FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1718 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska
  Dodano: 2014-03-13 Wyświetlono: 10532 razy
 
Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014.
Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska

foto © Ford   

– Pięć premier w Genewie – niezwykła ofensywa. Ford jako jedyny z amerykańskiej Wielkiej Trójki wydawał się przygotowany na kryzys, nie przyjął od rządu USA proponowanej pożyczki i parł do przodu pod hasłem "Go further! Czy u Was w firmie kryzys minął?


– Jeśli weźmiemy pod uwagę cały świat, ubiegły rok koncern zakończył zyskiem prawie 9 mld dolarów przed opodatkowaniem. Jedynym kontynentem, na którym Ford jeszcze nie ma zysków, jest Europa. Strategia One Ford zakłada rozwój firmy m.in. poprzez wprowadzanie nowych produktów oraz integrację wszystkich działań w skali światowej. Jestem przekonany, że te działania będą owocować zyskiem również na rynku europejskim już w 2015 roku.

 


– Czy nowa generacja Fokusa będzie panaceum na słabsze wyniki Europy? To przecież najlepiej sprzedający się na świecie samochód.


– Nie sądzę, aby pomógł nam w tym tylko nowy Focus. Ford zaplanował zmiany systemowe, przenoszenie produkcji poszczególnych modeli do różnych fabryk, optymalizowanie kosztów produkcji, nowe samochody są tylko jednym z elementów strategii, która ma przynieść zyski długoterminowe i poprawić wynik Europy. Nowy Focus oczywiście pozostanie światowym numerem jeden, a liczba sprzedanych egzemplarzy będzie na pewno jeszcze większa.

– Czym nas zaskoczy nowa generacja bestsellera? 


– Focus na pewno nie zaskoczy wyglądem, wszyscy już wiedzą, jak wygląda. Ale z pewnością zaskoczeniem będą nowe systemy wspierające kierowcę w czasie jazdy, podczas parkowania, systemy łączności i rozrywki. To są nowinki, których nie wszyscy się spodziewają, bo choć do tej pory Focus był numerem jeden w tej konkurencji, to nagromadzenie tych nowych technologi jest niespotykane w segmencie samochodów kompaktowych, produkowanych masowo. Można śmiało powiedzieć, że również w porównaniu z samochodami marek premium. Warto dodać, że  Ford wysłuchał uwag klientów i deska rozdzielcza nowego modelu jest bardziej przejrzysta, zyskała na ergonomii, a obsługa będzie bardziej intuicyjna. To uproszczenie spowodowało także, że wydaje się bardziej elegancka. 

– Co nowego znajdziemy pod maskami Focusów 2014?

– Nowością będzie silnik benzynowy 1,5 EcoBoost oraz wysokoprężny 1,5 TDCi. Niektórzy zadają sobie pytanie, dlaczego wprowadzamy silniki 1,5, skoro mamy w gamie silniki 1,6 o podobnych parametrach, jednak technologia wykorzystana w tych nowych jednostkach sprawia, że silniki są sprawniejsze, zużywają mniej paliwa, a emisja zanieczyszczeń do środowiska jest niższa. Są kraje, ważne z uwagi na rozmiary sprzedaży, które mają system podatkowy promujący niższe pojemności, niższą emisję i spalanie. Tam klienci wybiorą silniki 1,5 nie 1,6.

– Mariaż smartfonów z samochodami trwa. Apple stworzyło nowy system CarPlay. Testowaliśmy system SYNC pierwszej generacji z bardzo pozytywnym wynikiem. Co nowego w zaprezentowanym właśnie SYNC2?


– Nasz SYNC opiera się na oprogramowaniu, które umożliwia współpracę z różnego rodzaju telefonami, nie tylko z iOS Apple, ale równie z Androidem. Nie zmuszamy do wyboru jednego konkretnego telefonu. Chcemy pozwolić poprzez nasze systemy rozrywki w samochodzie zintegrować różnego rodzaju systemy, na których pracują różne telefony, jesteśmy elastyczni. SYNC jest rozwijany poprzez APPLINK w takim kierunku, aby aplikacje dostępne na telefonach komórkowych były obsługiwane przez display panelu w samochodzie. Użytkowanie aplikacji w trakcie jazdy poprzez system voice control, czyli sterowanie głosem jest prostsze i bezpieczniejsze. SYNC2 wyróżnia się dużym ekranem, trójwymiarową mapą z zaznaczonymi najważniejszymi punktami. Dodano możliwość sterowania głosem w różnych językach, choć jeszcze nie w języku polskim, ale pracujemy nad tym. Ciekawostką jest aplikacja Michelin, która wspiera mapę punktami POI z przewodnika po najlepszych restauracjach świata z ich referencjami i kieruje kierowcę do odpowiedniego lokalu. Może też zrealizować telefoniczną rezerwację stolika. 

– Wreszcie coś przydatnego. Wśród technologicznych nowości na stoisku Forda stoi pojazd napędzany energią solarną, C-Max Solar Energie. To chyba nie sprawdzi się w naszym klimacie?
 

– Myślę że trochę za mało mamy w Polsce dni słonecznych, bardziej myślimy w przypadku tego samochodu o krajach południa Europy, ewentualnie zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Rzeczywiście jest to doskonałe rozwiązanie, aby samochód cały czas się ładował podczas jazdy i był niezależny od gniazdek, elektrowni, abyśmy mogli polegać tylko na naszym kochanym słońcu. 


– Okrągły jubileusz najbardziej muskularnego z muscle carów zbiegł się z premierą nowej generacji Mustanga. Kiedy pojawi się na rynku, bo mogliśmy w Genewie oglądać prototyp.


– Premiera tego samochodu w Stanach Zjednoczonych, odbędzie się na jesieni tego roku. W przyszłym roku poznamy go w Europie i oczywiście w Polsce. Mustang będzie pierwszy raz po 51 latach oferowany na rynku europejskim.


– Będzie tak brzmiał jak ten egzemplarz Steve McQuinna z filmu „Bullit”?
 

– Chciałbym żeby tak brzmiał, ale nie słyszałem go jeszcze na żywo. Nie mogę obiecać. Może będzie brzmiał jeszcze lepiej…

– Dobra wiadomość dla fun klubu Mustanga, który jest w Polsce bardzo liczny – można będzie posłuchać prototypu w filmie "Need For Speed”, a premiera   lada moment. 
 

– Do polskich kin wchodzi 21 marca.
 

– W Genevie stoisko Forda miało aż pięć mocnych punktów. Kolejnym był Edge Concept – duży SUV, który prezentuje się groźnie (zwłaszcza dla konkurentów) – kiedy można się go spodziewać?
 

– Pod koniec zeszłego roku Edge był w wersji koncepcyjnej zaprezentowany w Barcelonie, teraz jest jego europejska premiera na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pokazujemy ten samochód coraz szerszej publiczności. Na pewno nie trafi jeszcze do sprzedaży w tym roku, myślę że będzie kolejnym amerykańskim produktem, który wejdzie na rynek europejski po Mustangu.

– Wiele minut spędziliśmy w Vignale, ekskluzywnej wersji Mondeo, słuchając własnej muzyki synchronizowanej przez SYNC2. Zaskakuje nieprzeciętną jakością?
 

– Jakością dźwięku, czy wykonania wnętrza?

– Oczywiście i dźwięk, i wyposażenie, i materiały, jakich użyto w kabinie, są najwyższej próby. Czy pojawią się inne modele w luksusowej linii Vignale?
 

– To bardzo prawdopodobne, na razie pierwszą odsłoną Vigniale jest właśnie nowy Ford Mondeo, ale kolejne Fordy się tego domagają. Nie jesteśmy jeszcze w stanie powiedzieć, które to modele będą wyposażone inaczej, wykończone elementami wysokiej jakości, takimi jak skórzana tapicerka i innymi detalami, które kojarzą się z samochodami premium. Myślę, że to nie będzie ostatnie słowo jeżeli chodzi o nową linię - nie tylko aut, ale również usługi, które są związane z marką Vigniale. To kwestia, która jest równie ważna, jak sam produkt, czyli usługa związana z procesem zakupu, poprzez późniejszą obsługę klienta premium w serwisie. 

– Ogłosiliście w Genewie wielką produktową ofensywę, wymianę 25 modeli, która już się rozpoczęła. Czego możemy się spodziewać do końca roku.

– Pierwsze półrocze upłynie pod znakiem bardzo ważnego dla nas segmentu samochodów dostawczych. Uzupełniamy brakujące ogniwa w całej palecie tych samochodów, takich jak duży Transit dwutonowy i większe. W połowie roku pojawi się Transit Courier, czyli najmniejszy z samochodów dostawczych i oczywiście ich odpowiedniki Tourneo w wersji osobowej. W międzyczasie do salonów wjedzie nowa wersja wyposażenia Forda Fiesta – Red Collection, oferująca nowe elementy kolorystyczne i dodatki stylizacyjne wyróżniające samochód spośród do tej pory dostępnych w nasze palecie. Na drugie półrocze zapowiadany jest nasz najważniejszy produkt na całym świecie – Ford Focus. Chwilę po nim, długo wyczekiwane przez klientów i przez media, kolejne wcielenie Forda Mondeo. I na tym myślę zakończymy ten rok. A kolejny zapowiada się jeszcze bardziej interesująco, jeżeli chodzi o premiery. 


– Życzę, aby był udany. Dziękuję za rozmowę.

 



Źródło: Mototarget, fot. Ford

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» A jednak się kręci Wednesday, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Thursday, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? Wednesday, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona Wednesday, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Thursday, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Tuesday, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Friday, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Thursday, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Saturday, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Friday, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Monday, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint Wednesday, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Tuesday, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Friday, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Thursday, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Tuesday, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Thursday, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger Wednesday, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Monday, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |