FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska
  Dodano: 2014-03-13 Wyświetlono: 15881 razy
 
Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014.
Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska

foto © Ford   

– Pięć premier w Genewie – niezwykła ofensywa. Ford jako jedyny z amerykańskiej Wielkiej Trójki wydawał się przygotowany na kryzys, nie przyjął od rządu USA proponowanej pożyczki i parł do przodu pod hasłem "Go further! Czy u Was w firmie kryzys minął?


– Jeśli weźmiemy pod uwagę cały świat, ubiegły rok koncern zakończył zyskiem prawie 9 mld dolarów przed opodatkowaniem. Jedynym kontynentem, na którym Ford jeszcze nie ma zysków, jest Europa. Strategia One Ford zakłada rozwój firmy m.in. poprzez wprowadzanie nowych produktów oraz integrację wszystkich działań w skali światowej. Jestem przekonany, że te działania będą owocować zyskiem również na rynku europejskim już w 2015 roku.

 


– Czy nowa generacja Fokusa będzie panaceum na słabsze wyniki Europy? To przecież najlepiej sprzedający się na świecie samochód.


– Nie sądzę, aby pomógł nam w tym tylko nowy Focus. Ford zaplanował zmiany systemowe, przenoszenie produkcji poszczególnych modeli do różnych fabryk, optymalizowanie kosztów produkcji, nowe samochody są tylko jednym z elementów strategii, która ma przynieść zyski długoterminowe i poprawić wynik Europy. Nowy Focus oczywiście pozostanie światowym numerem jeden, a liczba sprzedanych egzemplarzy będzie na pewno jeszcze większa.

– Czym nas zaskoczy nowa generacja bestsellera? 


– Focus na pewno nie zaskoczy wyglądem, wszyscy już wiedzą, jak wygląda. Ale z pewnością zaskoczeniem będą nowe systemy wspierające kierowcę w czasie jazdy, podczas parkowania, systemy łączności i rozrywki. To są nowinki, których nie wszyscy się spodziewają, bo choć do tej pory Focus był numerem jeden w tej konkurencji, to nagromadzenie tych nowych technologi jest niespotykane w segmencie samochodów kompaktowych, produkowanych masowo. Można śmiało powiedzieć, że również w porównaniu z samochodami marek premium. Warto dodać, że  Ford wysłuchał uwag klientów i deska rozdzielcza nowego modelu jest bardziej przejrzysta, zyskała na ergonomii, a obsługa będzie bardziej intuicyjna. To uproszczenie spowodowało także, że wydaje się bardziej elegancka. 

– Co nowego znajdziemy pod maskami Focusów 2014?

– Nowością będzie silnik benzynowy 1,5 EcoBoost oraz wysokoprężny 1,5 TDCi. Niektórzy zadają sobie pytanie, dlaczego wprowadzamy silniki 1,5, skoro mamy w gamie silniki 1,6 o podobnych parametrach, jednak technologia wykorzystana w tych nowych jednostkach sprawia, że silniki są sprawniejsze, zużywają mniej paliwa, a emisja zanieczyszczeń do środowiska jest niższa. Są kraje, ważne z uwagi na rozmiary sprzedaży, które mają system podatkowy promujący niższe pojemności, niższą emisję i spalanie. Tam klienci wybiorą silniki 1,5 nie 1,6.

– Mariaż smartfonów z samochodami trwa. Apple stworzyło nowy system CarPlay. Testowaliśmy system SYNC pierwszej generacji z bardzo pozytywnym wynikiem. Co nowego w zaprezentowanym właśnie SYNC2?


– Nasz SYNC opiera się na oprogramowaniu, które umożliwia współpracę z różnego rodzaju telefonami, nie tylko z iOS Apple, ale równie z Androidem. Nie zmuszamy do wyboru jednego konkretnego telefonu. Chcemy pozwolić poprzez nasze systemy rozrywki w samochodzie zintegrować różnego rodzaju systemy, na których pracują różne telefony, jesteśmy elastyczni. SYNC jest rozwijany poprzez APPLINK w takim kierunku, aby aplikacje dostępne na telefonach komórkowych były obsługiwane przez display panelu w samochodzie. Użytkowanie aplikacji w trakcie jazdy poprzez system voice control, czyli sterowanie głosem jest prostsze i bezpieczniejsze. SYNC2 wyróżnia się dużym ekranem, trójwymiarową mapą z zaznaczonymi najważniejszymi punktami. Dodano możliwość sterowania głosem w różnych językach, choć jeszcze nie w języku polskim, ale pracujemy nad tym. Ciekawostką jest aplikacja Michelin, która wspiera mapę punktami POI z przewodnika po najlepszych restauracjach świata z ich referencjami i kieruje kierowcę do odpowiedniego lokalu. Może też zrealizować telefoniczną rezerwację stolika. 

– Wreszcie coś przydatnego. Wśród technologicznych nowości na stoisku Forda stoi pojazd napędzany energią solarną, C-Max Solar Energie. To chyba nie sprawdzi się w naszym klimacie?
 

– Myślę że trochę za mało mamy w Polsce dni słonecznych, bardziej myślimy w przypadku tego samochodu o krajach południa Europy, ewentualnie zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Rzeczywiście jest to doskonałe rozwiązanie, aby samochód cały czas się ładował podczas jazdy i był niezależny od gniazdek, elektrowni, abyśmy mogli polegać tylko na naszym kochanym słońcu. 


– Okrągły jubileusz najbardziej muskularnego z muscle carów zbiegł się z premierą nowej generacji Mustanga. Kiedy pojawi się na rynku, bo mogliśmy w Genewie oglądać prototyp.


– Premiera tego samochodu w Stanach Zjednoczonych, odbędzie się na jesieni tego roku. W przyszłym roku poznamy go w Europie i oczywiście w Polsce. Mustang będzie pierwszy raz po 51 latach oferowany na rynku europejskim.


– Będzie tak brzmiał jak ten egzemplarz Steve McQuinna z filmu „Bullit”?
 

– Chciałbym żeby tak brzmiał, ale nie słyszałem go jeszcze na żywo. Nie mogę obiecać. Może będzie brzmiał jeszcze lepiej…

– Dobra wiadomość dla fun klubu Mustanga, który jest w Polsce bardzo liczny – można będzie posłuchać prototypu w filmie "Need For Speed”, a premiera   lada moment. 
 

– Do polskich kin wchodzi 21 marca.
 

– W Genevie stoisko Forda miało aż pięć mocnych punktów. Kolejnym był Edge Concept – duży SUV, który prezentuje się groźnie (zwłaszcza dla konkurentów) – kiedy można się go spodziewać?
 

– Pod koniec zeszłego roku Edge był w wersji koncepcyjnej zaprezentowany w Barcelonie, teraz jest jego europejska premiera na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pokazujemy ten samochód coraz szerszej publiczności. Na pewno nie trafi jeszcze do sprzedaży w tym roku, myślę że będzie kolejnym amerykańskim produktem, który wejdzie na rynek europejski po Mustangu.

– Wiele minut spędziliśmy w Vignale, ekskluzywnej wersji Mondeo, słuchając własnej muzyki synchronizowanej przez SYNC2. Zaskakuje nieprzeciętną jakością?
 

– Jakością dźwięku, czy wykonania wnętrza?

– Oczywiście i dźwięk, i wyposażenie, i materiały, jakich użyto w kabinie, są najwyższej próby. Czy pojawią się inne modele w luksusowej linii Vignale?
 

– To bardzo prawdopodobne, na razie pierwszą odsłoną Vigniale jest właśnie nowy Ford Mondeo, ale kolejne Fordy się tego domagają. Nie jesteśmy jeszcze w stanie powiedzieć, które to modele będą wyposażone inaczej, wykończone elementami wysokiej jakości, takimi jak skórzana tapicerka i innymi detalami, które kojarzą się z samochodami premium. Myślę, że to nie będzie ostatnie słowo jeżeli chodzi o nową linię - nie tylko aut, ale również usługi, które są związane z marką Vigniale. To kwestia, która jest równie ważna, jak sam produkt, czyli usługa związana z procesem zakupu, poprzez późniejszą obsługę klienta premium w serwisie. 

– Ogłosiliście w Genewie wielką produktową ofensywę, wymianę 25 modeli, która już się rozpoczęła. Czego możemy się spodziewać do końca roku.

– Pierwsze półrocze upłynie pod znakiem bardzo ważnego dla nas segmentu samochodów dostawczych. Uzupełniamy brakujące ogniwa w całej palecie tych samochodów, takich jak duży Transit dwutonowy i większe. W połowie roku pojawi się Transit Courier, czyli najmniejszy z samochodów dostawczych i oczywiście ich odpowiedniki Tourneo w wersji osobowej. W międzyczasie do salonów wjedzie nowa wersja wyposażenia Forda Fiesta – Red Collection, oferująca nowe elementy kolorystyczne i dodatki stylizacyjne wyróżniające samochód spośród do tej pory dostępnych w nasze palecie. Na drugie półrocze zapowiadany jest nasz najważniejszy produkt na całym świecie – Ford Focus. Chwilę po nim, długo wyczekiwane przez klientów i przez media, kolejne wcielenie Forda Mondeo. I na tym myślę zakończymy ten rok. A kolejny zapowiada się jeszcze bardziej interesująco, jeżeli chodzi o premiery. 


– Życzę, aby był udany. Dziękuję za rozmowę.

 



Źródło: Mototarget, fot. Ford

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |