FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2010-10-12 Wyświetlono: 12810 razy
 
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.
Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk

foto © mototarget.pl   

Ford Polska zakończył pierwszą połowę roku z dobrym wynikiem. Jak ocenia Pan funkcjonowanie firmy w tym czasie?

Ford Polska odniósł dość spektakularny sukces w tym okresie. Sukces jest mierzony wartością sprzedaży, więc stale zwiększamy nasz udział w rynku, co przyznam szczerze nie jest prostym zadaniem. Tak naprawdę rynek motoryzacyjny jeszcze do końca się nie odbudował, dlatego osiągnięte wyniki imponują tym bardziej.

Co było w tym czasie waszą główną siłą napędową?

Sprzedajemy nasze produkty w ilościach, które wcześniej założyliśmy w danym segmencie. Oczywiście najważniejsze modele to Mondeo, Focus i Transit, jednak prawdziwym hitem są vany S-MAX i Galaxy. Według klasyfikacji Samaru, Ford Polska ma w tym segmencie ponad 60% udziałów, co należy uznać za wyjątkowe osiągnięcie, gdyż jeszcze trzy lata temu modele te nie istniały. Kolejny silny gracz to Ford Kuga, który pojawił się w segmencie miejskich SUV-ów, okupowanym przez takie modele, jak Toyota RAV4 czy Honda CR-V i zdołał wywalczyć ugruntowaną pozycję. Znakomicie sprzedaje się także Fiesta. Po debiucie rynkowym tego modelu stworzyliśmy bardzo ambitny plan sprzedaży, który udało nam się zrealizować.

Obecnie jesteśmy świadkami prawdziwej ofensywy modelowej Forda. Do salonów wjeżdżają odświeżone wersje Fordów S-MAX, Galaxy i Mondeo. Wkrótce rynkowy debiut nowego Focusa oraz C-MAXa. Czy wprowadzenie do oferty tylu nowości znacząco wpłynie na statystyki sprzedaży?

Ważne, aby klienci dobrze poznali te modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.

Wraz z premierą nowych modeli, Ford prezentuje nowoczesne jednostki benzynowe i wysokoprężne, odznaczające się lepszą dynamiką i większą wydajnością. W przypadku samochodów konkurencji dostępne są jednak specjalne, ekologiczne wersje popularnych modeli. Czy w związku z tym polski oddział firmy będzie promował rozwiązania z zakresu strategii ECOnetic na naszym rynku?

Problem „zielonych” samochodów oferowanych na naszym rynku tkwi w legislacji. Podczas, gdy w Europie nabywcy ekologicznych aut mogą liczyć na pewne ulgi podatkowe, w Polsce wciąż brak jakichkolwiek zachęt ze strony rządu. W związku z tym, rozwiązania Forda z zakresu strategii ECOnetic, a także inne proekologiczne działania ze strony koncernów motoryzacyjnych, które rozbudzają świadomość ekologiczną szczególnie u młodych osób i zachęcają ich do większej troski o środowisko naturalne, są wypierane w Polsce przez import zużytych aut z zachodu. Często auta te nie spełniają obowiązujących obecnie norm Euro5, a w większości przypadków są po prostu ekologicznymi wrakami. Przez to technologia, którą dysponujemy nie może być do końca wykorzystana. Mam jednak nadzieję, że któregoś dnia sytuacja zmieni się i będziemy mogli bardziej agresywnie promować ekologiczne trendy.

Jedną z nowości Forda jest także dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia PowerShift, która obecnie dostępna jest w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi. Czy nowa skrzynia biegów będzie oferowana w mniejszych modelach sprzedawanych w Polsce?

Przekładnie PowerShift będą dostępne w mniejszych modelach w miarę rozwoju tej technologii. Obecnie jesteśmy świadkami promowania tzw. „downsizingu”, czyli ograniczania masy i rozmiarów podzespołu - a w przypadku silników pojemności skokowej - przy zachowaniu wysokich osiągów i dużej wydajności. Wdrożenie nowości tego typu wymaga także wysokich nakładów finansowych związanych z dopasowaniem podzespołu do innych obciążeń i współpracy z nowymi elementami. W końcowym rozrachunku wszystko to przekłada się na cenę gotowego produktu, która w polskich realiach odgrywa znaczącą rolę przy zakupie nowego auta. Jestem jednak przekonany, że klienci docenią korzyści płynące z posiadania tak zaawansowanego urządzenia i pomimo nieco wyższej ceny będą decydowali się na zakup modeli wyposażonych w przekładnię PowerShift oferowanych obecnie, a w przyszłości również mniejszych samochodów z dwusprzęgłowym „automatem” dostępnych w naszej ofercie.

– Dziękuję za rozmowę.



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |