FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć
  Dodano: 2017-04-20 Wyświetlono: 7199 razy
 
O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH.
To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć

foto © Toyota   

W 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie serii FIA World Endurance Championship, Toyota wyprzedziła Porsche, choć jednocześnie rywalizacja między TS050 Hybrid a 919 Hybrid była bardzo zacięta. To dobra wiadomość dla fanów wyścigów długodystansowych i zapowiedź ekscytującego sezonu. W czerwcu, w najważniejszej imprezie mistrzostw – 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, Toyota zawalczy o swoje pierwsze zwycięstwo w tej legendarnej imprezie.

 

 

W tegorocznym LeMans Toyota wystawi trzy samochody. Czy to znaczy, że macie w tym roku większy budżet?

 

Nie mamy większych finansowych zobowiązań ze względu na trzeci samochód. Nie korzystamy z żadnej specjalnej technologii, po prostu wykorzystujemy części, które i tak byśmy mieli wyprodukowane. Zarazem pozwoli nam to lepiej sprawdzić ich wytrzymałość i stosować je efektywniej, co będzie miało lepsze przełożenie na nasze samochody oferowane w normalnej sprzedaży.

 

Czy jeśli nie zamrożono by przepisów, to wystawilibyście trzecie auto?

 

Na pewno nie w tym roku. Jeśli chcesz walczyć o zwycięstwo, musisz w takiej sytuacji skupić się na badaniach i rozwoju, a nie na zastanawianiu się, czy potrzebny ci trzeci samochód czy nie. Jeśli wprowadzasz nowe rozwiązania i coś pójdzie nie tak, to ponosisz konsekwencje potrójnie, tak jak miało to miejsce u nas w 2015 roku.

 

Zmiany przepisów miały się skupić na tym, żeby koszty nie rosły tak drastycznie z roku na rok. Czy to się udało osiągnąć?

 

Na pewno tak, choć nasz budżet jest większy i dzięki temu mamy już homologację na dwa samochody, ponad 32 tys. km testów na torze czy 800 godzin w tunelu aerodynamicznym, a do tego będzie jeszcze trzeci samochód. W tym sezonie pieniądze lepiej wydatkujemy, wcześniej zaczęliśmy przygotowania. Zamrożenie przepisów oczywiście nie generuje wielkiej redukcji kosztów, bo przecież cały czas chcemy się rozwijać, ale pozwala skupić się mocniej na pewnych aspektach i dzięki temu efektywniej wydawać pieniądze.

 

Nie żałujecie, że wstrzymano rozwój technologii i nie można tak drastycznie podnieść mocy aut?

 

Nie, bo trzeba wziąć też pod uwagę, że straciliśmy jednego wielkiego rywala (Audi) i seria poszukuje możliwości zaproszenia kolejnego zespołu fabrycznego, przez co sytuacja jest trudna. Wróciliśmy w pewnym sensie do 2015 roku, gdy my byliśmy przeciwni drastycznej zmianie przepisów forsowanej przez inne zespoły i FIA. Musimy dbać o stabilizację całej serii.

 

Jak trudno jest przygotować auto, mając do dyspozycji tylko dwa zestawy aerodynamiczne?

 

Z tym się muszą mierzyć także nasi rywale, więc sytuacja jest otwarta. Nasze auto jest piękne, nasi inżynierowie wykonali świetną robotę i już widzimy, że uda nam się utrzymać tempo z zeszłego roku. Mamy dwa zestawy aerodynamiczne – jeden z dużym dociskiem, drugi z małym. W tym roku więcej uwagi poświęciliśmy temu z większym dociskiem, bo na takich obiektach w poprzednim sezonie mieliśmy większe problemy, jak choćby na Nürburgringu. Naszym głównym celem jest Le Mans. To dlatego wystawiamy trzecie auto. W Spa będziemy w nim sprawdzać rozwiązania pod Le Mans, a dwa pozostałe auta będą ustawione tak, by walczyć o zwycięstwo w wyścigu.

 

Jak ważne jest Le Mans w tym roku?

 

Gdy masz do dyspozycji trzy samochody, a twój główny rywal wystawia dwa, to nie możesz się stawiać w innej roli niż faworyta. Oczywiście, to tak nieprzewidywalny wyścig, że może się w nim wydarzyć wszystko, przeżyliśmy to już nie raz. W tym roku dzięki trzeciemu autu zabezpieczamy się też na wypadek jakiegoś niepowodzenia, ale mamy też wiele nowości, które mogą być potencjalnym ryzykiem – nieco zmodyfikowany silnik, wprowadziliśmy poprawki do naszego systemu hybrydowego. W zeszłym roku przekonaliśmy się dobitnie: to nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Z trzecim autem szanse na to mamy większe.

 

Gwiazdy F1, które przychodzą do WEC, napędzają ten sport?

 

Wyścigi długodystansowe to przede wszystkim sport drużynowy. Jeden świetny kierowca może poprawić wyniki zespołu, ale jeśli nie ma za sobą silnej armii ludzi, to wiele nie zdziała. Wszystko musi być zbilansowane. Tak jak u nas. Mamy kierowców z doświadczeniem z F1, ale i takich, którzy przez wiele lat ścigali się w innych seriach. W tym roku dołączył do nas José María López, czyli mistrz świata WTCC, który jeszcze pokaże, jak wielkim jest dla nas wzmocnieniem. W aucie numer 8 jadą Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i Anthony Davidson, a to nazwiska, których nikomu przedstawiać nie trzeba. Ale u nas gwiazdy są częścią zespołu. Z kierowcami z F1 często jest problem, bo oni muszą nauczyć się dzielenia autem, pójścia na kompromisy, integracji z zespołem. U nas właśnie pod tym kontem dobieraliśmy kierowców.



Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl

Bank prasowy: www.toyotanews.pl/

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |