FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Wszystkie oczy na Chiny
  Dodano: 2010-05-05 Wyświetlono: 13621 razy
 
Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie.
Wszystkie oczy na Chiny

foto © Audi   

BMW_ActiveE_33264.jpgW pierwszym kwartale tego roku nabywców znalazło tu już 4,61 miliona aut, co oznacza wzrost o 71,78 procent w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku. Chiny nie są już też tylko odbiorcą produkcji z innych państw. W zeszłym roku stworzyli więcej samochodów niż u nich sprzedano – w 2009 roku w ChRL wyprodukowano bowiem aż 13,79 miliona samochodów. Wszystko to sprawiło, że dla producentów samochodów pekińska wystawa stała się forum dyskusji i pokazem trendów, rysujących się już w przeżywającej kłopoty branży. Nic dziwnego, że na Auto China 2010 pojawiło się 2100 wystawców z 16 krajów.

Jak się jednak u progów salonu International Automobile Exhibition okazało, rynek nie do końca sprostał wielkiemu zainteresowaniu. Nie można było bowiem dojechać na imprezę samochodem z braku parkingów w okolicy targów, trzeba było auta zostawić daleko od wystawienniczego centrum i przesiadać się do autobusu, który dowoził na miejsce pokazu… Podobne rozwiązanie od dawna funkcjonuje jednak we Frankfurcie.

Każda pliszka swój ogonek chwali…
W ramach ekspozycji „Imagining the Green Future” przedstawiono 95 modeli korzystających z nowych technologii napędu, uzupełnionych o 65 modeli koncepcyjnych. 89 modeli miało w Pekinie swój światowy debiut.

Volkswagen_Bluemotion_52385.jpgVolkswagen przedstawił technologie z grupy „BlueMotion”, które - według zapewnień koncernu – o 20 procent zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję spalin. Mają być wykorzystane w modelach produkowanych przez europejską firmę wspólnie z chińskimi partnerami. Napędy hybrydowe i elektryczne mają trafić do Chin w 2013 i 2014 roku. Gotowym produktem z zastosowaniem rozwiązań „BlueMotion” była pokazana w Pekinie Skoda Octavia Green Line, napędzana silnikiem 1.4TSI, która trafi do Chin w drugiej połowie roku.

Nissan po raz pierwszy pokazał swój model o elektrycznym napędzie LEAF oraz przyjazny środowisku kompakt. LEAF w Europie, USA i Japonii trafi na rynek pod koniec tego roku, a masowa produkcja planowana jest na Nissan_Leaf_15380.jpgrok 2012. BMW pokazała swój model Mini, który zamierza wprowadzić pod koniec roku na chiński rynek, oraz ActiveE, który pojawi się tam w przyszłym roku.

Chińczycy nie pozostali w tyle. Tylko Geely wynajęła 3.000 metrów kwadratowych powierzchni, by przedstawić swoje atuty. Pokazała na nich 55 produktów, w tym 11 zupełnie nowych, między innymi koncepcyjny model Gleagle oraz Emgrand GE – auto dla dobrze sytuowanych klientów.

Wśród 64 propozycji innych chińskich producentów, uwagę zwracał elektryczny E6, produkowany przez BYD. Samochód ten może przejechać 300 kilometrów na jednym ładowaniu baterii, a na rynki chiński i amerykański trafi pod koniec roku. Z kolei Shanghai Automotive Industry Corp.(SAIC) przedstawiła swój koncepcyjny model E1, zaś Changan Automobile Group pokazał cztery modele hybrydowe i sześć elektrycznych!

Zupełnie specyficznym problemem jest sektor aut luksusowych. Rolls-Royce_Phantom_29797.jpgSprowadzony na potrzeby pokazu kruczoczarny Rolls-Royce Phantom za 1,3 miliona dolarów został sprzedany jeszcze przed otwarciem salonu. Jego nabywca przyznał przy okazji, że w domu ma już Mercedesa S600 oraz Jaguara, a nowy nabytek jest mu potrzebny do pracy…

Nic dziwnego, że na China Auto 2010 pojawił się także lśniący Bugatti Veyron - specjalny model z okazji 100-lecia marki. Auto osiągające 407 kilometrów na godzinę wyceniono na 38 milionów juanów (ponad 5 milionów dolarów). Cena nie zniechęcała – znalazło się kilku amatorów. Ferrari pokazało  model 599 GTO. Firma zapewniała, że to najszybsze auto, jakie stworzyła: setkę osiąga w 3,35 sekundy i może pędzić 335 kilometrów na godzinę.

Aston_Martin_Rapide_26755.jpgAston Martin, który w 2009 roku sprzedał 80 sztuk modelu DBS, którym jeździł James Bond w „Quantum of Solace” pokazał koncepcyjny model Rapide. I na niego znalazło się siedmiu chętnych, co nieco zaskoczyło nawet przedstawiciela marki.

Z wielką nadzieją podchodził do International Automobile Exhibition Nissan. W zeszłym sprzedał w Chinach 5.000 sztuk swojej luksusowej marki Infiniti, a od początku tego roku już blisko dwa razy więcej niż w pierwszym kwartale 2009.

Jednak w tym sektorze aut w Chińskiej Republice Ludowej najlepiej schodzi Audi A6L, do którego mają słabość rządowi oficjele różnego szczebla.

O tym, że oferta klasy aut luksusowych nie była tylko na pokaz świadczy, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedano ponad 23,5 tysiąca Mercedesów (o 112 procent więcej niż przed rokiem). Audi, BMW, Ferrari oraz inni producenci aut z tej półki odnotowali podobne wyniki. Łącznie wartość sprzedanych w pierwszym kwartale tego roku aut luksusowych wzrosła w Chinach o 66 procent, zaś w USA tylko o 14 proc., a w Niemczech spadła o 6 procent…

Nowy gracz
Chiński rynek to już nie tylko wielki potencjał. Nikt nie ma wątpliwości, że na świecie pojawił nowy wielki gracz, z którym muszą się liczyć potentaci. Jeżeli Japończykom osiągnięcie światowej jakości Audi_A6L_45868.jpgzabrało 25 lat, to Koreańczykom już tylko 15, ale dla Chińczyków nie potrzeba więcej niż 10 lat. Wkrótce zaczną dla nich procentować skutki światowego kryzysu. Kłopoty wielkich producentów aut Chińczycy wykorzystali, by przejąć nowe technologie. Geely kupiło od Forda markę Volvo ze wszystkimi jej biurami konstrukcyjnymi i patentami, Beijing Automotive Industry Holding Corp. sięgnęło po Saaba, a Sichuan Tengzhong po Hummera…

Wielcy producenci z Państwa Środka nie zaniedbują także własnego podwórka. Giganci coraz częściej wykupują mniejsze firmy, mające dokonania w poszczególnych fragmentach rynku. Jeśli do tego dodać wielkość rodzimego rynku oraz niską cenę siły roboczej nie ulega wątpliwości, że nie tylko „Chińczyki trzymają się mocno”, ale że w miarę upływu czasu będą jeszcze mocniejsi.
 



Źródło: Moto Target

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |