FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Fiat obiecuje wreszcie coś taniego
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2013-02-04 Wyświetlono: 8742 razy
 
Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki.
Fiat obiecuje wreszcie coś taniego

foto © archiwum   

Potwierdził to w niedzielę w wywiadzie Sergio Marchionne, dodając, że produkcja samochodu, kosztującego w salonie mniej niż 7.5 tys. euro, okazałoby się w Europie zupełnie nieopłacalna, mimo niewykorzystanych mocy przerobowych fabryk we Włoszech. O zakładach w Polsce Marchione nie wspomniał.


POSZUKIWANY WEHIKUŁ CZASU
Fiat od pięciu lat rozważa wprowadzenie do produkcji niskobudżetowego auta pod marką Innocenti, którą kupił wraz z grupą De Tomaso w 1990 roku. Historia niewielkiej ale zasłużonej marki Innocenti wiele mówi o polityce rynkowej włoskiego giganta i jego potyczkach z konkurentami. Motoryzacyjny biznes Ferdinando Innocentiego wypłynął na szersze wody dzięki produkcji skuterów Lambretta. Firma w latach 60. i 70. mała już podpisane kontrakty licencyjne z brytyjskim Leylandem, czego efektem były odpowiedniki Austina w karoseriach m.in. od Pininfariny (Austin A40, praprzodek dzisiejszego MINI Countrymana) i od Bertone. W roku 1974 na deskach kreślarskich Bertone powstał model Innocenti Mini, oparty na projekcie Mini Morrisa i aspirujący do podobnego finansowego sukcesu. Kiedy z kooperacji wycofali się Brytyjczycy, marka trafiła do grupy De Tomaso. Zainteresowana jej zakupem była Mazda, jednak Fiat przebił ofertę Japończyków, w obawie przed wzmocnieniem konkurenta na lokalnym włoskim rynku. Restrukturyzacja firmy doprowadziła do likwidacji produkcji we Włoszech. Z zakładów Fiat Auto Poland wysyłano jeszcze krótko do sieci sprzedaży modele Innocenti Milo, budowane na bazie Uno. Tak Innocenti dokonało żywota, choć do dziś nieliczne egzemplarze spotkać można na italskiej prowincji.

Włosi nie są oryginalni w poszukiwaniach rynkowej niszy na czas recesji. Koncern wywindował ceny małych modeli Panda i 500 nie licząc, że kryzys sięgnie tak głęboko do kieszeni Europejczyków. Przegrywają one w otwartej walce z rywalami. Teraz, podobnie jak konkurenci, Fiat szuka tanich rynków pracy i odkurzonej marki, niosącej pozytywny wizerunek, choćby takiej, jak Datsun reaktywowany na rynek rosyjski przez Nissana, czy fantastycznie wypromowana przez Francuzów Dacia. Być może Innocenti  pojawi się w kolejnej odsłonie, nie wyjedzie jednak z tyskich zakładów, podobnie jak ominęły Tychy obiecywane:  Panda i Uno IV.


Z DRUGIEJ STRONY
Koncern dysponujący takim dziedzictwem, potencjałem technicznym, arbiter elegantiarum, potęga w dziedzinie stylu, nie potrafi jednak poradzić sobie z modelami Lancii, stojącymi na przeciwnym biegunie, gdzie pozycjonuje się auta drogie, mające być nośnikami prestiżu. Czasy recesji wykorzystują BMW, Audi, Mercedes, nawet sprzedany Hindusom Range Rover, czyli marki premium, które chwalą się dziś fantastycznymi wynikami. Tymczasem Lancia, zasługująca z pewnością na większe zainteresowanie, nie może się odnaleźć. Na polskim rynku właściwie nie istnieje, a sprzedawcy opowiadają anegdoty o klientach, zamawiających Lancię Grand Voyager pod warunkiem wymiany logo włoskiej marki na emblemat Chryslera (pod takim logo model ten sprzedawany jest w Wielkiej Brytanii). Ktoś w koncernie rozłożył to małżeństwo i nie byli to z pewnością inżynierowie oraz styliści, bo Thema i Grand Voyager to obecnie modele ze wszech miar lepsze od poprzedników. Sytuacja to dziwna, pokazująca być może najważniejszą różnicę pomiędzy "Ordnung muss sein" a "Italian Job" w trudnych czasach.



Źródło: Moto Target, Automotive News Europe

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |