FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2010-11-05 Wyświetlono: 8396 razy
 
Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku.
O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company

foto © Mototarget.pl   

– Ford zaprezentował w Paryżu od dawna oczekiwaną produkcyjną wersję modelu Focus. Czy nowy model jest dobrze przygotowany do podboju rynków na całym świecie?

– Europa to jeden z najsilniejszych rynków. Jeśli firma odniesie sukces w Europie, podbój reszty świata nie będzie stanowił problemu. Jednak wymagania klientów ze Starego Kontynentu nieco odbiegają od potrzeb nabywców z Ameryki Północnej, na przykład w kwestii właściwości jednych. Amerykanie cenią sobie komfort podróżowania, podczas gdy Europejczycy szukają samochodów pozwalających dynamicznie pokonywać zakręty. Przeanalizowaliśmy więc oczekiwania odbiorców z różnych regionów, co pozwoliło nam wyodrębnić konkretne cechy stanowiące o sukcesie na danym rynku i zintegrowaliśmy je w nowym Focusie. Tym samym stworzyliśmy dojrzały produkt, który może śmiało stawić czoło konkurentom na całym świecie.

– Nowy Focus sprawia wrażenie auta wyższej jakości, niż konkurenci z segmentu C, szczególnie w przypadku materiałów zastosowanych w desce rozdzielczej. Podniesienie prestiżu modelu to celowe działanie prowadzące do zmiany pozycjonowania marki?

Mimo wyższej jakości wykonania, nowy Focus będzie nadal konkurował w segmencie C, jako typowy przedstawiciel średniej klasy cenowej. Podniesienie prestiżu modelu z jednej strony zmieniłoby charakter marki, stawiając Forda na równi z producentami samochodów premium, jednak z drugiej strony doprowadziłoby do utraty dotychczasowych klientów. Nie chcemy dopuścić do takiej sytuacji. Z tego względu musimy zadać sobie jedno pytanie: czy w przypadku konstrukcji segmentu C bardziej liczy się możliwość wyposażenia auta w ekskluzywną, skórzaną tapicerkę i luksusowe dodatki, czy zainstalowania na pokładzie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i układów wspomagających jazdę? Chcemy promować rozwiązania pozostające w duchu marki, a to nie wiąże się ze zmianą pozycjonowania.

– Czy postrzeganie marki przez klientów z segmentu C różni się w poszczególnych częściach Europy?

– Wizerunek Forda w oczach europejskich klientów jest zgodny z naszymi założeniami. Istnieją jednak nieliczne rynki, na których rodzime marki przejmują czołową pozycję. Tak jest na przykład w Niemczech, gdzie króluje Volkswagen i we Francji, gdzie nabywcy preferują modele firm Peugeot, Renault czy Citroen. Jednak na przestrzeni kilku ostatnich lat Ford zdołał wypracować sobie opinię producenta w pełni światowych modeli, które łamią wszelkie regionalne bariery.

– Jaką rolę odgrywa zatem charakter marki w europejskiej strategii rynkowej Forda?

– DNA Forda jest bardzo ważne na rynku w Europie, a także w innych częściach świata. Promujemy rozwiązania oparte o nowy język stylistyczny Kinetic Design, które odzwierciedlają dynamiczne właściwości jezdne naszych modeli. Nie chcemy jednak, aby wszystkie samochody w gamie wyglądały tak samo. O charakterze marki świadczą więc detale, pozwalające już na pierwszy rzut oka rozpoznać nasze auta.

– Salon Samochodowy w Paryżu był miejscem prezentacji najnowszych osiągnięć z zakresu napędów hybrydowych oraz alternatywnych źródeł zasilania. Co w tej kwestii robi Ford?

– Oferujemy klientom rozwiązania pozwalające obniżyć zużycie paliwa przy jednoczesnym zredukowaniu szkodliwego wpływu pojazdów zasilanych paliwem na środowisko naturalne. Jednym z takich rozwiązań, które sukcesywnie wprowadzamy na rynek, jest gama wydajnych i mocnych benzynowych jednostek napędowych EcoBoost. W naszej ofercie znajdują się także czyste silniki wysokoprężne, spełniające najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin. W przypadku nowego Focusa, ponad 80% wszystkich sprzedawanych modeli będzie emitowało poniżej 120 g/km CO2, podczas gdy średnia wartość emisji w segmencie C utrzymuje się obecnie na poziomie od 140 do 150 g/km. Nasza polityka dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się zatem w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Ford pracuje również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku.

– Koreańskie i azjatyckie koncerny samochodowe szturmują Europę; wielu producentów ma tu nawet swoje centra projektowe. Jak ta konkurencja wpływa na działania Forda?

– Jesteśmy dużym koncernem o ugruntowanej pozycji na rynku. Wypracowaliśmy swoją własną tożsamość, niepowtarzalne DNA, które wyróżnia nasze produkty i świadczy o ich przynależności do jednej wielkiej rodziny. Azjatyckie i koreańskie konstrukcje są obecnie bardzo wyrafinowane stylistycznie, jednak brakuje im spójności. Gdy patrzę na nowe propozycje naszych konkurentów dopatruję się w nich cech zaczerpniętych z innych pojazdów oferowanych już na rynku, na przykład z Forda Kugi. Uważam, że minie jeszcze kilka lat, zanim dalekowschodnie koncerny odnajdą własny styl, a wówczas opracujemy odpowiednią strategię działania.

– Dziękujemy za rozmowę.



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |