FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-05-16 Wyświetlono: 11193 razy
 
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland

foto © GM   

– To już koniec kryzysu w motoryzacji? Opel odnotował w pierwszych czterech miesiącach ponad 40 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznych miesięcy ubiegłego roku.


– Dla Opla w Polsce ten rok faktycznie zaczął się wyjątkowo dobrze. Ożywienie na rynku nowych samochodów w Polsce także jest wyraźne widoczne. W pierwszym kwartale duży wpływ na wyniki rynku miały kwestie związane z przepisami dotyczącymi pełnego odliczania VAT, na których skorzystała część importerów. Było to jednak wydarzenie jednorazowe. Istotne jest to, czy ten wzrostowy trend, który obecnie obserwujemy, utrzyma się i będzie trwały. Dobrym prognostykiem na jego kontynuację jest 14% wzrost w kwietniu i ponad 30 tys. sprzedanych nowych samochodów. Myślę, że 2014 będzie rokiem przełomowym i cała polska branża motoryzacyjna pewnie zbliży się do sprzedaży 400 tys. nowych aut.


– Jaki procent w sprzedaży Opla stanowiły auta z homologacją N1 czyli z pełnym odliczeniem VAT?


– Niewielki, czyli ok. 600 egzemplarzy na ponad 9 tys. sprzedanych samochodów. Dla wyników Opla to nie miało wielkiego znaczenia. Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.

 

– Jaki na te wyniki może mieć wpływ reeksport?
 

– Zjawisko to nadal funkcjonuje i szacunkowo dla całego rynku sięga prawie 15 proc. aut, które zaraz po zakupie wyjechały za granicę. W Oplu jednak nie mamy tego problemu, samochody raczej nie wyjeżdżają.
 

– Jakie modele Polacy kupują najchętniej w waszych salonach. 
 

– Właściwie wszystkie przyczyniły się do dobrego wyniku. Najbardziej oczywiście Corsa, ale zaraz za nią Astra, Insignia, Mokka i Meriva - zupełnie nowy model, więc sumujemy na razie zamówienia, których jest wiele. Meriva, rodzinny samochód, wreszcie osiągnął godną tego modelu popularność i z poziomu trzydziestu sztuk wskoczył na poziom dwustu egzemplarzy sprzedawanych miesięcznie.


– Będziecie trzecim sprzedawcą nowych aut w Polsce? Czy plany na resztę roku zakładają również o 40 proc. wyższą sprzedaży niż w 2013?
 

– Trudno wyrokować, czy Opel będzie w pierwszej trójce, ale mamy dosyć ambitne plany, bo liczymy na co najmniej 30 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Oznaczałoby to osiągnięcie ok. 26 tys. sprzedanych pojazdów. To skok niespotykany dla marek tak ustabilizowanych jak Opel, raczej zdarzający się nowym graczom na rynku. Uważam że to wynik do osiągnięcia, a zamówienia od klientów potwierdzają, że kolejne miesiące nie będą gorsze.

– Ruszyło kilka kampanii, opartych głównie na budowaniu wizerunku nowoczesnej niemieckiej marki, ale niemieckich marek jest kilka. Czym przekonacie w tej konkurencji klientów?
 

– Dla nas Opel to trzy główne atrybuty, na których opieramy wizerunek. Po pierwsze to marka niemiecka, co oznacza wysoką jakość i zaawansowane technologie. Po drugie – zwracamy uwagę na bardzo atrakcyjny wygląd gamy naszych samochodów, ekscytujący design. Trzeci nasz atut to szeroko rozumiana dostępność. Ostatni element oznacza, że oferta jest atrakcyjna cenowo, obejmuje wszystkie segmenty, a samochody łatwo zamówić, bo produkowane są blisko klienta w Polsce i Europie. Te trzy elementy wpływają na unikalność Opla na rynku polskim. Choć niemieckich marek jest kilka, to marek dostępnych, o ekscytującym wyglądzie i dających tak szeroki wybór jest mniej. To nas wyróżnia. 
 

– Jakie nowości modelowe w tym roku?
 

– Po wprowadzanej w tym roku nowej Merivie pojawi się nowy Vivaro - samochód, który może służyć zarówno jako auto dla biznesu jak i rodziny. Przykładem najlepszym z możliwych jest rodzina polskich pięcioraczków z Kielc, która wybrała ten model. W drugiej części roku premierę będzie miał crossover Adam Rocks - to zupełnie nowe podejście do Adama, wprowadzonego w ubiegłym roku. To samochód z otwieranym dachem, który będzie aspirował do segmentu modeli mini-terenowych.


– Sporym konkurentem jest dla sieci Opla w Polsce obrót starymi modelami tej marki.
 

– Opel od dawna prowadzi poprzez sieć dealerską handel certyfikowanych samochodów używanych, aut które są sprawdzone, dobrze przygotowane i wyposażone w gwarancję. Samochód używany jest przecież samochodem nowym dla kupującego. Warto zainwestować czas i wysiłek, aby ten pojazd przygotować, bo zadowolony klient, choć nie może sobie jeszcze pozwolić na samochód nowy, zostaje już klientem Opla. Jeśli chodzi o prowadzone w Polsce kampanie premiowanego złomowania – zwykle możliwość zostawienia auta starego zastępuje w nich po prostu upust. Prawdziwym impulsem do szerokiego wprowadzenia takich akcji byłoby wsparcie rządu. Widać jak bardzo jest ono potrzebne, właśnie teraz, kiedy odnotowaliśmy ożywienie na rynku. Branża czeka na takie impulsy ze strony ustawodawcy.

 

– Czy ogromne koszty "afery zapłonowej", dotyczącej aut General Motors za oceanem odbiją się echem w Polsce?
 

– Nie widzimy wpływu na polski rynek i nie przewidujemy jej skutków w Polsce. Jedyny model, którego dotyczy ta akcja bezpieczeństwa to nie oferowany już Opel GT, który był produkowany w USA. W naszym kraju jeździ tych aut kilka.
 

– Rywale zauważyli swoje szanse w rosnącej grupie użytkowników instalacji gazowych. Proponują montaż instalacji w swoich modelach firmy francuskie, koreańskie. W tej konkurencji jesteście jednak kilka kroków przed nimi?
 

– Nasza oferta jest bardzo szeroka - proponujemy modele LPG od Adama, poprzez Corsę, Mokkę, Zafirę, Insignię, czyli wszystkie modele osobowe. Poza tym, co bardzo ważne, instalacja jest wkomponowana w samochód i jest montowana fabrycznie, co skutkuje wyższym poziomem jakości i pełną gwarancją. Ponadto, nasza oferta na Astrę, Corsę i Merivę z instalacjami LPG w cenie 2 tys. zł nie jest uzależniona od pozostałych programów promocyjnych. To bardzo atrakcyjna propozycja, pozwalająca na zwrot inwestycji w LPG już po roku eksploatacji samochodu.
 

– Względy rynkowe, czy techniczne spowodowały wyłączenie z oferty modeli LPG całej gamy aut dostawczych?
 

– Dobre pytanie. Aktualnie oferujemy Combo z instalacją na mniej popularny w Polsce sprężony gaz ziemny CNG. W grupie klientów na auta użytkowe góruje jednak zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi, przy mniejszej sprzedaży benzynowych, co powoduje, że nasza oferta została tak właśnie skonstruowana. W wypadku aut osobowych te preferencje rozłożyły się bardziej równomiernie i pomiędzy silnikami benzynowymi preferowanymi przez klientów indywidualnych, a dieslami częściej zamawianymi jako auta służbowe znalazło się miejsce dla całej grupy modeli LPG. 
 

– Macie ciekawą ofertę i ciekawie ją reklamujecie, spot Opla z polskimi piłkarzami BVB powstał w Polsce?
 

– Nie, reklama powstała w Dortmundzie, ale była w Polsce wymyślona i przeznaczona wyłącznie na polski rynek. Nie przypadkowo z zespołu Borussi wystąpiła trójka polskich piłkarzy i przez chwilę głos trenera Jurgena Kloppa. Wersji scenariusza było kilka, każdy był dyskutowany właśnie w tym pokoju w siedzibie General Motors Polska. Wybrany został wariant najmniej ryzykowny dla piłkarzy, dlatego nie ma efektownych akcji piłkarskich.
 

– Ale jest polskie poczucie humoru - szybka piłka, a co najważniejsze, reklama skuteczna.


– Tak, bardzo szybka - plan zdjęciowy trwał trzy godziny. 
 

– Bez dubli?
 

– Kilka oczywiście było. Są do obejrzenia na Youtube, w filmie zmontowanym ze scen kręcenia spotu. Najdłużej jednak trwało zorganizowanie produkcji i montaże.

 

– Życzę wielu tak udanych kampanii w roku 2014 i dziękuję za rozmowę.


 



Źródło: Mototarget fot. Opel

Bank prasowy: media.gm.com/media/po/pl/opel/news.html

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |