FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć
  Dodano: 2017-04-20 WyÅ›wietlono: 7134 razy
 
O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH.
To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć

foto © Toyota   

W 6-godzinnym wyÅ›cigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie serii FIA World Endurance Championship, Toyota wyprzedziÅ‚a Porsche, choć jednoczeÅ›nie rywalizacja miÄ™dzy TS050 Hybrid a 919 Hybrid byÅ‚a bardzo zaciÄ™ta. To dobra wiadomość dla fanów wyÅ›cigów dÅ‚ugodystansowych i zapowiedź ekscytujÄ…cego sezonu. W czerwcu, w najważniejszej imprezie mistrzostw – 24-godzinnym wyÅ›cigu w Le Mans, Toyota zawalczy o swoje pierwsze zwyciÄ™stwo w tej legendarnej imprezie.

 

 

W tegorocznym LeMans Toyota wystawi trzy samochody. Czy to znaczy, że macie w tym roku większy budżet?

 

Nie mamy wiÄ™kszych finansowych zobowiÄ…zaÅ„ ze wzglÄ™du na trzeci samochód. Nie korzystamy z żadnej specjalnej technologii, po prostu wykorzystujemy części, które i tak byÅ›my mieli wyprodukowane. Zarazem pozwoli nam to lepiej sprawdzić ich wytrzymaÅ‚ość i stosować je efektywniej, co bÄ™dzie miaÅ‚o lepsze przeÅ‚ożenie na nasze samochody oferowane w normalnej sprzedaży.

 

Czy jeÅ›li nie zamrożono by przepisów, to wystawilibyÅ›cie trzecie auto?

 

Na pewno nie w tym roku. JeÅ›li chcesz walczyć o zwyciÄ™stwo, musisz w takiej sytuacji skupić siÄ™ na badaniach i rozwoju, a nie na zastanawianiu siÄ™, czy potrzebny ci trzeci samochód czy nie. JeÅ›li wprowadzasz nowe rozwiÄ…zania i coÅ› pójdzie nie tak, to ponosisz konsekwencje potrójnie, tak jak miaÅ‚o to miejsce u nas w 2015 roku.

 

Zmiany przepisów miaÅ‚y siÄ™ skupić na tym, żeby koszty nie rosÅ‚y tak drastycznie z roku na rok. Czy to siÄ™ udaÅ‚o osiÄ…gnąć?

 

Na pewno tak, choć nasz budżet jest wiÄ™kszy i dziÄ™ki temu mamy już homologacjÄ™ na dwa samochody, ponad 32 tys. km testów na torze czy 800 godzin w tunelu aerodynamicznym, a do tego bÄ™dzie jeszcze trzeci samochód. W tym sezonie pieniÄ…dze lepiej wydatkujemy, wczeÅ›niej zaczÄ™liÅ›my przygotowania. Zamrożenie przepisów oczywiÅ›cie nie generuje wielkiej redukcji kosztów, bo przecież caÅ‚y czas chcemy siÄ™ rozwijać, ale pozwala skupić siÄ™ mocniej na pewnych aspektach i dziÄ™ki temu efektywniej wydawać pieniÄ…dze.

 

Nie żaÅ‚ujecie, że wstrzymano rozwój technologii i nie można tak drastycznie podnieść mocy aut?

 

Nie, bo trzeba wziąć też pod uwagÄ™, że straciliÅ›my jednego wielkiego rywala (Audi) i seria poszukuje możliwoÅ›ci zaproszenia kolejnego zespoÅ‚u fabrycznego, przez co sytuacja jest trudna. WróciliÅ›my w pewnym sensie do 2015 roku, gdy my byliÅ›my przeciwni drastycznej zmianie przepisów forsowanej przez inne zespoÅ‚y i FIA. Musimy dbać o stabilizacjÄ™ caÅ‚ej serii.

 

Jak trudno jest przygotować auto, mając do dyspozycji tylko dwa zestawy aerodynamiczne?

 

Z tym siÄ™ muszÄ… mierzyć także nasi rywale, wiÄ™c sytuacja jest otwarta. Nasze auto jest piÄ™kne, nasi inżynierowie wykonali Å›wietnÄ… robotÄ™ i już widzimy, że uda nam siÄ™ utrzymać tempo z zeszÅ‚ego roku. Mamy dwa zestawy aerodynamiczne – jeden z dużym dociskiem, drugi z maÅ‚ym. W tym roku wiÄ™cej uwagi poÅ›wiÄ™ciliÅ›my temu z wiÄ™kszym dociskiem, bo na takich obiektach w poprzednim sezonie mieliÅ›my wiÄ™ksze problemy, jak choćby na Nürburgringu. Naszym gÅ‚ównym celem jest Le Mans. To dlatego wystawiamy trzecie auto. W Spa bÄ™dziemy w nim sprawdzać rozwiÄ…zania pod Le Mans, a dwa pozostaÅ‚e auta bÄ™dÄ… ustawione tak, by walczyć o zwyciÄ™stwo w wyÅ›cigu.

 

Jak ważne jest Le Mans w tym roku?

 

Gdy masz do dyspozycji trzy samochody, a twój gÅ‚ówny rywal wystawia dwa, to nie możesz siÄ™ stawiać w innej roli niż faworyta. OczywiÅ›cie, to tak nieprzewidywalny wyÅ›cig, że może siÄ™ w nim wydarzyć wszystko, przeżyliÅ›my to już nie raz. W tym roku dziÄ™ki trzeciemu autu zabezpieczamy siÄ™ też na wypadek jakiegoÅ› niepowodzenia, ale mamy też wiele nowoÅ›ci, które mogÄ… być potencjalnym ryzykiem – nieco zmodyfikowany silnik, wprowadziliÅ›my poprawki do naszego systemu hybrydowego. W zeszÅ‚ym roku przekonaliÅ›my siÄ™ dobitnie: to nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Z trzecim autem szanse na to mamy wiÄ™ksze.

 

Gwiazdy F1, które przychodzÄ… do WEC, napÄ™dzajÄ… ten sport?

 

WyÅ›cigi dÅ‚ugodystansowe to przede wszystkim sport drużynowy. Jeden Å›wietny kierowca może poprawić wyniki zespoÅ‚u, ale jeÅ›li nie ma za sobÄ… silnej armii ludzi, to wiele nie zdziaÅ‚a. Wszystko musi być zbilansowane. Tak jak u nas. Mamy kierowców z doÅ›wiadczeniem z F1, ale i takich, którzy przez wiele lat Å›cigali siÄ™ w innych seriach. W tym roku doÅ‚Ä…czyÅ‚ do nas José María López, czyli mistrz Å›wiata WTCC, który jeszcze pokaże, jak wielkim jest dla nas wzmocnieniem. W aucie numer 8 jadÄ… Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i Anthony Davidson, a to nazwiska, których nikomu przedstawiać nie trzeba. Ale u nas gwiazdy sÄ… częściÄ… zespoÅ‚u. Z kierowcami z F1 czÄ™sto jest problem, bo oni muszÄ… nauczyć siÄ™ dzielenia autem, pójÅ›cia na kompromisy, integracji z zespoÅ‚em. U nas wÅ‚aÅ›nie pod tym kontem dobieraliÅ›my kierowców.



Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl

Bank prasowy: www.toyotanews.pl/

 Inne artykuÅ‚y
» A jednak siÄ™ krÄ™ci ¶roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? ¶roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknÄ…Å‚ najbardziej czuÅ‚ego punktu w zÅ‚ożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuÅ›, postÄ™p już siÄ™ odbywa, oÅ›rodki badawczo-rozwojowe pracujÄ… peÅ‚nÄ… parÄ…. Problem pojawia siÄ™, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta bÄ™dÄ… moralne? wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona ¶roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma Pi±tek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstaÅ‚ w zespole projektantów kierowanym przez stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam BazydÅ‚o Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pi±tek, 2015-05-15
  Adam KoÅ‚odziejczyk wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedzia³ek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint ¶roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »

» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pi±tek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku. wiÄ™cej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz JasiÅ„ski Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »

» Jak Audi pokonaÅ‚o diabÅ‚a - rozmawiamy z Leszkiem KempiÅ„skim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek KempiÅ„ski SÄ… firmy obdarzone przez zaÅ‚ożycieli instynktem przetrwania i rynkowÄ… bojowoÅ›ciÄ…. Nawet kryzys wykorzystujÄ… umiejÄ™tnie jako szansÄ™ na wspinanie siÄ™ w rankingach, bo walkÄ™ o pieniÄ…dze majÄ… w genach. O menadżerach takich firm mówi siÄ™, że potrafiÄ… wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w Å›rodku wyjść z nich jako pierwsi.  wiÄ™cej »

» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »

» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »

» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger ¶roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedzia³ek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imiÄ™ jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |