|
|
Felietony, rozmowy
|
Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2010-10-12
Wyświetlono: 12957 razy
|
|
|
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.
|
|
foto © mototarget.pl |
|
– Ford Polska zakończył pierwszą połowę roku z dobrym wynikiem. Jak ocenia Pan funkcjonowanie firmy w tym czasie?
– Ford Polska odniósł dość spektakularny sukces w tym okresie. Sukces jest mierzony wartością sprzedaży, więc stale zwiększamy nasz udział w rynku, co przyznam szczerze nie jest prostym zadaniem. Tak naprawdę rynek motoryzacyjny jeszcze do końca się nie odbudował, dlatego osiągnięte wyniki imponują tym bardziej.
– Co było w tym czasie waszą główną siłą napędową?
– Sprzedajemy nasze produkty w ilościach, które wcześniej założyliśmy w danym segmencie. Oczywiście najważniejsze modele to Mondeo, Focus i Transit, jednak prawdziwym hitem są vany S-MAX i Galaxy. Według klasyfikacji Samaru, Ford Polska ma w tym segmencie ponad 60% udziałów, co należy uznać za wyjątkowe osiągnięcie, gdyż jeszcze trzy lata temu modele te nie istniały. Kolejny silny gracz to Ford Kuga, który pojawił się w segmencie miejskich SUV-ów, okupowanym przez takie modele, jak Toyota RAV4 czy Honda CR-V i zdołał wywalczyć ugruntowaną pozycję. Znakomicie sprzedaje się także Fiesta. Po debiucie rynkowym tego modelu stworzyliśmy bardzo ambitny plan sprzedaży, który udało nam się zrealizować.
– Obecnie jesteśmy świadkami prawdziwej ofensywy modelowej Forda. Do salonów wjeżdżają odświeżone wersje Fordów S-MAX, Galaxy i Mondeo. Wkrótce rynkowy debiut nowego Focusa oraz C-MAXa. Czy wprowadzenie do oferty tylu nowości znacząco wpłynie na statystyki sprzedaży?
– Ważne, aby klienci dobrze poznali te modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.
– Wraz z premierą nowych modeli, Ford prezentuje nowoczesne jednostki benzynowe i wysokoprężne, odznaczające się lepszą dynamiką i większą wydajnością. W przypadku samochodów konkurencji dostępne są jednak specjalne, ekologiczne wersje popularnych modeli. Czy w związku z tym polski oddział firmy będzie promował rozwiązania z zakresu strategii ECOnetic na naszym rynku?
– Problem „zielonych” samochodów oferowanych na naszym rynku tkwi w legislacji. Podczas, gdy w Europie nabywcy ekologicznych aut mogą liczyć na pewne ulgi podatkowe, w Polsce wciąż brak jakichkolwiek zachęt ze strony rządu. W związku z tym, rozwiązania Forda z zakresu strategii ECOnetic, a także inne proekologiczne działania ze strony koncernów motoryzacyjnych, które rozbudzają świadomość ekologiczną szczególnie u młodych osób i zachęcają ich do większej troski o środowisko naturalne, są wypierane w Polsce przez import zużytych aut z zachodu. Często auta te nie spełniają obowiązujących obecnie norm Euro5, a w większości przypadków są po prostu ekologicznymi wrakami. Przez to technologia, którą dysponujemy nie może być do końca wykorzystana. Mam jednak nadzieję, że któregoś dnia sytuacja zmieni się i będziemy mogli bardziej agresywnie promować ekologiczne trendy.
– Jedną z nowości Forda jest także dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia PowerShift, która obecnie dostępna jest w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi. Czy nowa skrzynia biegów będzie oferowana w mniejszych modelach sprzedawanych w Polsce?
– Przekładnie PowerShift będą dostępne w mniejszych modelach w miarę rozwoju tej technologii. Obecnie jesteśmy świadkami promowania tzw. „downsizingu”, czyli ograniczania masy i rozmiarów podzespołu - a w przypadku silników pojemności skokowej - przy zachowaniu wysokich osiągów i dużej wydajności. Wdrożenie nowości tego typu wymaga także wysokich nakładów finansowych związanych z dopasowaniem podzespołu do innych obciążeń i współpracy z nowymi elementami. W końcowym rozrachunku wszystko to przekłada się na cenę gotowego produktu, która w polskich realiach odgrywa znaczącą rolę przy zakupie nowego auta. Jestem jednak przekonany, że klienci docenią korzyści płynące z posiadania tak zaawansowanego urządzenia i pomimo nieco wyższej ceny będą decydowali się na zakup modeli wyposażonych w przekładnię PowerShift oferowanych obecnie, a w przyszłości również mniejszych samochodów z dwusprzęgłowym „automatem” dostępnych w naszej ofercie.
– Dziękuję za rozmowę.
|
|
|
Bank prasowy: media.ford.com/
|
Inne artykuły
|
|
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile |
roda, 2010-10-06 |
|
Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »
|
|
» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą |
Poniedziaek, 2010-09-20 |
|
Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »
|
|
» Zostawiłeś tak wiele Maćku |
Czwartek, 2010-09-02 |
|
Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »
|
|
» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski |
Poniedziaek, 2010-08-23 |
|
Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »
|
|
» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike |
Pitek, 2010-08-06 |
|
Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” |
Wtorek, 2010-07-20 |
|
W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »
|
|
» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą |
Sobota, 2010-07-10 |
|
Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »
|
|
» Wszystkie oczy na Chiny |
roda, 2010-05-05 |
|
Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »
|
|
» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu |
Pitek, 2010-04-23 |
|
Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »
|
|
» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland |
Pitek, 2009-11-20 |
|
Z Toshiaki Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o.
rozmawiał Marcin Skrzyński
więcej »
|
|
» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic |
roda, 2009-09-09 |
|
więcej »
|
|
» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland |
Poniedziaek, 2009-08-10 |
|
Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »
|
|
» Na pytania odpowiada Sharon Stone |
roda, 2008-11-19 |
|
Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku.
więcej »
|
|
» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia |
Poniedziaek, 0000-00-00 |
|
Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty.
więcej »
|
|
12[3] Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów |
|
|
|