadczeniem z F1, ale i takich, którzy przez wiele lat ścigali się w innych seriach. W tym roku dołączył do nas José María López, czyli mistrz świata WTCC, który jeszcze pokaże, jak wielkim jest dla nas wzmocnieniem. W aucie numer 8 jadą Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i Anthony Davidson, a to nazwiska, których nikomu przedstawiać nie trzeba. Ale u nas gwiazdy są częścią zespołu. Z kierowcami z F1 często jest problem, bo oni muszą nauczyć się dzielenia autem, pójścia na kompromisy, integracji z zespołem. U nas właśnie pod tym kontem dobieraliśmy kierowców.



Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl

Bank prasowy: www.toyotanews.pl/

 Inne artykuły
» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Thursday, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Monday, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Thursday, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Friday, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Monday, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 50 rekordów
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |