|
|
Felietony, rozmowy
|
O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland
Autor: M.S. Dodano: 2009-08-10
Wyświetlono: 7176 razy
|
|
|
Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany?
|
|
foto © Honda |
|
– Jest jeszcze tyle do zrobienia (Å›miech)! Pragniemy wyraźniej zaznaczyć swojÄ… obecność na rynku oraz zwiÄ™kszyć liczbÄ™ sprzedawanych aut. W realizacji naszego planu bardzo ważnÄ… rolÄ™ odgrywa profesjonalna i przyjazna klientowi sieć dealerska, dlatego bÄ™dziemy sukcesywnie zwiÄ™kszać liczbÄ™ autoryzowanych punktów obsÅ‚ugi pojazdów marki Honda. W naszej ofercie mamy wiele modeli aut, które speÅ‚niajÄ… zróżnicowane oczekiwania klientów. SÅ‚yniemy z produkcji nowoczesnych, dynamicznych i jednoczeÅ›nie niezawodnych samochodów. WÅ‚aÅ›nie te cechy zamierzamy promować wÅ›ród kupujÄ…cych. – Jakie sÄ… zatem Pana główne cele na najbliższe lata? – Honda jest jednym z niewielu koncernów motoryzacyjnych, który szczególnÄ… uwagÄ™ poÅ›wiÄ™ca kwestiom ochrony Å›rodowiska. Podczas gdy na Å›wiecie trend ten jest wspierany nie tylko przez samych użytkowników ekologicznych pojazdów, ale również przez organizacje rzÄ…dowe, to w Polsce kultura proekologiczna nie jest jeszcze do koÅ„ca uksztaÅ‚towana. Jednym z moich głównych zaÅ‚ożeÅ„ jest zatem promocja rozwiÄ…zaÅ„ technicznych wpierajacych ochronÄ™ Å›rodowiska i przeniesienie Å›wiatowych trendów na polski rynek. – W pierwszym kwartale 2008 roku koncern Honda ustanowiÅ‚ absolutny rekord sprzedaży swoich pojazdów. Jak ta kwestia wyglÄ…da w Polsce i jakie sÄ… Pana oczekiwania? – Tegoroczne wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2008 roku sÄ… na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie minionego roku, a to jeszcze nie wszystko, co zaplanowaliÅ›my na przyszÅ‚ość. Rok 2009 bÄ™dzie rokiem zmian, które przyniosÄ… zdecydowane ożywienie sprzedaży i polepszenie wizerunku Hondy w Polsce. Liczymy, że nowy Accord, który już trafiÅ‚ do salonów Hondy, zdobÄ™dzie tak dużą popularność jak jego poprzednik i Å‚Ä…cznie z pozostaÅ‚ymi modelami Hondy stworzy silne podstawy do dalszego rozwoju. – WspomniaÅ‚ Pan o promocji proekologicznych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych. Jakie sÄ… plany w stosunku do modelu Civic Hybrid? – MuszÄ™ przyznać, że nie jestem do koÅ„ca zadowolony z dotychczasowych statystyk sprzedaży hybrydowego Civica. Moje aspiracje sÄ… o wiele wiÄ™ksze i nie zadowala mnie sprzedaż na przeciÄ™tnym poziomie. BÄ™dÄ™ wiÄ™c dążyÅ‚ do ugruntowania pozycji modelu na polskim rynku i zwiÄ™kszenia naszych wysiÅ‚ków, potrzebnych do promocji proekologicznego Civica. – Paryskie stoisko Hondy wypeÅ‚nione jest modelami prezentujÄ…cymi technologie, które majÄ… na celu zmniejszenie szkodliwego oddziaÅ‚ywania pojazdów silnikowych na Å›rodowisko naturalne. Czy prezentowane tu „zielone” rozwiÄ…zania majÄ… szansÄ™ przyjąć siÄ™ w Polsce? – Wszystkie prezentowane przez HondÄ™ proekologiczne technologie sÄ… przyjazne dla odbiorców. Uważam zatem, że znajdÄ… one swoje miejsce również w Polsce, szczególnie teraz, gdy ceny paliw nieustannie rosnÄ…, a kwestia ochrony Å›rodowiska staje siÄ™ coraz bardziej istotna. Civic Hybrid otworzyÅ‚ drogÄ™ ekologicznym pojazdom, dlatego już w przyszÅ‚ym roku wprowadzimy na rynek HondÄ™ Insight – kolejne auto z tego typu napÄ™dem. – Prezentowany na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu FCX Clarity to bardzo ważny model dla Hondy. JakÄ… rolÄ™ odegra na polskim rynku? – Mimo że napÄ™dzany wodorem FCX Clarity jest modelem produkcyjnym, potrzebujemy jeszcze trochÄ™ czasu na wdrożenie go do sprzedaży masowej. Do tego czasu bÄ™dziemy promowali technologiÄ™ hybrydowÄ… jako najlepszy sposób na obniżenie emisji dwutlenku wÄ™gla do atmosfery. – Popularność silników wysokoprężnych jest na naszym rynku coraz wiÄ™ksza, a Honda posiada w swojej ofercie doskonaÅ‚y, ekologiczny silnik i-DTEC, który zastÄ…pi wielokrotnie nagradzanÄ… jednostkÄ™ i-CTDi. Może wiÄ™c diesle sÄ… dobrym kierunkiem rozwoju obok wspomnianych hybryd? – OczywiÅ›cie inwestujemy w rozwój silników wysokoprężnych, które już teraz speÅ‚niajÄ… rygorystyczne normy emisji Euro 5. Być może w przyszÅ‚oÅ›ci pojawi siÄ™ jednostka o mniejszej pojemnoÅ›ci, sÅ‚użąca do napÄ™du modeli z niższych segmentów. Należy jednak pamiÄ™tać, że klient musi mieć możliwość wyboru. Nie możemy skupić siÄ™ na opracowywaniu technologii silników Diesla, zapominajÄ…c o napÄ™dzie wodorowym czy hybrydowym. Honda przykÅ‚ada dużą wagÄ™ do tego, aby wszystkie silniki wychodzÄ…ce z naszych fabryk byÅ‚y ekologiczne i dopracowane. DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem sÄ… chociażby dwie nowe jednostki napÄ™dowe stosowane w modelu Jazz. Wystarczy wspomnieć, że te czterocylindrowe silniki o pojemnoÅ›ci 1,2- i 1,4-litra sÄ… bardziej dynamiczne, oszczÄ™dne i wydajne od swoich poprzedników. To samo można powiedzieć o modelach Civic czy Accord. – Czy Pan, zgodnie z panujÄ…cymi trendami, jeździ hybrydowÄ… HondÄ…? – OczywiÅ›cie. Jeżdżę też innymi modelami Hondy, które nie majÄ… sobie równych pod wzglÄ™dem „czystoÅ›ci” w swoich kategoriach. – A czy jest coÅ›, co chciaÅ‚by Pan usprawnić w hybrydowych pojazdach Hondy? – ChciaÅ‚bym, aby nasze hybrydy byÅ‚y jeszcze bardziej wydajne i żeby dostarczaÅ‚y swoim kierowcom jeszcze wiÄ™kszych emocji. – Tego Panu życzÄ™. DziÄ™kujÄ™ za rozmowÄ™.
Pan Toshiaki Konaka jest prezesem zarzÄ…du firmy Honda Poland Sp. z o.o. od kwietnia 2008 roku. RozpoczÄ…Å‚ pracÄ™ w firmie Honda w 1984 roku. Do 1993 roku zatrudniony byÅ‚ w siedzibie Honda Motor Co. Ltd w Tokio, w dziaÅ‚ach HR, logistyki oraz w departamencie ds. operacji na rynku Ameryki Północnej. Kolejne 4 lata spÄ™dziÅ‚ pracujÄ…c dla przedstawicielstwa Hondy w Kanadzie. W roku 1997 objÄ…Å‚ w Japonii kierownictwo nad dziaÅ‚em sprzedaży samochodów w regionie Ameryki Północnej. Europejskie doÅ›wiadczenia zbieraÅ‚ w latach 2000 – 2004 jako dyrektor generalny Honda Motor Europe (North) w Niemczech oraz 2004 – 2006 jako wiceprezydent przedstawicielstwa Hondy w Hiszpanii. Po powrocie do Japonii w roku 2006 powierzono mu kierownictwo nad departamentem sprzedaży samochodów w regionie europejskim.
|
|
Źródło: mototarget, Fot. Robert Brykała
|
|
Inne artykuły
|
|
» A jednak siÄ™ krÄ™ci |
¶roda, 2018-03-07 |
|
Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »
|
|
» A imiÄ™ jego… Kona |
Czwartek, 2017-06-08 |
|
Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku?
wiÄ™cej »
|
|
» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? |
¶roda, 2017-06-07 |
|
No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne?
wiÄ™cej »
|
|
» A imiÄ™ jego… Kona |
¶roda, 2017-06-07 |
|
Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku?
wiÄ™cej »
|
|
» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć |
Czwartek, 2017-04-20 |
|
O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespoÅ‚u i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. wiÄ™cej »
|
|
» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX |
Wtorek, 2016-07-12 |
|
Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »
|
|
» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma |
Pi±tek, 2016-02-12 |
|
Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez
stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »
|
|
» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o |
Czwartek, 2016-01-28 |
|
Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »
|
|
» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe |
Sobota, 2015-11-07 |
|
...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »
|
|
» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska |
Pi±tek, 2015-05-15 |
|
wiÄ™cej »
|
|
» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX |
Poniedzia³ek, 2015-05-11 |
|
Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »
|
|
» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint |
¶roda, 2014-10-29 |
|
Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »
|
|
» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile |
Wtorek, 2014-10-07 |
|
Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »
|
|
» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland |
Pi±tek, 2014-05-16 |
|
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku. wiÄ™cej »
|
|
» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska |
Czwartek, 2014-03-13 |
|
Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »
|
|
» Jak Audi pokonaÅ‚o diabÅ‚a - rozmawiamy z Leszkiem KempiÅ„skim kierownikiem PR marki Audi |
Czwartek, 2014-01-30 |
|
SÄ… firmy obdarzone przez zaÅ‚ożycieli instynktem przetrwania i rynkowÄ… bojowoÅ›ciÄ…. Nawet kryzys wykorzystujÄ… umiejÄ™tnie jako szansÄ™ na wspinanie siÄ™ w rankingach, bo walkÄ™ o pieniÄ…dze majÄ… w genach. O menadżerach takich firm mówi siÄ™, że potrafiÄ… wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w Å›rodku wyjść z nich jako pierwsi. wiÄ™cej »
|
|
» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer |
Wtorek, 2013-12-31 |
|
Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »
|
|
» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia |
Czwartek, 2013-11-28 |
|
Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »
|
|
» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger |
¶roda, 2013-10-16 |
|
O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »
|
|
» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? |
Poniedzia³ek, 2013-09-23 |
|
PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »
|
|
[1]23 Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów |
|
|
|