FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Wszystkie oczy na Chiny
  Dodano: 2010-05-05 Wyświetlono: 13620 razy
 
Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie.
Wszystkie oczy na Chiny

foto © Audi   

BMW_ActiveE_33264.jpgW pierwszym kwartale tego roku nabywców znalazło tu już 4,61 miliona aut, co oznacza wzrost o 71,78 procent w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku. Chiny nie są już też tylko odbiorcą produkcji z innych państw. W zeszłym roku stworzyli więcej samochodów niż u nich sprzedano – w 2009 roku w ChRL wyprodukowano bowiem aż 13,79 miliona samochodów. Wszystko to sprawiło, że dla producentów samochodów pekińska wystawa stała się forum dyskusji i pokazem trendów, rysujących się już w przeżywającej kłopoty branży. Nic dziwnego, że na Auto China 2010 pojawiło się 2100 wystawców z 16 krajów.

Jak się jednak u progów salonu International Automobile Exhibition okazało, rynek nie do końca sprostał wielkiemu zainteresowaniu. Nie można było bowiem dojechać na imprezę samochodem z braku parkingów w okolicy targów, trzeba było auta zostawić daleko od wystawienniczego centrum i przesiadać się do autobusu, który dowoził na miejsce pokazu… Podobne rozwiązanie od dawna funkcjonuje jednak we Frankfurcie.

Każda pliszka swój ogonek chwali…
W ramach ekspozycji „Imagining the Green Future” przedstawiono 95 modeli korzystających z nowych technologii napędu, uzupełnionych o 65 modeli koncepcyjnych. 89 modeli miało w Pekinie swój światowy debiut.

Volkswagen_Bluemotion_52385.jpgVolkswagen przedstawił technologie z grupy „BlueMotion”, które - według zapewnień koncernu – o 20 procent zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję spalin. Mają być wykorzystane w modelach produkowanych przez europejską firmę wspólnie z chińskimi partnerami. Napędy hybrydowe i elektryczne mają trafić do Chin w 2013 i 2014 roku. Gotowym produktem z zastosowaniem rozwiązań „BlueMotion” była pokazana w Pekinie Skoda Octavia Green Line, napędzana silnikiem 1.4TSI, która trafi do Chin w drugiej połowie roku.

Nissan po raz pierwszy pokazał swój model o elektrycznym napędzie LEAF oraz przyjazny środowisku kompakt. LEAF w Europie, USA i Japonii trafi na rynek pod koniec tego roku, a masowa produkcja planowana jest na Nissan_Leaf_15380.jpgrok 2012. BMW pokazała swój model Mini, który zamierza wprowadzić pod koniec roku na chiński rynek, oraz ActiveE, który pojawi się tam w przyszłym roku.

Chińczycy nie pozostali w tyle. Tylko Geely wynajęła 3.000 metrów kwadratowych powierzchni, by przedstawić swoje atuty. Pokazała na nich 55 produktów, w tym 11 zupełnie nowych, między innymi koncepcyjny model Gleagle oraz Emgrand GE – auto dla dobrze sytuowanych klientów.

Wśród 64 propozycji innych chińskich producentów, uwagę zwracał elektryczny E6, produkowany przez BYD. Samochód ten może przejechać 300 kilometrów na jednym ładowaniu baterii, a na rynki chiński i amerykański trafi pod koniec roku. Z kolei Shanghai Automotive Industry Corp.(SAIC) przedstawiła swój koncepcyjny model E1, zaś Changan Automobile Group pokazał cztery modele hybrydowe i sześć elektrycznych!

Zupełnie specyficznym problemem jest sektor aut luksusowych. Rolls-Royce_Phantom_29797.jpgSprowadzony na potrzeby pokazu kruczoczarny Rolls-Royce Phantom za 1,3 miliona dolarów został sprzedany jeszcze przed otwarciem salonu. Jego nabywca przyznał przy okazji, że w domu ma już Mercedesa S600 oraz Jaguara, a nowy nabytek jest mu potrzebny do pracy…

Nic dziwnego, że na China Auto 2010 pojawił się także lśniący Bugatti Veyron - specjalny model z okazji 100-lecia marki. Auto osiągające 407 kilometrów na godzinę wyceniono na 38 milionów juanów (ponad 5 milionów dolarów). Cena nie zniechęcała – znalazło się kilku amatorów. Ferrari pokazało  model 599 GTO. Firma zapewniała, że to najszybsze auto, jakie stworzyła: setkę osiąga w 3,35 sekundy i może pędzić 335 kilometrów na godzinę.

Aston_Martin_Rapide_26755.jpgAston Martin, który w 2009 roku sprzedał 80 sztuk modelu DBS, którym jeździł James Bond w „Quantum of Solace” pokazał koncepcyjny model Rapide. I na niego znalazło się siedmiu chętnych, co nieco zaskoczyło nawet przedstawiciela marki.

Z wielką nadzieją podchodził do International Automobile Exhibition Nissan. W zeszłym sprzedał w Chinach 5.000 sztuk swojej luksusowej marki Infiniti, a od początku tego roku już blisko dwa razy więcej niż w pierwszym kwartale 2009.

Jednak w tym sektorze aut w Chińskiej Republice Ludowej najlepiej schodzi Audi A6L, do którego mają słabość rządowi oficjele różnego szczebla.

O tym, że oferta klasy aut luksusowych nie była tylko na pokaz świadczy, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedano ponad 23,5 tysiąca Mercedesów (o 112 procent więcej niż przed rokiem). Audi, BMW, Ferrari oraz inni producenci aut z tej półki odnotowali podobne wyniki. Łącznie wartość sprzedanych w pierwszym kwartale tego roku aut luksusowych wzrosła w Chinach o 66 procent, zaś w USA tylko o 14 proc., a w Niemczech spadła o 6 procent…

Nowy gracz
Chiński rynek to już nie tylko wielki potencjał. Nikt nie ma wątpliwości, że na świecie pojawił nowy wielki gracz, z którym muszą się liczyć potentaci. Jeżeli Japończykom osiągnięcie światowej jakości Audi_A6L_45868.jpgzabrało 25 lat, to Koreańczykom już tylko 15, ale dla Chińczyków nie potrzeba więcej niż 10 lat. Wkrótce zaczną dla nich procentować skutki światowego kryzysu. Kłopoty wielkich producentów aut Chińczycy wykorzystali, by przejąć nowe technologie. Geely kupiło od Forda markę Volvo ze wszystkimi jej biurami konstrukcyjnymi i patentami, Beijing Automotive Industry Holding Corp. sięgnęło po Saaba, a Sichuan Tengzhong po Hummera…

Wielcy producenci z Państwa Środka nie zaniedbują także własnego podwórka. Giganci coraz częściej wykupują mniejsze firmy, mające dokonania w poszczególnych fragmentach rynku. Jeśli do tego dodać wielkość rodzimego rynku oraz niską cenę siły roboczej nie ulega wątpliwości, że nie tylko „Chińczyki trzymają się mocno”, ale że w miarę upływu czasu będą jeszcze mocniejsi.
 



Źródło: Moto Target

 Inne artykuły
» A jednak się kręci roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Pitek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pitek, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedziaek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pitek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedziaek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |