FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska
  Dodano: 2014-03-13 Wyświetlono: 15993 razy
 
Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014.
Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska

foto © Ford   

– Pięć premier w Genewie – niezwykła ofensywa. Ford jako jedyny z amerykańskiej Wielkiej Trójki wydawał się przygotowany na kryzys, nie przyjął od rządu USA proponowanej pożyczki i parł do przodu pod hasłem "Go further! Czy u Was w firmie kryzys minął?


– Jeśli weźmiemy pod uwagę cały świat, ubiegły rok koncern zakończył zyskiem prawie 9 mld dolarów przed opodatkowaniem. Jedynym kontynentem, na którym Ford jeszcze nie ma zysków, jest Europa. Strategia One Ford zakłada rozwój firmy m.in. poprzez wprowadzanie nowych produktów oraz integrację wszystkich działań w skali światowej. Jestem przekonany, że te działania będą owocować zyskiem również na rynku europejskim już w 2015 roku.

 


– Czy nowa generacja Fokusa będzie panaceum na słabsze wyniki Europy? To przecież najlepiej sprzedający się na świecie samochód.


– Nie sądzę, aby pomógł nam w tym tylko nowy Focus. Ford zaplanował zmiany systemowe, przenoszenie produkcji poszczególnych modeli do różnych fabryk, optymalizowanie kosztów produkcji, nowe samochody są tylko jednym z elementów strategii, która ma przynieść zyski długoterminowe i poprawić wynik Europy. Nowy Focus oczywiście pozostanie światowym numerem jeden, a liczba sprzedanych egzemplarzy będzie na pewno jeszcze większa.

– Czym nas zaskoczy nowa generacja bestsellera? 


– Focus na pewno nie zaskoczy wyglądem, wszyscy już wiedzą, jak wygląda. Ale z pewnością zaskoczeniem będą nowe systemy wspierające kierowcę w czasie jazdy, podczas parkowania, systemy łączności i rozrywki. To są nowinki, których nie wszyscy się spodziewają, bo choć do tej pory Focus był numerem jeden w tej konkurencji, to nagromadzenie tych nowych technologi jest niespotykane w segmencie samochodów kompaktowych, produkowanych masowo. Można śmiało powiedzieć, że również w porównaniu z samochodami marek premium. Warto dodać, że  Ford wysłuchał uwag klientów i deska rozdzielcza nowego modelu jest bardziej przejrzysta, zyskała na ergonomii, a obsługa będzie bardziej intuicyjna. To uproszczenie spowodowało także, że wydaje się bardziej elegancka. 

– Co nowego znajdziemy pod maskami Focusów 2014?

– Nowością będzie silnik benzynowy 1,5 EcoBoost oraz wysokoprężny 1,5 TDCi. Niektórzy zadają sobie pytanie, dlaczego wprowadzamy silniki 1,5, skoro mamy w gamie silniki 1,6 o podobnych parametrach, jednak technologia wykorzystana w tych nowych jednostkach sprawia, że silniki są sprawniejsze, zużywają mniej paliwa, a emisja zanieczyszczeń do środowiska jest niższa. Są kraje, ważne z uwagi na rozmiary sprzedaży, które mają system podatkowy promujący niższe pojemności, niższą emisję i spalanie. Tam klienci wybiorą silniki 1,5 nie 1,6.

– Mariaż smartfonów z samochodami trwa. Apple stworzyło nowy system CarPlay. Testowaliśmy system SYNC pierwszej generacji z bardzo pozytywnym wynikiem. Co nowego w zaprezentowanym właśnie SYNC2?


– Nasz SYNC opiera się na oprogramowaniu, które umożliwia współpracę z różnego rodzaju telefonami, nie tylko z iOS Apple, ale równie z Androidem. Nie zmuszamy do wyboru jednego konkretnego telefonu. Chcemy pozwolić poprzez nasze systemy rozrywki w samochodzie zintegrować różnego rodzaju systemy, na których pracują różne telefony, jesteśmy elastyczni. SYNC jest rozwijany poprzez APPLINK w takim kierunku, aby aplikacje dostępne na telefonach komórkowych były obsługiwane przez display panelu w samochodzie. Użytkowanie aplikacji w trakcie jazdy poprzez system voice control, czyli sterowanie głosem jest prostsze i bezpieczniejsze. SYNC2 wyróżnia się dużym ekranem, trójwymiarową mapą z zaznaczonymi najważniejszymi punktami. Dodano możliwość sterowania głosem w różnych językach, choć jeszcze nie w języku polskim, ale pracujemy nad tym. Ciekawostką jest aplikacja Michelin, która wspiera mapę punktami POI z przewodnika po najlepszych restauracjach świata z ich referencjami i kieruje kierowcę do odpowiedniego lokalu. Może też zrealizować telefoniczną rezerwację stolika. 

– Wreszcie coś przydatnego. Wśród technologicznych nowości na stoisku Forda stoi pojazd napędzany energią solarną, C-Max Solar Energie. To chyba nie sprawdzi się w naszym klimacie?
 

– Myślę że trochę za mało mamy w Polsce dni słonecznych, bardziej myślimy w przypadku tego samochodu o krajach południa Europy, ewentualnie zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Rzeczywiście jest to doskonałe rozwiązanie, aby samochód cały czas się ładował podczas jazdy i był niezależny od gniazdek, elektrowni, abyśmy mogli polegać tylko na naszym kochanym słońcu. 


– Okrągły jubileusz najbardziej muskularnego z muscle carów zbiegł się z premierą nowej generacji Mustanga. Kiedy pojawi się na rynku, bo mogliśmy w Genewie oglądać prototyp.


– Premiera tego samochodu w Stanach Zjednoczonych, odbędzie się na jesieni tego roku. W przyszłym roku poznamy go w Europie i oczywiście w Polsce. Mustang będzie pierwszy raz po 51 latach oferowany na rynku europejskim.


– Będzie tak brzmiał jak ten egzemplarz Steve McQuinna z filmu „Bullit”?
 

– Chciałbym żeby tak brzmiał, ale nie słyszałem go jeszcze na żywo. Nie mogę obiecać. Może będzie brzmiał jeszcze lepiej…

– Dobra wiadomość dla fun klubu Mustanga, który jest w Polsce bardzo liczny – można będzie posłuchać prototypu w filmie "Need For Speed”, a premiera   lada moment. 
 

– Do polskich kin wchodzi 21 marca.
 

– W Genevie stoisko Forda miało aż pięć mocnych punktów. Kolejnym był Edge Concept – duży SUV, który prezentuje się groźnie (zwłaszcza dla konkurentów) – kiedy można się go spodziewać?
 

– Pod koniec zeszłego roku Edge był w wersji koncepcyjnej zaprezentowany w Barcelonie, teraz jest jego europejska premiera na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pokazujemy ten samochód coraz szerszej publiczności. Na pewno nie trafi jeszcze do sprzedaży w tym roku, myślę że będzie kolejnym amerykańskim produktem, który wejdzie na rynek europejski po Mustangu.

– Wiele minut spędziliśmy w Vignale, ekskluzywnej wersji Mondeo, słuchając własnej muzyki synchronizowanej przez SYNC2. Zaskakuje nieprzeciętną jakością?
 

– Jakością dźwięku, czy wykonania wnętrza?

– Oczywiście i dźwięk, i wyposażenie, i materiały, jakich użyto w kabinie, są najwyższej próby. Czy pojawią się inne modele w luksusowej linii Vignale?
 

– To bardzo prawdopodobne, na razie pierwszą odsłoną Vigniale jest właśnie nowy Ford Mondeo, ale kolejne Fordy się tego domagają. Nie jesteśmy jeszcze w stanie powiedzieć, które to modele będą wyposażone inaczej, wykończone elementami wysokiej jakości, takimi jak skórzana tapicerka i innymi detalami, które kojarzą się z samochodami premium. Myślę, że to nie będzie ostatnie słowo jeżeli chodzi o nową linię - nie tylko aut, ale również usługi, które są związane z marką Vigniale. To kwestia, która jest równie ważna, jak sam produkt, czyli usługa związana z procesem zakupu, poprzez późniejszą obsługę klienta premium w serwisie. 

– Ogłosiliście w Genewie wielką produktową ofensywę, wymianę 25 modeli, która już się rozpoczęła. Czego możemy się spodziewać do końca roku.

– Pierwsze półrocze upłynie pod znakiem bardzo ważnego dla nas segmentu samochodów dostawczych. Uzupełniamy brakujące ogniwa w całej palecie tych samochodów, takich jak duży Transit dwutonowy i większe. W połowie roku pojawi się Transit Courier, czyli najmniejszy z samochodów dostawczych i oczywiście ich odpowiedniki Tourneo w wersji osobowej. W międzyczasie do salonów wjedzie nowa wersja wyposażenia Forda Fiesta – Red Collection, oferująca nowe elementy kolorystyczne i dodatki stylizacyjne wyróżniające samochód spośród do tej pory dostępnych w nasze palecie. Na drugie półrocze zapowiadany jest nasz najważniejszy produkt na całym świecie – Ford Focus. Chwilę po nim, długo wyczekiwane przez klientów i przez media, kolejne wcielenie Forda Mondeo. I na tym myślę zakończymy ten rok. A kolejny zapowiada się jeszcze bardziej interesująco, jeżeli chodzi o premiery. 


– Życzę, aby był udany. Dziękuję za rozmowę.

 



Źródło: Mototarget, fot. Ford

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |